• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • Kärlek ger näring åt själen

Men Lammöron går de inte i grått? Fast iofs det är ju inte en blomma *skrattar*

Isblomma skrev 2008-08-12 13:51:56 följande:
    Såg förresten bavers fråga och efter en snabbkoll ut i mina blomrabatter så finns det ju iaf en del blommor med gråa blad. Sen ser jag flera vackra fröställningar som drar åt det grå hållet. Men det var kanske just blommor du var ute efter...
  • Tant Doris
    MilosMamma skrev 2008-08-08 08:25:28 följande:
    Tant Doris skrev 2008-08-07 23:30:54 följande:
    Det bästa är att du går till din butik, en florist kommer inte lura dej att köpa en dyrare bukett. Säg dinas önskemål så kommer floristen säga vad det kostar.Det är just när man önskar sej specifika blommor och börjar bestämma vilka sorter osv priset brukar bli dyrare =)
    Okej, då vet jag att jag kan lita på floristerna alltså
    Tack för hjälpen!
  • MilosMamma
    Oktober4 skrev 2008-08-13 14:10:53 följande:
    Kära floristen,Min syster ska göra min brudbukett och jag fungerar på en bukett i vitt och grönt - men med blommor som har långa stjälkar. Kan du tipsa om lämpliga blommor och dessutom - om man har en sådan bukett - hur undviker man att stjälkarna inte fläckar ner klänningen. Har du ngt tips på bindning eller så?Tack på förhand
    Callor är ju populärt o ha om man ska visa stjälkarna. Ett snyggt band o binda runt ca 5-10 cm o sen längst ner gör det ännu snyggare. Det brukar inte fläcka ner kläderna i vilket fall
  • 13september2008

Jag skulle vilja ha doftrankor i min bukett. Går det att få tag på doftranka i mitten av september?

Tack på förhand från en brud som inte har någon koll på blommor

• harthurs

Vilken underbar trad!! Tack for att du tar dig tid!

Jag vill ha vita kallor, langa stjalkar som ar bundna med vitt sidenband.. du vet sakert vad jag menar

Finns kallor aret runt?
    Tror du jag fixar att binda en bukett sjalv? I sa fall dagen innan eller samma dag?
    Finns det 'mini kallor'? Till min blivande att ha i kavajslaget.

Stort TACK!!

• vero

kallor finns från jan-dec. och ja det går att göra dagen innan, bevara den gärna i kylskåpet (om den får plats)
    MVH Vero

• vero

oasisen är helblöt när den inte har några ljusa partier.

• MilosMamma
    13september2008 skrev 2008-08-14 23:07:21 följande:
    Jag skulle vilja ha doftrankor i min bukett. Går det att få tag på doftranka i mitten av september?Tack på förhand från en brud som inte har någon koll på blommor
    Hmm lättast är o ta från nån om man har en hemma.
    Ska en florist binda din bukett fixar hon så som du vill ha den.
  • MilosMamma
    harthurs skrev 2008-08-15 04:00:42 följande:
    Vilken underbar trad!! Tack for att du tar dig tid!Jag vill ha vita kallor, langa stjalkar som ar bundna med vitt sidenband.. du vet sakert vad jag menar Finns kallor aret runt?Tror du jag fixar att binda en bukett sjalv? I sa fall dagen innan eller samma dag?Finns det 'mini kallor'? Till min blivande att ha i kavajslaget.Stort TACK!!
    Hej Callor går o få tag på nästan precis när som =)
    Det klarar du galant själv, inget komplicerat alls, köper man en bunt callor brukar dom variera i storlek så en kan nog passa din blivande mans kavaj.
Svar på tråden Jag är med florist.