• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

Lappis - svart i ena handen, kan det vara så att hon kom åt någonting med nålen, typ en blodkärl?
    Det låter förresten gott med vin och det kan alltså vara farligt att vara kompis med dig nu

• Frejis

Gosnosen - jag har ju inte varit nedregleringsbar så att jag faktiskt vägrar prova någon annan metod än den korta. Om kroppen gör så starkt motstånd under nedregleringen att hormonvärden blir extremt höga ser jag ingen anledning att fortsätta med nedreglergingen. Så det så, en besvärlig patient mao!
    Hur högt FSH-värde har du? Är det bara långa metoden som du hittils provat?

• Frejis

Jag drömde jättekonstigt inatt, att jag kom ut i köket och kaninen hade vält omkull sin bur och allt spån och kattsand (som han snällt kissar på) var överallt i köket, helt enorma mängder så jag visste inte hur jag skulle göra med allt detta öken. Och så var kaninen några gånger större än vad han egentligen är.
    Det var skönt att se buren på sin plats imorse kan jag säga

• Frejis

Gosnosen - intressant det här med FSH. FSH på 15-16 låter inte så extremt högt fast jag vet inte. Mitt FSH var ju 11 för mer än ett år sedan och ingen läkare kommenterade det förutom doktorn på SH som tyckte att jag hade 1 - 1,5 år kvar på mig att bli gravid annars skulle det vara för sent. Huddinge sjukhus och kliniken i Södertälje har inte heller sagt något; de låter snarare betydligt mer optimistiska än vad jag själv är. De verkar själva resonera på olika sätt, tycker jag.
    Håller tummarna att den här ivf:en fungerar. Det är ert andra försök på CvL eller hur?

• Frejis

Telis - man söker ju medgivande hos nämnden (via Socialförvaltningen, Familjeenheten eller vad de nu kan tänkas heta) och där bestäms ålder på barnet som man får ta emot, t ex upp till två år etc. Det finns mer och noggrann information om det på Adoptionscentrum.
    Så att det visst kan bli ett litet barn eller ett äldre barn, allt beroende på hur gammal man själv är och hur gammalt barn man vill ha. Mycket att synka mao.

Liten - det sista befruktade ägget var inte tillräckligt bra för att frysas och har därför gått till forskningen. Tycker att det är bättre att de får något att forska på än att kassera.

Brudsommar - är det inte gamla viktklubben som du gått med i på Aftonbladet? Eller är det något annat program? Om det är det gamla har de i så fall höjt priset och blivit sämre eftersom viktklubben var rätt så tydlig, tyckte jag. Sedan att jag inte hade tålamod att hålla på längre än en vecka (det blev minus 2 kg ) är en annan sak. Men för mig fungerade själva grejen att man måste fylla i vad man har ätit oerhört disciplinerande även om det tog lite tid i början.
    Du kan nog äta kanelbullen med gott samvete så länge du inte ersätter den med någon annan mat och håller dig inom det angivna kaloriantalet per dygn.

• Frejis

Telis - det stämmer.

Brudsommar - du kan ju börja lite smått ändå, till exempel genom att ta mindre av det som bjuds etc. Alltid något och så plötsligt har man gått ner ett par kilo utan att det känns för mycket.

Jag kan också tycka att olika bestämmelser kring adoption är något för hårda och för krängliga. Kände faktiskt själv för första gången för några dagar sedan att här har man ordnade förhållanden på olika sätt och så ska man bli granskad av en byråkrat som kanske ogillar mig rent av som person (japp, jag har läst om det där på familjeliv när man kan vara gravt alkoholiserad och drogmissbrukade och få barn varje år som staten sedan får ta hand om. Och dessa stackars barn som hamnar på barnhem och tittar förhoppningsfullt på alla vuxna som kanske är mamma och pappa som kommit för att ta mig härifrån... Men man kan kanske inte få allt och då syftar jag på mig själv.

• Frejis

Telis - då får man ett barn som kan vara upp till två års åldern. Vad som kan vara intressant är ju hur de i praktiken avgör vilka medgivanden folk får. Kan kanske vara värt att helt förutsättningslöst prata med en handläggare på er stadsdelsnämnd. Har man tur så sitter en vettig person där som kan ge svar på frågorna.

• Frejis

Grattis Cicci! Tycker att det är roligt med BF i juni, så nära Victors. Vältajmat

Zozo - kan tänka mig att det är jobbigt med svärmor fast jag säger som Cicci att själv skulle jag hellre ta det än motsatsen. Min svärmor umgås med sina barn mest per telefon. Tycker att det är konstigt med så lite personlig kontakt med tanke på att hon kanske bor en kilometer ifrån oss.

Lappis - tycker att det är superintressant med din tempkurva. Att kroppen visar på ett så tydligt sätt att nu är det ÄL hur räknar du ut nu när du ska få mens?

Telis - underbart med en hel vecka i Paris. Dessutom under jul har börjat drömma om julskyltningen redan nu.

• Frejis

Cicci - du vet nog bäst om det är lämpligt att skicka blommor till maken på jobbet. Det kan ju vara lite känsligt eller privat beroende på vilket ställe han jobbar på. Men annars tyckte jag att det var en trevlig idé.

Japp, makens föräldrar bor väldigt nära. Borde kanske gå dit med anledning att jag måste dricka vatten från deras kranar

Lappis - jaha så du passar på och gömmer dig bakom skärmen? Jag har rätt mycket molvärk i magen efter ET till nu och det har nu nästan avtagit, vilket är skönt. Annars är det helt ok, jag har bestämt att chansen att lyckas är ungefär 30% och det innebär att plusset med största sannolikhet kommer att utebli. Tänkte bli statistiker på gamla dagar men vi får väl se. Dyker det upp droppelidropp nästa måndag tisdag (två veckor efter ägglossningssprutan) så har det inte fungerat.

Mrs_B - kul att ni haft det bra på resan och vilka spännande nyheter era kompisar kom med.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen