• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • Kärlek ger näring åt själen

Hehe så har jag gjort Jag har en super fin hjärtan på tråd som jag tänkte ta lite "grenar" ifrån. Men frågan är bara om den får nya eller ej. Vill inte att den ska gå "sönder" för att jag tar lite bitar ifrån den.

MilosMamma skrev 2008-08-10 13:29:22 följande:
    Nej hjärtan på tråd är inte dyrt, man kan ju köpa en själv i en annan affär om dom är billigare och ta med till floristen.
  • MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-10 13:38:15 följande:

Hehe så har jag gjort Jag har en super fin hjärtan på tråd som jag tänkte ta lite "grenar" ifrån. Men frågan är bara om den får nya eller ej. Vill inte att den ska gå "sönder" för att jag tar lite bitar ifrån den.
    det växer ut nytt
  • Kärlek ger näring åt själen

Whiiee Tack Då vågar jag norpa lite på den Norpar nog lite på Svärmors också för hennes är större plus att hon har fröbollar på sin med hihi

MilosMamma skrev 2008-08-10 13:41:58 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-10 13:38:15 följande:
    det växer ut nytt
  • Isblomma

Hej MilosMamma!

Jag gifter mig den 23 augusti och börjar få lite panik. Hade tänkt binda buketten själv och har köpt en buketthållare med en fastsatt oasisboll. Buketten ska var rund och bestå av rosa rosor i olika nyanser.

* Hur länge ska jag blötlägga bollen, (vill ju inte att den ska droppa på klänningen)?

*Kan jag bara sticka in rosstjälkarna eller måste de fästas ytterligare med nåt?

* Hur fäster man hjärtan på tråd? Vill ha dem runt kanten och någon slinga rakt över. (De ska väl också få vatten ur oasisbollen??)

• MilosMamma
    Isblomma skrev 2008-08-10 16:04:20 följande:
    Hej MilosMamma!Jag gifter mig den 23 augusti och börjar få lite panik. Hade tänkt binda buketten själv och har köpt en buketthållare med en fastsatt oasisboll. Buketten ska var rund och bestå av rosa rosor i olika nyanser.* Hur länge ska jag blötlägga bollen, (vill ju inte att den ska droppa på klänningen)?*Kan jag bara sticka in rosstjälkarna eller måste de fästas ytterligare med nåt?* Hur fäster man hjärtan på tråd? Vill ha dem runt kanten och någon slinga rakt över. (De ska väl också få vatten ur oasisbollen??)
    Hejsan, du gör buketten samma dag så den håller bra.
    Ska buketten bara vara rund så behöver du inte fästa rosorna med ståltråd., hjärtan på tråd behöver inte vatten under 1 dag så dom fäster du med nålar eller om du virar fast dom runt en ros.
  • baver

fantastiskt med våran pesonliga florist här =)
    jo jag undrar om gråa/ gråskiftande blommor. jag lutar åt en vit med ev. limefärgs bukett. men det verkar vara ganska klyschigt just nu=( bröllopet kommer att ha grå(lite åt silver) och en vit nyans som tema färger..så finns det gråa blommor??

• MilosMamma
    baver skrev 2008-08-10 21:01:28 följande:
    fantastiskt med våran pesonliga florist här =)jo jag undrar om gråa/ gråskiftande blommor. jag lutar åt en vit med ev. limefärgs bukett. men det verkar vara ganska klyschigt just nu=( bröllopet kommer att ha grå(lite åt silver) och en vit nyans som tema färger..så finns det gråa blommor??
    Nu vart det lite svårare må jag säga, grått ät ju ganska uteslutet i blomvärlden må jag nog säga.
    Så jag kan nog nästan med all säkerhet säga att grått är ganska kört.
  • Isblomma

Såg förresten bavers fråga och efter en snabbkoll ut i mina blomrabatter så finns det ju iaf en del blommor med gråa blad. Sen ser jag flera vackra fröställningar som drar åt det grå hållet. Men det var kanske just blommor du var ute efter...

• Oktober4

Kära floristen,
    Min syster ska göra min brudbukett och jag fungerar på en bukett i vitt och grönt - men med blommor som har långa stjälkar. Kan du tipsa om lämpliga blommor och dessutom - om man har en sådan bukett - hur undviker man att stjälkarna inte fläckar ner klänningen. Har du ngt tips på bindning eller så?

Tack på förhand

Svar på tråden Jag är med florist.