• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Är det nästa vecka du åker Lappis?

• Frejis

Skoj! Andalusien är så pass fint att dit kan man åka många gånger.

Vet du vad, du missar ingenting. Jag har ju testdag på lördag 18/10. Kommer det drippelidropp på måndag tisdag så hinner du hem precis för att delta i sorgen/ilskan/irritationen

• Frejis

Telis - stor kram! Tråkigt att blodprovet inte stämde överens med hur äggblåsorna såg ut. Kan dock hålla med Brudsommar att kliniken kanske inte har gjort allt som de har kunnat. Att de ändå vill köra ÄP på onsdag låter bara konstigt. Det vore kanske en idé att ta en journalkopia och få en second opinion hos tex Fertilitetscentrum, om du vill och orkar så klart.

Sweet - skoj att höra att du redan träffat Nenne och maken och att de har fått träffa lilltjejen. Vi ska till NYC i december, men jag tror att ni är i Sverige under den veckan (30/12 - 5-1).

Det ser ut som ett trevligt hus Muggles, men priset känns något för högt med tanke på den ekonomiska situationen Om ett år har det kanske sjunkit...

Ego - jag fattar inte varför jag fortfarande känner av magen. Kom på den geniala (sure!) idén att känningarna kommer från äggstockarna, men de ligger ju en bit bort från livmodern *kliar mig i pannan*

Snart är det dags för City akuten!

• Frejis

Sweet - ja, det blev lite otajmat men det blir kanske en annan gång.

Cicci har plussat idag äntligen någonting som liknar en plussvåg här i tråden.

• Frejis

Cicci - stor kram till dig! Hoppas att behandlingen hjälper. Livet är ibland bra märkligt.

Telis -
    ... även om det är tråkigt att dina ägg inte vill uppföra sig.

• Frejis

Nu vet jag vad jag glömde.
    Grattis i efterskott Frullan!

Lappis - några gravsymptom känner jag inte möjligen efterverkningarna efter ÄP. Börjar bli uppriktigt trött på det här eftersom jag förvandlas till en soffpotatis. Seg, stor och mjuk

• Frejis

Telis - vad är det för mediciner som man tar vid ÄD?

Tycker att du resonerar på ett så insiktsfullt sätt om så många saker, t ex det här om gränser. Stor kram! och jag håller ändå tummarna inför onsdagen.

• Frejis

Telis - intressant! Får vandra vidare till Familjeliv och läsa mer.

Lappis - visst är det de säkraste gravsymptom som finns?

• Frejis

Cicci - Kan ni inte få någon form av behandling för Victors krupp (mediciner, syrgas etc.)? Det borde vilken vettig barnläkare som helst ordna, det kan ju inte vara rimligt att ni ska ha det så här varje natt, vänta på anfall och vänta ut dem

Stackars din moster, vilken hemsk sjukdom det är

Jaha, så de har gratis KUB/Nupp tester från 34 års ålder? Det är ju bra

Jag känner inte av någonting särskilt och det jag känner kan vara biverkningar av Progesteronet (typ ömma bröst) så att vi får vänta och se. Vad jag däremot känner är någon form av stickningar/mensvärk i magen, vilket gör att jag har blivit väldigt lat och trivs enormt bra med det *det sista sägs med dåligt samvete *

På fredag ska maken och jag åka på kryssning till Riga. Hoppas på bra väder och god mat på båten!

• Frejis

Uppriktigt sagt så känner jag mig tveksam

Magen har ju varit så här hela tiden efter ET och det känns lite olustigt. Lyfter jag en påse (rejäl sådan) med tvätt som jag gjorde nyss börjar det tom ila i hela magen och äggstockarna. Och så sticker det till ibland och håller på... Att träna på SATS kan jag bara glömma, det får bli en lång promenad igen och det känns tröttsamt och irriterande.

På tal om huvudvärk, så har jag det också. Aldrig annars, vad f*n?

A. M. - då innebär det att ni kanske kan få bilda en ny mammagrupp?

Lappis - om du jämför dina två ivf:er, var det någon skillnad mellan dem eller inte?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen