• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej på er!
    Tillbaka i det regniga Sverige från Italien och massor med god mat och dryck (det syns på midjan, men gott var det i alla fall), trevliga bilturer, underbara byar... ja, ni vet allt det där som man gör på semestern. Det känns att vi har varit borta längre än två veckor eftersom allt har varit så intensivt.

Har försökt läsa ikapp, men måste gå genom tråden ännu en gång, så mycket som ni har skrivit.

Skickar först en megastor kram till Vickan! Vilken jobbig erfarenhet, men hoppas att du mår bättre snart. Kram!

Lappis, så du bimar nu? Vi är vältajmade den här gången, jag bimar också utan att veta exakt när jag hade mens senast... någon gång under helgen för fyra veckor sedan.

Cissi - en extra stor kram till dig. En fråga bara: varför utsätter du dig för det här? Jag tänker rätt så krasst och egotrippat (och står på kvinnans sida : du har jobb, du har Victor, du är frisk och har föräldrar vid liv. Att hjälpa någon som har alkoholproblem om personen i fråga inte vill ha hjälp är väldigt besvärligt och att leva tillsammans är ännu jobbigare eftersom man aldrig vet vilket tillstånd människan kommer att befinna sig i nästa morgon eller kväll. Att handla mjölk kan innebära en möjlighet till en fylla om man hårddrar.... hinner tyvärr inte skriva mer, men psyktantens tanke om att det är ok att använda sig av män som spermadonatorer är underhållande (sorry för ordvalet!).

På tal om bim - min kropp har alla symptom som man kan ha den här gången. Nästäppa och så känner jag mig så yr (annars är jag väl frisk, tror jag , trött, ömma bröst, ont i tjejmagen i kanske en vecka och så klart ett negativt gravtest

Kram till alla! Skriver mer imorgon, dags för en middag med kompisar i Stockholms kyla!

• Frejis

God morgon!
    Telefonen ringde, annars hade jag sovit till tovl Här är vi lika yra som vanligt, det känns som om jorden snurrar åt fel håll... får se om det stabiliserar sig med lite frukost framför datorn.

Cissi - Jag har myntat ett eget namn för den här företeelsen som du beskriver och kallar det för "social alkoholism" då man fungerar bra i samhället, har ett bra jobb, familj etc. och står inte på gatan till skillnad från det "vanliga" föreställningen om alkoholister som halvt hemlösa gubbar med röda näsor. Det här som du beskriver med känslokyla, aggression, dricker tills flaskan är slut med mera, känner jag också igen, jag har nämligen vuxit upp i en sådan familj och sett den icke fungerande föräldrarelationen som barn på nära håll i rätt många år. Eller som du skriver, det fungerar jättebra tills...

Izzie - en jättestor kram till dig, vad jobbigt med öroninflammationen! Vet du hur länge du kommer att bli inlagd?

Telis - Fresgatan 12, det låter intressant. Är stället värt ett besök?

Nu har jag glömt hälften av det som jag ville skriva. Tillbaks och kolla!

Just ja, är det inte dags för en tråddejt snart?

• Frejis

Mrs-B - det skulle vara skönt om det goda sommaren inte lämnade några spår på midjan. Men så mycket goda korvar som jag åt (och mycket annat) så är det inte så konstigt att det syns.

Piggelin - Vi måste ha varit i Italien samtidigt fast inte på samma plats Vi flög ner till Florens, hyrde bil där och höll oss sedan i centrala Italien. Nästa sommar blir det södra Italien om jag får bestämma... och det var varmt... sådär tjugo grader varmare än i Stockholm idag.
    Hur var er semester? Gick det bra att resa med A?

Nennelainen - sjulingar??? Inga fler kommentarer...
    Tänkte på det du skrev, att vi som är kvar på andra sidan av plusset har hållit på länge. Mmm, ibland känns det som om alla andras barn hinner fylla arton innan man lyckas med något... men då hinner väl systemet där nere bli förkalkat.

• Frejis

Cicci - analysen avslutad som du kanske märkte började ta slut även för mig, med alla dessa ...

För att vara mer on topic så är det inga tantspår här ännu. Tuttarna känns som halvstora bomber (sexigt värre!) och nästäppan känns också underbar. Not! Jorden fortsätter att snurra fast lite mindre efter frukost.

• Frejis

Om det nu är någonting den här gången (vad är det annars då får jag fråga mig om och när tanten dyker upp), så är det helt enkelt "made in Italy" Gissar på Florens närmare bestämt

Vickan, skönt att det börjar gå över och att du inte har ont längre.

• Frejis

Har jag missat att Vickan fyllt trettio? I så fall, jättestort grattis i efterskott! *trumpetar lite extra*

Florens eller Florentino, sedan kan man lägga till Venice med, på båda. Bra, namnen avklarade innan något plus och en viktig fråga är därmed ut världen

• Frejis

Vickan - vad sjutton! Jag hade för mig att du var närmare 32 (det var nog innan jorden började snurra), men vem vet... nåja, det blev ett grattis till den trettionde dagen i menscykeln i stället.
    Jag sparar övriga gratulationer och tar fram dem om sådär sex månader och 18 dagar... eller efter nästa menscykel!

• Frejis

He he, Lappis, Coimbra och Florentino Venice låter trevligt

Jag gillar ju Sydeuropa så att det nog kan bli Portugal nästa gång. Risken är stor att det bara blir Italien annars. Hyrde ni också bil på semestern?

• Frejis

Vilken härlig reseberättelse, Lappis, blir sugen på Portugal och känner igen en del namn från mitt besök i Lissabon för många år sedan!

Ett tips när det gäller Alhambra (vi var där i början av maj) - boka biljetter på nätet i god tid (typ nu) om ni vill komma in på slottet. De släpper annars in bara ett begränsat antal personer om dagen och det kan kännas surt att stå där utan att kunna komma in på sevärdheter.

• Frejis

Lappis - jag minns inte vad det var för webbadress till Alhambrabiljetter, men prova googla på det så dyker det säkert upp.

Förresten skrev du ju att du har gått tre dagar över bim. Hm, det låter som om det är dags att testa snart om tanten inte dyker upp? *säger testomanen som gillar minus och testar i tid och otid* Jag håller inga tummar alls *viftar på mina grodtår*

Vickan - en svår fråga. Jag har ganska lätt för att berätta om sådant för folk, men märkte själv att det kändes (och det gör det nu också) att prata med dem som är relativ okända och nya kompisar än med de gamla. Tycker dock när det gäller de sistnämnda att det blir för jobbigt med uppföljningsfrågor som duggar tätt, de nya kompisarna är mer försiktiga

Zozo - att åka till svärföräldrarna låter som en utmärkt idé. Hur lång skulle bilturen bli?

På tal om vikten så måste jag gå ner i vikt nu. Usch den här semestern har satt sina spår men gott var det. Märkte nu att jag börjar gå upp mot den otillåtna viktklassen och det syns på kläderna. Få skärpa mig och bekämpa mina ständiga hungerkänslor som just nu blandas samman med illamående *lätt att säga det när man precis ätit en trevlig middag*

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen