Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Hur får man ihop 150.000?

Hehe nä det är så sant :) Det kanske låter så, men jag skulle inte ta lån för en sån sak, vi tog inte ens lån när vi köpte ny bil. Är verkligen emot lån, men när man studerar anser jag att det är en annan sak. Men alla ser vi olika på det ekonomiska.

Jo man visst är det bra, det är ju inte många länder som har den fördelen :)

• SaraPayam

Tooticki: Självklart blir det mycket pengar & det kommer att ta tid att betala tillbaka det. Men är tacksam att man har den möjligheten att ta lån :) & 9000 tillsammans per kvartal, är ju inte så mycket, egentligen, då ha de väl pluggat ca 3 år i snitt båda två. Men som sagt vi alla prioriterar olika :)

• SaraPayam

Chamor: Det är ingen fara :) Missförstånd bli det lätt & alla har vi olika åsikter, så det är lugnt :)

Vad händer oss dig annars idag?

• SaraPayam

Åååå bara två veckor kvar, härligt :) Då har nedräkningen börjat. Nä ibland blir det även dyrare om man gör det själv :) Men det är som du säger det blir ju lite mer personligt. Och är man lite pysslig utav sig så är det ju jättekul :)
    Ja brännan den skulle jag behöva bättre på innan vi åker till Turkiet, annars kommer jag se ut som en kräfta :) Men måste städa lite först innan jag går ut i solen :)

Vad jobbigt att inte trivas på sitt jobb :(

• SaraPayam

Ja jag med, vill bara ligga & steka i solen :)
    Vart bor du nån stans? Finns det ingetn större stad i närhet? Fast det är ju jobbigt att pendla :)
    Jag har städat akvariumet nu....alltid lika tråkigt. Men nu är det rent i alla fall :)

• SaraPayam

Tooticki: Ursäkta mig, känner mig lite trampad på tårna just nu. Vilka åsikter du har människa.
    1. Jag lånar inte till mitt bröllop
    2. 250 000 finns redan sparade, men vill inte använda alla pengar till bröllopet, utan vill att det ska finnas pengar kvar!!!
    3. Bara för att man har god ekonomi, så är det inget som man ska behöva skämmas över!!!
    4. Jo jag kommer få ett bra jobb efteråt, och det är jag j****t stolt över!

Ursäkta att jag blev irriterad på dig, tycker att du kan ta den diskussionen med mig!

• SaraPayam

BRA SAGT Milosmamma!!!

Tycker det har spårat ut en hel del här :) Känns som om man ska skämmas över att man har ekonomi för sitt bröllop....hmmm känns inte riktigt bra

• SaraPayam

Milosmamma: Sen finns det ju de paren som tar kurvertpris (alltså de betalar för sin mat) i stället för presenter, mm. Det kan ju med vara ett alternativ.

Svar på tråden Hur får man ihop 150.000?