Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Hur får man ihop 150.000?

Hej!! Jag håller med tjejerna som har skrivit innan. Jag kan ju bara kolla på hur jag & min m2b har gjort, vi har det första ett sparande sen innan & vi kommer att kunna spara under ett helt år till. Jag lägger undan MINST 3 000 i månaden & jag studerar (men jag lägger däremot inte pengar på onödiga kostnader)& vi lever väl lite mer ekonomiskt just nu, men unnar oss ändå vissa saker :)
    Vi kommer inte att få några/något bidrag i från våra föräldrar (vill inte att de ska belastas för att vi ska gifta oss).
    Vår budget kommer att ligga på ca 250 000 & då kommer vi ha 70 gäster. (Så jag hör ju egentligen inte hit heller) :)
    Jag tror att allt är möljigt, om man bara planerar & tänker sig för. Sen behöver man ju självklart inte hyra ett slott mm så som vi ha gjort :)

• SaraPayam

Tooticki: 3000 x 12 = 36 000 kr så det förklarar ju inte hur ni kommer upp i 250 000 kr.

Jag skrev aldrig att vi inte kommer upp i det, utan att vi kommer att göra det enligt våra beräkningar, med tanke på att vi ha sparat sen tidigare. 3000, Det är vad JAG sparar MINST varje månad, så som denna månaden har jag sparat 7 000. Min m2b lägger ca 10000 på sparkontot varje månade så vi kommer lätt upp till det sparandet!

• SaraPayam

Ok, om jag skriver så här då:
    10 000 x 12 = 120000
    Jag brukar i snitt spara 4500 x 12 = 54000
    (MINST 3000 x 12 = 36000)
    Extra sparande finns sen tidigare. SÅ på så sätt kommer vi upp i det.

MilosMamma: Tack, jag hoppas att det blir fint i alla fall :)

Vårt boende kostnade skiljer sig en lite ifrån eran, vi ligger ju på 8-10 000 per månad & det i sig gör ju ganska mycket.
    Sen är det ju svårt att spara när man har barn/studerar.

Jag förstår ditt tänkande om att ha med barn på bröllopet, jag tror att även jag skulle se annorlunda på det om jag själv hade haft barn, självklart skulle man vilja att ens egna barn är med :)