Mikabella skrev 2008-07-31 20:21:35 följande:
Hej tjejer...ville bara skicka ett litet tips..Har själv ultrablont hår o är grymt petig med det..För att min hår ska hålla sig riktigt fint o inte bli fett använder jag bara Kerastases produkter. ja jag vet de är lite dyra, men helt outstanding!..Litet tips bara..Finns på frisersalong...
Jag har superfett hår, ibland måste jag tvätta det varje dag men jag brukrar försöka vänta en extra dag för att inte slita lika mycket på håret. Jag använder själv Kerastases schampo för oljig hårbotten och i början funkade det jättebra men så efter ett halvår kanske är håret lika fett igen, om inte mer. Vilket av deras schampo använder du för ditt feta hår? Jag brukar få ha i torrschampo också, men om det är mycket fett vill jag helst inte ha i för då behöver jag ta i ganska mycket torrschampo och det vita pulvret får mitt bruna hår att se lite grådaskigt ut i hårbotten.
Balsammetoden låter som något som är värt att prova. Jag ska genast studera sidan. Tänk att slippa tvätta håret varje/varannan dag. Ett plus att det verkar plocka fram naturliga lockar också! Eller?