• Jonna83

Balsam metoden!

Fanns en tråd där den här balsam metoden diskuterades men den är stängd nu, hittade ingen ny..

Har iaf precis börjat med den nu o skulle gärna vilja prata lite med er som oxå kör på det här, vet att ni finns där ute nånstans ;)

Första dagen helt utan schampo idag! Vågar inte titta hur det ser ut än :)

• Svar på tråden Balsam metoden!
  • grabbarna

vad? klick eller balsamet?

Jonna83 skrev 2008-07-20 21:55:44 följande:
    grabbarnamen du använder det nästan bara i längderna? Inte i hårbotten..?
  • ylle08

måste också testa detta... men alla ingredienser står ju på engelska....

• Jonna83

grabbarna

nej klick ;)

En kompis till mig provade det i hela håret o hon fick värsta afro krullet, det stod nästan rätt ut sa hon ;) Hennes är lite självlockigt.. Men det verkar effektivt!

• grabbarna

ah nej klick använder jag bara i topparna om jag har det efter tvätt men i hela längderna om jag använder det i samband med balsamet, men aldrig i hårbotten..jag har klart lockigare hår nu det raknar visserligen efter ett tag men innan var det rakt hela tiden och jag använder ingen styling eller nåt ska dock göra det och se hur det håller sig då.

• fitforfight

Detta har jag aldrig hört talas om ,men det ska givetvis provas omgående.

• FruRålin080808

Måste också prova=) Hur ofta tvättar ni håret med balsam då? Jag tvättar håret varje dag med schampo och balsam...inte konstigt det är torrt!

• grabbarna

det är lite olika hur ofta jag tvättar just i början kan man behöva tvätta det ofta innan håret vant sig men jag tvättar 3 gånger i veckan ung.aldrig varje dag om jag inte gjort nåt så jag blivit skitit eller smutsig såklart då

• Jonna83

Jag tvättar varannan dag ungefär. Ibland försöker jag köra var tredje, men det har sett hemskt ut då. Men nu har jag inhandlat hårband o så som jag kan ha på så det inte syns ;)

• Tooticki

Jonna83 skrev 2008-07-20 20:50:31 följande:

Ja..visst är det trist!? Jag har provat dyra schampon o balsam o att inte tvätta lika ofta men det händer inget. Håret växer ner till axlarna ungefär o sen är det stopp. Vill ha låångt hår!! Så därför kör jag på det här.. Kanske vore nått för dig med då?
    Hmm, hur håret växer är väl inget man kan påverka utifrån? Prova B-vitamin, det stärker hud, hår och naglar.
Svar på tråden Balsam metoden!