• Jonna83

Balsam metoden!

Fanns en tråd där den här balsam metoden diskuterades men den är stängd nu, hittade ingen ny..

Har iaf precis börjat med den nu o skulle gärna vilja prata lite med er som oxå kör på det här, vet att ni finns där ute nånstans ;)

Första dagen helt utan schampo idag! Vågar inte titta hur det ser ut än :)

• Svar på tråden Balsam metoden!
  • FinalFantasy

Jag har haft henna och man kan lika bra färga med färg hos frissan. Sliter lika bra Dessutom gör typ ingen frissa henna mer pga skadoriskerna.

• Yohanna85

jag har kört på balsam metoden i snart 8 mån och det tog flera månader innan håret vande sig. Men idag är det super, jag behöver inte klippa mig varje månad utan var 3:e ... och mitt hår mår mycket bättre. Men det ska vara ett balsam utan silikoner m.m. Jag använder änglamarks balsam från coop. jättelätt balsam för mitt annars tunna fina hår

• Jonna83

Hur går det för er som börjat? Om ni nu kom till skott :)

Mitt hår har blivit jättefett nu :( Men det hade jag väl egentligen räknat med oxå. Hoppas bara att övergångsperioden går snabbt!

Ni som vet lite mer.. Om jag verkligen skulle vilja vara lite fin i håret (alltså inte fet) nån enstaka speciellt tillfälle, är det då ok att tvätta med ett godkänt balsam då eller får jag börja om från början då?

• Mikabella

Hej tjejer...ville bara skicka ett litet tips..Har själv ultrablont hår o är grymt petig med det..För att min hår ska hålla sig riktigt fint o inte bli fett använder jag bara Kerastases produkter. ja jag vet de är lite dyra, men helt outstanding!..Litet tips bara..Finns på frisersalong...

• Yohanna85
    Jonna83 skrev 2008-07-31 20:17:51 följande:
    Hur går det för er som börjat? Om ni nu kom till skott :)Mitt hår har blivit jättefett nu :( Men det hade jag väl egentligen räknat med oxå. Hoppas bara att övergångsperioden går snabbt! Ni som vet lite mer.. Om jag verkligen skulle vilja vara lite fin i håret (alltså inte fet) nån enstaka speciellt tillfälle, är det då ok att tvätta med ett godkänt balsam då eller får jag börja om från början då?
    för mig vart det så i början med, men det har tagit flera månader för att komma hit där jag är idag. Men nu när det är sommar så tvättar jag med balsammetoden 2ggr i veckan. Annars blir det både väldigt flottigt och torrt. Men jag använder godkänt shampoo ibland, när jag har haft spray eller annat som sägs vara skada för håret. Då måste jag tvätta ur med godkänt shampoo. Sen fortsätter jag med balsam. Men BÖRJA med att köpa ett godkänt shampoo och späd ut det med vatten i flaskan, man behöver inte mycket. Och massera är en stor del av processen!
  • gustafmatilda
    Mikabella skrev 2008-07-31 20:21:35 följande:
    Hej tjejer...ville bara skicka ett litet tips..Har själv ultrablont hår o är grymt petig med det..För att min hår ska hålla sig riktigt fint o inte bli fett använder jag bara Kerastases produkter. ja jag vet de är lite dyra, men helt outstanding!..Litet tips bara..Finns på frisersalong...
    Jag har superfett hår, ibland måste jag tvätta det varje dag men jag brukrar försöka vänta en extra dag för att inte slita lika mycket på håret. Jag använder själv Kerastases schampo för oljig hårbotten och i början funkade det jättebra men så efter ett halvår kanske är håret lika fett igen, om inte mer. Vilket av deras schampo använder du för ditt feta hår? Jag brukar få ha i torrschampo också, men om det är mycket fett vill jag helst inte ha i för då behöver jag ta i ganska mycket torrschampo och det vita pulvret får mitt bruna hår att se lite grådaskigt ut i hårbotten.

Balsammetoden låter som något som är värt att prova. Jag ska genast studera sidan. Tänk att slippa tvätta håret varje/varannan dag. Ett plus att det verkar plocka fram naturliga lockar också! Eller?
  • guldlockm

Är det någon av er som har prövat Jessicurl produkterna?

• Piru

Jag har amvänt balsammetoden i ungefär 2 månader. Funkar bra, lite jobbigare att tvätta håret bara med allt gnuggande (jag har dessutom lååångt hår). Det finns ju godkända hårspray också som kan tvättas bort med balsamen! Man måste dock vara jättenogrann när man tvättar håret så man inte missar att gnugga en enda slinga...

Jag har testat:
    - Eldorados balsam som jag tyckte var sådär, men BILLIGT, 7:-
    - L'oreals Elvital med lila text, funkar bra och luktar gott.
    - Oliva från Apoteket funkar inte så bra som tvättbalsam eftersom den är så krämig men bra som balsambalsam.
    -Olivserien (balsamet, inpackningen och balsamsprayet) från Åhléns (vita flaskor med grön text). Dessa är helt klart bäst tycker jag! Håret blir så mjukt!
    -Schwarzkopf Gotb To sexy (röd flaska) hårspray. Funkar bra.

Vad har ni för synpunkter på de produkter ni testat?

• Pearldrop

Jag tvättar det max två gånger i veckan, då med både schampoo och balsam, oftast vo5, men helst vill jag ha d:fi volym. det mår mitt utmärkt av..

men vad är balsammetoden? aldrig hört talas om!

innan, så tvättad ejag hrået varje dag, ibland två gånger fast inte så ofta.. så mitt hår var ju SUPERFETT men jag gick med det en vecka, tvättade det och gick en vecka till.. tills det slutade vara fett och nu som sagt, max två gånger i veckan.. men blir man sjuk eller så så blir det ju fett snabbare, då fuskar jag ibland bara för å få känna mig fräsch när jag är sjuk..

• LindaMattis

Prova redken, det kostar, men det är värt varenda öre!

Svar på tråden Balsam metoden!