• Jonna83

Balsam metoden!

Fanns en tråd där den här balsam metoden diskuterades men den är stängd nu, hittade ingen ny..

Har iaf precis börjat med den nu o skulle gärna vilja prata lite med er som oxå kör på det här, vet att ni finns där ute nånstans ;)

Första dagen helt utan schampo idag! Vågar inte titta hur det ser ut än :)

• Svar på tråden Balsam metoden!
  • Jonna83

laris

alltså, det beror ju på om det var ett godkänt schampo?

Finalfantasy

Mitt hår är likadant :( Då får vi se hur det här funkar på oss ;)

• Tooticki
    Jonna83 skrev 2008-07-21 14:49:15 följande:
    Nej, men mitt är så slitet att när det kommer ner till axelnivå unegäfr så börjar det gå sönder och av. Alltså behöver jag göra något radikalt för att se till att det håller tillräckligt länge för att hinna bli långt
    Har du fått barn?
  • Jonna83

Nej, alldeles barnlös. Jag hade jättelångt o fint hår förr, men för fyra-fem år sen så började det bara trassla ihop sig. Tror säkert att slingor som jag gjort ibland inte direkt hjälpt till att förbättra kvalitén heller. Men jag saknar det långa håret... :(

• Tooticki

Graviditet och amning påverkar ofta håret. Min mamma hade tjockt och fint hår innan hon fick min bror men nu är det som ditt, det "knäcks" innan det når axlarna.

Om du har blonderat mycket så kan det definitivt ha med det att göra. Sluta blondera och gör en toning om du vill ha en annan färg än din egen, toning innehåller inga giftiga ämnen.

• FinalFantasy

Hoppad det blir bra för oss

• Jonna83

Tooticki

Å herregud..hur ska det då se ut efter jag fått barn om det ser ut så här NU!?

• FinalFantasy

Jag har två barn. Hade midjelångt tjock hår med massa volym.. nu är det inte ens axellångt för det går av och en tredjedel så tjockt.

• Tooticki

Det är inte säkert att det blir så, vissa får bättre hårkvalité efter graviditet.

• Jonna83

shit.. jag ska börja bli riktigt snäll mot mitt hår. Och balsam metoden frå bli ett steg i den riktningen. Sen får det bli att hålla tummarna att mitt hår kommer bli som i schampo reklamerna efter graviditeten.

• MD2009

Suttit och läst en del nu om balsammetoden och godkända produkterna... måste helt klart prova! Hittar även endel info om färgning/henna och att glycerin drar ur färgen ur håret... och läser på innehålsförteckningen över det jag använder idag.... inget bra innehåll där inte.
    Ska leta rätt på bra sistagången schampo och godkänt balsam - tydligen skulle schampot inte bara innehålla sulfat - det skulle även vara fritt från silicon osv så mitt nuvarande funkar ej.

Någon här som har erfarenhet av henna?? Det är röd färg jag är intresserad av och den vanliga frisörfärgen sitter ju tyvärr väldigt dåligt i mitt hår.. vill vara riktigt sprakande röd - gärna kall röd - inte orange.

Svar på tråden Balsam metoden!