• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 18:09:41 följande:
    Vita blommor spec rosor har en tendens till att bli bruna vid kyla och om det ligger saker imot blomman eller så.Är det minusgrader så är det ju på vinst och förlust faktiskt. Så är det tyärr med färskvaror =SOrkideérna är snygga om man fäster dom med ett par vita pärlnålar kanske, så får den lite mer personligt uttryck. =)
    Förlåt, tusen frågor... Det brukar ju vara mellan -10 till -20 då, iofs nu förtiden vet man ju inte helt säkert. Hade inte tänkt att lägga ned dem i snön, klarar dem sig bättre då? eller blir dem bruna hur som helst? Isf blir det utan blommor på utomhusbilderna.
    Tack för alla snabba svar
  • MilosMamma
    FruHamberg skrev 2008-07-23 18:12:58 följande:
    Förlåt, tusen frågor... Det brukar ju vara mellan -10 till -20 då, iofs nu förtiden vet man ju inte helt säkert. Hade inte tänkt att lägga ned dem i snön, klarar dem sig bättre då? eller blir dem bruna hur som helst? Isf blir det utan blommor på utomhusbilderna.Tack för alla snabba svar
    bruna blir dom mest när dom lir stötta.
    Det borde ju funka, men "fryser" blommorna till o sen kommer in i värmen vissnar dom.
    Jag skulle nog inte rekomendera att ha dom ute för att ha finast möjliga bukett just vid vigseln sen =)
  • FruHamberg
    MilosMamma skrev 2008-07-23 18:16:38 följande:
    bruna blir dom mest när dom lir stötta.Det borde ju funka, men "fryser" blommorna till o sen kommer in i värmen vissnar dom.Jag skulle nog inte rekomendera att ha dom ute för att ha finast möjliga bukett just vid vigseln sen =)
    Ok, ingen bukett utomhus då . Vill ju ha dem fina i kyrkan. Tack så mycket för all hjälp!! Uppskattas mycket!
  • Belladonna2008

Hej!

undrar om du har några förslag på blommor till min brudbukett i september. Färgtemat är vit(creme) limegrönt och lite svagt rosa. Jag gillar verkligen rosor och hortensior och liknande blommor. Tänkte ha en löstbunden bukett.
    Tack i förskott!

• MilosMamma
    Belladonna2008 skrev 2008-07-23 18:27:23 följande:
    Hej!undrar om du har några förslag på blommor till min brudbukett i september. Färgtemat är vit(creme) limegrönt och lite svagt rosa. Jag gillar verkligen rosor och hortensior och liknande blommor. Tänkte ha en löstbunden bukett. Tack i förskott!
    Rosor i den färgen har jag en klar favorit, det är vendela den är så himla mysig.
    Ornitugalum är jättefint det bidraren till både lime o vitt.
    Hjärtan på tråd ger ett milt intryck, o även att blanda vanliga rosor med kvistrosor, Hypericum är lite höstiga, dom finns ju i lime färg, dubbel lissianthus är ju helmysigt o finns i både vitt o lime.och orkideé klockor är superfint.
    Nått som inte behöver vara blommor är ju nått smalt transparant band med några pärlnålar, sånt kan göra en hel bukett =)

Lite förslag iaf =)
  • mysifer

jag hade först inte tänkt ha bukett alls men så fick jag se en som såg ut som en handväska typ..eller såg ut att vara hållen på det sättet. vet du vad den bindingen kallas?
    vill ha grönt och lila i buketten, kanske nån mer färg, och gärna inte så prydligt. har du nåt bra förslag?

• MilosMamma
    mysifer skrev 2008-07-23 20:06:50 följande:
    jag hade först inte tänkt ha bukett alls men så fick jag se en som såg ut som en handväska typ..eller såg ut att vara hållen på det sättet. vet du vad den bindingen kallas?vill ha grönt och lila i buketten, kanske nån mer färg, och gärna inte så prydligt. har du nåt bra förslag?
    Var den formad som en väska eller var det en boll?

Bollar är poppis med nått fint band o hålla i.
    Annars finnd det näthandväskor so man kan binda blommor på, ja det finna ganska många olika varianter.
    Själva bindningen kallas inget spec, blommorna har oasis.
    Finns fin fina ljuslila rosor, lila lissianthus, men de e klart det beror sej lite på hur den ska se ut =)
  • Robina67

vi gifter oss 20/9 och jag är ute efter en snygg bukett, helst inte en rund "boll". Har tänkt mig lila kallor, rosa rosor, lila-rosa gerbera och något grönt.. Kan det bli snyggt?

• mysifer

den är lite droppformad men ser ut att ha ett handtag längst upp och inte något band men det syns inte ordentligt.
    näthandväska lät tufft
    lissianthus gillade jag mycket. vill nog ha ormhassel också för att det ska lite vildare ut.

MilosMamma skrev 2008-07-23 20:11:32 följande:
    Var den formad som en väska eller var det en boll?Bollar är poppis med nått fint band o hålla i.Annars finnd det näthandväskor so man kan binda blommor på, ja det finna ganska många olika varianter. Själva bindningen kallas inget spec, blommorna har oasis.Finns fin fina ljuslila rosor, lila lissianthus, men de e klart det beror sej lite på hur den ska se ut =)
  • MilosMamma
    Robina67 skrev 2008-07-23 20:12:31 följande:
    vi gifter oss 20/9 och jag är ute efter en snygg bukett, helst inte en rund "boll". Har tänkt mig lila kallor, rosa rosor, lila-rosa gerbera och något grönt.. Kan det bli snyggt?
    ska du ha gerbera i en brudbukett rekomenderar ja minigerbera annars blir det bara stora "blaffor" annars lät det jättefint =)
Svar på tråden Jag är med florist.