• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • FruHamberg

Hejsan!! Vi ska gifta oss i februari nästa år. Bröllopet blir i Östersund, så det är med andra ord snöigt och kallt. Jag hade tänkt mig vita rosor och murgröna som bukett, sen skulle jag vilja ha några andra vita blommor i. Har du några förslag? Hur tror du buketten håller sig?

• FruHamberg

Vet ej om det är nödvändig info, men jag ska ha "pärlnålar" i rosorna. Påverkar det hur buketten klarar sig i kylan?

• LLJÖ

Hej, kul med människor som vill dela med sig av sina kunsakper, det uppskattas. Vi gifter oss om exakt en månad och jag vill ha en vit/grön bukett, men inte bara rosor eller för hårt bunden. Jag vill gärna blanda lite olika sorters vita/gröna blommor. Jag gillar kallor, krysantemum och kan tänka mig att blanda in rosor. Dessutom tycker jag att det är fint när stjälkarna syns längst ner. Har du något förslag på en fin kombination av blommor?

• Fenixx

Under vilken säsong finns ormhassel att få tag i till bukett?

• MilosMamma
    Fenixx skrev 2008-07-23 17:03:38 följande:
    Under vilken säsong finns ormhassel att få tag i till bukett?
    Det finns hela året om =)
  • MilosMamma
    FruHamberg skrev 2008-07-23 16:08:15 följande:
    Hejsan!! Vi ska gifta oss i februari nästa år. Bröllopet blir i Östersund, så det är med andra ord snöigt och kallt. Jag hade tänkt mig vita rosor och murgröna som bukett, sen skulle jag vilja ha några andra vita blommor i. Har du några förslag? Hur tror du buketten håller sig?
    ska du gifta dej ute?
    Nästan alla blommor går faktskt att få tag i hela året om, sen blir det ju mest en prisfråga.
    Men det verkar som du vill ha en ganska ren bukett efterso du valt 2 basfärger, vitt o grönt, något ja skulle tycka vara riktigt snyggt ät ett par orkideé klockor på buketten, då blir den lite tuffare med =)
  • MilosMamma
    FruHamberg skrev 2008-07-23 16:10:57 följande:
    Vet ej om det är nödvändig info, men jag ska ha "pärlnålar" i rosorna. Påverkar det hur buketten klarar sig i kylan?
    Det påverkar inte blomornas hållbarhet för en dag.
  • MilosMamma
    LLJÖ skrev 2008-07-23 16:17:47 följande:
    Hej, kul med människor som vill dela med sig av sina kunsakper, det uppskattas. Vi gifter oss om exakt en månad och jag vill ha en vit/grön bukett, men inte bara rosor eller för hårt bunden. Jag vill gärna blanda lite olika sorters vita/gröna blommor. Jag gillar kallor, krysantemum och kan tänka mig att blanda in rosor. Dessutom tycker jag att det är fint när stjälkarna syns längst ner. Har du något förslag på en fin kombination av blommor?
    Det beror ju lite på om man vill ha en "floristbunden" bukett eller om den ska se lite mer naturlig ut.
    Liljekonvalj är en himla fin blomma i handbunden brudbukett, även flera olika vita nyanser på rosor, och som ja nämde i ett annat inlägg är orkideé klockor riktigt snyggt, likaså callor det gör buketten lite mjukare i formen, minigerbera är med jättefint.
    likaså vit astillbe som lite mer utfyllnad.
  • FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 17:33:04 följande:
    ska du gifta dej ute?Nästan alla blommor går faktskt att få tag i hela året om, sen blir det ju mest en prisfråga.Men det verkar som du vill ha en ganska ren bukett efterso du valt 2 basfärger, vitt o grönt, något ja skulle tycka vara riktigt snyggt ät ett par orkideé klockor på buketten, då blir den lite tuffare med =)
    Nej, vi gifter oss i en kyrka. Men vi ska ta kort på dagen, bla utomhus(om vädret tillåter). Så jag funderar på hur jag ska med buktetten då.
    Bra förslag med orkideèr, vill ha som du sa ganska ren
  • MilosMamma
    FruHamberg skrev 2008-07-23 18:04:19 följande:
    Nej, vi gifter oss i en kyrka. Men vi ska ta kort på dagen, bla utomhus(om vädret tillåter). Så jag funderar på hur jag ska med buktetten då.Bra förslag med orkideèr, vill ha som du sa ganska ren
    Vita blommor spec rosor har en tendens till att bli bruna vid kyla och om det ligger saker imot blomman eller så.
    Är det minusgrader så är det ju på vinst och förlust faktiskt. Så är det tyärr med färskvaror =S
    Orkideérna är snygga om man fäster dom med ett par vita pärlnålar kanske, så får den lite mer personligt uttryck. =)
Svar på tråden Jag är med florist.