• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • millanros
    MilosMamma skrev 2008-08-07 23:22:46 följande:
    göra nålarna själv??
    nä hela buketten
  • Brud 08
    MilosMamma skrev 2008-08-07 23:17:26 följande:
    visst funkar det att skafta dom, men det beror ju lite på orkideén, är det lilla skaftet stabilt som finns kvar på just dom du tar, är det en mindra variant rekomenderar ja nålen, du trär den genom mitten på blomman o in i en annan blomma.
    Ok, tack! Då förstår jag hur du menar
    Får göra en testbukett av lite billigare rosor och plundra en orkidé på en blomma eller två...
  • MariaMasse

Hej!
    Jag ska gifta mig utanför Barcelona i oktober, men har ingen bra koll på säsong för olika blommor och speciellt inte där. Skulle vilja ha mest vit och grön buket tror jag, nån typ av grönaktiga blommor, har sett några rosor men du kanske har andra tips? Kanske man kan kolla nåt "internationellt" nät av florister för att få fram nån bra i trakten där jag ska gifta mig... eh, interflora? Har inte möjlighet att ta mig till nån florist där innan det är dags.

• Lavendelblomma

Fråga till floristen!

Skulle gärna vilja ha tips ang. min bukett.
    Den ska bestå av vita stora rosor (ca 14 st) som är ganska runt formade. Runt dem ska det vara ngt som ramar in dem och ngt grönt som finns bland dem o livar upp buketten (inte sticker upp).

Jag ville helst ha hjärtan på tråd eller passionsblomma, men floristen sa att hjärtan på tråd skulle bli jättedyrt eftersom det var svårhanterligt, och passionsblomman kanske inte skulle finnas tillgänglig då. Därför bestämdes murgröna, som jag inte är helnöjd med. Känns lite tråkigt med murgröna...

Några tips!?
    Tacksam för svar

• Troll1

Är det så dyrt med lite hjärta-på-tråd? Oj, det vill jag också ha. Är inte helt förtjust i murgröna u brudbuketter just.

• MilosMamma
    ninaojocke skrev 2008-08-08 15:48:30 följande:
    helt underbart med en florist.Skulle uppskatta lite tips.Temat för vårat bröllop är havet,2 blåa nyanser och vitt och tärnorna skall ha mörkblåa klänningar, finns det mycket blåå blommor?
    Just blåa nyanser är lite knepigt, men sen finns det ju olika möjligheter till blåa blommor, att man plockar lite egna i nåns trädgård, eller man kan spraya blommor men då ser det lite konstigt ut, Men visst finns det lite olika blå blommor med.,
  • MilosMamma
    MariaMasse skrev 2008-08-08 19:53:11 följande:
    Hej!Jag ska gifta mig utanför Barcelona i oktober, men har ingen bra koll på säsong för olika blommor och speciellt inte där. Skulle vilja ha mest vit och grön buket tror jag, nån typ av grönaktiga blommor, har sett några rosor men du kanske har andra tips? Kanske man kan kolla nåt "internationellt" nät av florister för att få fram nån bra i trakten där jag ska gifta mig... eh, interflora? Har inte möjlighet att ta mig till nån florist där innan det är dags.
    Oj jag har ingen aning om Hur dom jobbar med blommor i barcelona, interfloras hemsida visar ju litet utbud, men ska man gifta sej så, o inte har möjlighet att besöka en florist innan är det lättaste att du säger vilka färger du vill ha, Hur beställer du buketten?
  • MilosMamma
    Lavendelblomma skrev 2008-08-10 11:27:08 följande:
    Fråga till floristen!Skulle gärna vilja ha tips ang. min bukett.Den ska bestå av vita stora rosor (ca 14 st) som är ganska runt formade. Runt dem ska det vara ngt som ramar in dem och ngt grönt som finns bland dem o livar upp buketten (inte sticker upp). Jag ville helst ha hjärtan på tråd eller passionsblomma, men floristen sa att hjärtan på tråd skulle bli jättedyrt eftersom det var svårhanterligt, och passionsblomman kanske inte skulle finnas tillgänglig då. Därför bestämdes murgröna, som jag inte är helnöjd med. Känns lite tråkigt med murgröna... Några tips!?Tacksam för svar
    Det var det dummaste jag hört det där med hjärtan på tråd.
    Har ni bestämt antal på rosorna? Knepigt svårt o säga innan hur många som går åt för o få en bra form.
    Men hgjärtan på tråd är då minsann inte svårhanterligt då jag gjorde en brubukett i helgen o vi hade hjärtan med då.
    Du ska inte ta något du inte är nöjd med, din florist får vara lite mer kreativ =)
  • MilosMamma
    Lavendelblomma skrev 2008-08-10 11:27:08 följande:
    Fråga till floristen!Skulle gärna vilja ha tips ang. min bukett.Den ska bestå av vita stora rosor (ca 14 st) som är ganska runt formade. Runt dem ska det vara ngt som ramar in dem och ngt grönt som finns bland dem o livar upp buketten (inte sticker upp). Jag ville helst ha hjärtan på tråd eller passionsblomma, men floristen sa att hjärtan på tråd skulle bli jättedyrt eftersom det var svårhanterligt, och passionsblomman kanske inte skulle finnas tillgänglig då. Därför bestämdes murgröna, som jag inte är helnöjd med. Känns lite tråkigt med murgröna... Några tips!?Tacksam för svar
    Det var det dummaste jag hört det där med hjärtan på tråd.
    Har ni bestämt antal på rosorna? Knepigt svårt o säga innan hur många som går åt för o få en bra form.
    Men hgjärtan på tråd är då minsann inte svårhanterligt då jag gjorde en brubukett i helgen o vi hade hjärtan med då.
    Du ska inte ta något du inte är nöjd med, din florist får vara lite mer kreativ =)
  • MilosMamma
    Troll1 skrev 2008-08-10 12:55:02 följande:
    Är det så dyrt med lite hjärta-på-tråd? Oj, det vill jag också ha. Är inte helt förtjust i murgröna u brudbuketter just.
    Nej hjärtan på tråd är inte dyrt, man kan ju köpa en själv i en annan affär om dom är billigare och ta med till floristen.
Svar på tråden Jag är med florist.