• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma
    Troll1 skrev 2008-08-06 12:18:13 följande:
    Tack Milosmamma! Men min svärmor har ju luktärt i trädgården, de borde klara sig till d 27 sept? Köper gör jag nog inte.Är ljunglila rosor mkt dyrare än andra färger? Funderar eftersom man inte ser de så ofta.
    klart dom kostar lite mer , men så brukar de bli när man får beställa hem, sånt går att kolla med, finns olika klasser på rosor, hur "fina" dom ska vara, ska man ha en tät bukett med massa rosor behöver man inte den bästa klassen på dom.
  • Brud 08

Hej!

Jag funderar på att binda min bukett själv, rundbunden med rosor. Tror jag skulle vilja ha några orkidéer instoppade också, men hur fäster man dem?? Jag skulle vilja ha en blomma lite här och var i buketten och eftersom varje blomma inte har en egen lång stjälk undrar jag hur man kan göra. Förlänga med ståltråd och binda grön tejp runt ståltråden är min egen idé, men vet inte om det går eller om blommorna håller sig så.
    Tack på förhand för goda råd!

• prd

Hej

Det finns bild på den i mitt galleri.
    Det va gröna blad runt om buketten underst om man säger och dom lappade över varandra.
    Det va där som det lossnade.
    Men den va jätte fin men tycker kanske det ska hålla lite längre.

MilosMamma skrev 2008-08-05 23:34:11 följande:
    hur menar du jag fattade inte riktigt, hur såg din bukett ut?
  • MilosMamma

Brud 08 skrev 2008-08-06 16:28:26 följande:

Hej!Jag funderar på att binda min bukett själv, rundbunden med rosor. Tror jag skulle vilja ha några orkidéer instoppade också, men hur fäster man dem?? Jag skulle vilja ha en blomma lite här och var i buketten och eftersom varje blomma inte har en egen lång stjälk undrar jag hur man kan göra. Förlänga med ståltråd och binda grön tejp runt ståltråden är min egen idé, men vet inte om det går eller om blommorna håller sig så.Tack på förhand för goda råd!
    visst håller dom sej så om du gör den samma dag, ett annat tips är att fästa med en pärlnål så blir det en detalj med.
  • Brud 08
    MilosMamma skrev 2008-08-06 18:09:55 följande:
    Brud 08 skrev 2008-08-06 16:28:26 följande:
    visst håller dom sej så om du gör den samma dag, ett annat tips är att fästa med en pärlnål så blir det en detalj med.
    Hur menar du att man fäster dem med en nål? Var i orkidéen sticker jag den och i vad fäster jag den?

Men du tror alltså även på min idé att förlänga med ståltråd och linda med grön blomtejp?
  • MilosMamma

Brud 08 skrev 2008-08-06 23:28:14 följande:

Hur menar du att man fäster dem med en nål? Var i orkidéen sticker jag den och i vad fäster jag den?Men du tror alltså även på min idé att förlänga med ståltråd och linda med grön blomtejp?
    visst fun kar det att skafta dom, men det beror ju lite på orkideén, är det lilla skaftet stabilt som finns kvar på just dom du tar, är det en mindra variant rekomenderar ja nålen, du trär den genom mitten på blomman o in i en annan blomma.
  • MilosMamma
    prd skrev 2008-08-06 16:30:15 följande:
    HejDet finns bild på den i mitt galleri.Det va gröna blad runt om buketten underst om man säger och dom lappade över varandra.Det va där som det lossnade.Men den va jätte fin men tycker kanske det ska hålla lite längre.
    Då ska du gå tillbaka o säga hur besviiken du blev, det är ju enda en av dom största dagarna i ens liv.
    Dom gottgör dej nog, men himla tråkigt att det hände för det SKA inte hända om man är försiktig.
Svar på tråden Jag är med florist.