• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma

Ursäkta att ja inte svarat tidigare, men vi flyttade i helgen o vi fixade bredband så fort de gick =)

• MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-05 23:25:24 följande:

Men finns inte nejlikan i blått? har hört att den ska vara babyblå men stämmer det?
    nejlikan finns inte som växande i blått men den går att beställa, den är då färgad i holland.
    Är den "rätt" färgad har den druckit blått vstten och är ljusblå och färgar inte.

Men om floristen sprayar en nejlika så färgar den o då ska du akta klänningen.
  • MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-05 23:25:24 följande:

Men finns inte nejlikan i blått? har hört att den ska vara babyblå men stämmer det?
    nejlikan finns inte som växande i blått men den går att beställa, den är då färgad i holland.
    Är den "rätt" färgad har den druckit blått vstten och är ljusblå och färgar inte.

Men om floristen sprayar en nejlika så färgar den o då ska du akta klänningen.
  • MilosMamma
    prd skrev 2008-08-05 23:26:12 följande:
    Jag har en liten fråga.Vi gifte oss den 26/7, min sambo hämtade blommorna allt såg bra ut tills vi tar upp buketten o får se att dom gröna bladen runt rosorn lossnar.Dom skulle sitta fast på varandra men istället fick jag ha min hand högt upp för att inte se det gröna limet.Vad hade ni gjort?
    hur menar du jag fattade inte riktigt, hur såg din bukett ut?
  • äckling

Jag gifter mig i sept och vill ha en enkel, lite tuffare bukett. Tänker mig en handknuten, helvit och kanske bara en sorts blomma. Vad skulle du rekommendera?

Ska man tänka på sin egen storlek och klänningens utseende också. Är i så fall en stlk 44 och har en rätt rak axelbandslös klänning men med låååång enkel slöja och heluppsatt hår. Blev mycket nu, men hoppas på tips och råd

• MilosMamma
    äckling skrev 2008-08-05 23:52:23 följande:
    Jag gifter mig i sept och vill ha en enkel, lite tuffare bukett. Tänker mig en handknuten, helvit och kanske bara en sorts blomma. Vad skulle du rekommendera?Ska man tänka på sin egen storlek och klänningens utseende också. Är i så fall en stlk 44 och har en rätt rak axelbandslös klänning men med låååång enkel slöja och heluppsatt hår. Blev mycket nu, men hoppas på tips och råd
    Om du ska gå efter din form och vad du vill ha, så ja varför inte en bukett med bara vita roso, några pärlor nedstuckna?

Något som är riktigt läckert annars är ju att ha en vit bukett, men det är inte bara vira blommor, utan lite grönt med, som ett par minifetbaldsväxter i, några coola blad och ett par pinnar. Kanske ett par halva lime frukter, o lite snurrad ståltråd ger en frän effekt.
  • Troll1

Jag lägger ut min fråga här igen:

Vill du, eller ngn annan här hjälpa mig med namn på ljunglila rosor i olika toner och andra blommor (Inte ljung förstås ).
    Jag önskar även tips på bra sidor med rosor. Vad passar fint ihop med ovanstående och hjärta på tråd. Funderar på en ljus ros liknande Vendela. Jag älskar luktärtor, men det blir kanske svårt i slutet av september? Svärmor2b har planterat det i sin trädgård.

• MilosMamma
    Troll1 skrev 2008-08-06 09:44:32 följande:
    Jag lägger ut min fråga här igen:Vill du, eller ngn annan här hjälpa mig med namn på ljunglila rosor i olika toner och andra blommor (Inte ljung förstås ). Jag önskar även tips på bra sidor med rosor. Vad passar fint ihop med ovanstående och hjärta på tråd. Funderar på en ljus ros liknande Vendela. Jag älskar luktärtor, men det blir kanske svårt i slutet av september? Svärmor2b har planterat det i sin trädgård.
    Oj förlåt missade din fråga.

Luktärtor borde gå att få tag i, mycket går att få tag i året runt, men som sagt dom kan vara jäkligt dyra, gå in i olika blomsteraffärer o hör om dom kan beställa hem o be dom kolla upp pris, det är oftast bara ett telesamtal bort.

Ljunglila rosor, då ska vi se... hmm det bästa är att sägfa ljunglila i butiken då man inte kan garantera att man får hem vissa sorter.

www.akleja.nu har fina buketter, gå in där o få lite inspiration.
  • Leola

Tack för din häljpsamhet och svar

MilosMamma skrev 2008-08-05 23:29:31 följande:
    blomsteraffärer brukar inte köpa in sådana rosor, men hör i din affär om pioner, det mesta går faktiskt att lösa, det är oftast priset det hänger på =)Har man någon som har pioner i trädgården går ju det lika bra, min svärmors pioner blommade Heeela sommaren i år, riktigt maffigt.
  • Troll1

Tack Milosmamma!
    Men min svärmor har ju luktärt i trädgården, de borde klara sig till d 27 sept? Köper gör jag nog inte.
    Är ljunglila rosor mkt dyrare än andra färger? Funderar eftersom man inte ser de så ofta.

Svar på tråden Jag är med florist.