Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Hur får man ihop 150.000?

Mikabella: Jo det har blivit tråkig stämmning här inne, tyvärr.
    Nja alltså om jag säger så här. Jag tycker helt klart att man ska ha ett bra sparande till sina barn. Och vad barnet sen väljer att göra med pengarna är ju upp till dom (men det är ju till sånna saker så som bröllop, körkort, studier, mm som man vill att de pengarna ska gå till)
    Sen är det väl så att om man märker att ens barn är i behov av extra pengar så skulle man säkert ordna det. Men det är ju svårt att sätta sig in i den situationen :)
    Jag skulle inte ta emot pengar utav mina föräldrar, vill inte belasta dem.
    Men alla ser vi olika på det :)

• SaraPayam

Milosmamma: Du kan ju hitta billigare bröllopsklänning på nätet, t.ex. Köp&Sälj. De säljer ju även söta kläder till barn. Sen kan man sätta en maxsumma för buketten. Sen kan du laga maten själv eller anlita catering, be någon vän fotografera & spela musik :)

• SaraPayam

Annars kan man åka iväg & gifta sig utomlands, slå ihop bröllop & resa i ett, det behöver ju inte bli så dyrt. Men kanske inte riktigt vad du har tänkt dig.

Men om man är pysslig av sig & kan sy sin klänning/beställa en billigt på internet, om man kan göra sin frisyr, naglar, makeup, och om man beställer huvudrätten ifrån cateringsfirma & gör förrätt & efterrätt & tårta själv, så kommer man under ganska billigt :)

• SaraPayam

Jag köpte min klänning på tradera, vilket jag inte rekommenderar, har aldrig varit så orolig som jag va innan jag fick hem den.
    Visst den är jättefin, men säljaren va jätteotrevlig. Men sen finns det ju de som är bra :)Råder dig till att komma på deras betyg.... :)

• SaraPayam

Jättebra tips, så har vi med gjort :)

• SaraPayam

Det är ju bra. Den jag köpte klänningen utav va enbart otrevlig, men som tur är så blev det ju bra i alla fall :) Kul att du har hittat allt till så bra pris :) Jag försöker lägga upp bilder men lyckas inte...hmm irriterande.

• SaraPayam

Nä jag har kollat det, den ligger på 111 kB, det borde väl inte vara för stort, eller?

• SaraPayam

Hahaha vad roligt :) Jag har köpt min i 38-40 eftersom jag räknar med att gå ner 10 kg tills dess :) Men jag har provat den...den är så fin...men tajt just nu ;) Vad har du köpt för underkjol till? Det är mitt största bekymmer just nu... ;)
    Ja men visst är den en dröm, hur vacker som helst :)

• SaraPayam

Det va ju ett jättebra pris, är det en sån med tyll eller ringar?
    Kommer du ihåg vad säljare hette?

• SaraPayam

Lavendelblomma: Jag orkar verkligen inte ta den diskussionen en gång till. Sorry. Men för att sammanfatta det så sparar jag ca 2-3000 ifrån pengarna jag får in & resten jobbar jag extra.
    Jo visst innebär det de :) Alla har vi olika förutsättningar :)

• SaraPayam

Hehehe jag vet, jag köpte den för det priset med, men ville ha ångergaranti på den & tydligen (enligt försäljare) så gick det inte om de skulle beställa den, så jag köpte en som de redan hade hemma :)

• SaraPayam

Nähä ska en sväng till svärföräldrarna nu & sen gå & träna efter det. Men jag kollar in i kväll igen :) Ha det så bra så länge Kram på er

• SaraPayam

Jag kan tyvärr inte hitta henne, va det på tradera?Vad hände annars under eftermiddagen?

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?