Ännu en tur med barnkarusellen
Piggelin: jag håller helt med dig!!!
Liten: kör hårt - tror det lönar sig i längden...
Piggelin: jag håller helt med dig!!!
Liten: kör hårt - tror det lönar sig i längden...
Frukt: finns även frysta hallon och jordgubbar som blir jättegott som dessert el mellanmål.
Välkommen hem Telis!!! Vad har ni valt för kakel och klinkers i badrummet?
Varning - ointressant för de flesta...
Igår ringde maken och berättade en häftig grej (Moa och han är i Värmland). Moas faster hade stått på verandan och pekat ut blommor för Moa "där är en blomma, där är en blomma" etc. Och sedan när de frågade "var är blomman?" så pekade hon på blomman och sa "dä!". "Var är pappa?" pekade på maken och sa "dä", "var är mamma?" (hon var tyst, jag var ju inte där), "var är farfar?" pekade på sin farfar. Häftigt!!! Känns som början på prat
gosnosen: jag tror jag förstår lite hur ni resonerar (med "vårt" barn inte "ett" barn). Det är ju så olika vad man tycker. För min egen del hade det nog varit viktigare med "ett" barn, iaf så som jag känner nu. Paradoxalt nog var det viktigare med "vårt" barn innan vi fick Moa. På ngt sätt tror jag att jag romantiserade bindningen man skulle få med sitt biologiska barn men nu tror jag fullt och fast på att man får lika mkt anknytning till ett adopterat. En sak man inte kommer ifrån med adopterade barn är ju blandningen av ens gener, dvs att man är lite nyfiken på hur barnet kommer att se ut. Men eg är det ju inte så viktigt, en väldigt ego grej är det Fast kan vara viktig för många ändå...
Var inte Page inne och erbjöd sina ägg som donator el har jag drömt det??? Hade jag haft en kompis som behövde ägg skulle jag kunna tänka mig att donera (jag vet att kompisen inte får just mina ägg men för att hon skulle få kortare kö). Men när jag läste hur meckigt det var att donera ägg så kom jag fram till att jag inte orkar gå igenom det bara för att vara snäll mot okända (förlåt!). Dessutom är jag antagligen för gammal ändå (37)...
Låter fint Telis! Förutom röd glasmosaik och badkar låter det lite likt vårt (är väl därför jag tycker det låter fint haha)
Piggelin: men man får väl inget landstings-ivf om man redan har ett barn va? Då får man väl betala privat? (apropå att du var för gammal).
Jag hade absolut ställt upp för ÄD om det var en kompis till mig och håller med Lappis att det känns bättre att det ägget hamnar ngn annanstans. Skulle kännas jättekonstigt om kompisen fick ett barn med exakt min näsa...
Vart har Nenne tagit vägen förresten? Hon har väl inte gått vilse i deppmanteln?!
Apropå shopping så var jag ute på stan i måndags efter jobbet (passade på när Moa var bortrest ) och skulle bara kolla efter ett par byxor till. Kom visst hem med ett par skor, 2 sjalar, ett bälte, ett par byxor och lite annat smått och gott. Ooooooooops! Sist när jag skulle ut och verkligen handla på mig - behövde uppdatera garderoben - då hittade jag inte mkt. Så är det alltid för mig. Typ har man ont om pengar så ser man jättemkt man vill köpa men har man bestämt sig för att handla en halv garderob, då hittar man ingenting. I-landsproblem?!
Izzie: håller med dig!
MSW: jag tycker det är bra att du "outar" dina känslor om missad första-tid på BB. Jag kan förstå dig precis som jag förstår Tingas missade graviditet. Det enda som hjälper är nog prata prata - till slut kommer man över det.
Piggelin: det där laxreceptet finns i en av Fredagsgourmet-böckerna, vi har gjort det flera ggr. Tror ev det var vitlök i också i röran men det är ju inget måste. Vi har nog också haft lite creme-fraiche-sås till, blir ju lite torrt annars. Men din M2B gillar ju inte fisk??? Ska du köra övertalningsmanöver?
Nenne: SUPERGRATTIS till huset - äntligen!!!! (som Gert F skulle sagt). Vad synd att du inte får dricka drinkar i NYC nu då?!
El ska man hoppas att du får det så att man inte jinxar...?
frullan: lycka till med gelen! Den kanske går att använda på flera sätt? *snuskig fantasi*
frejis: härligt med 10-11 blåsor!!! Hoppas de uppför sig som de ska och släpper många produkter!
Liten: svulla på!
MSW: vad skönt med pluttens blodvärden. Antagligen är örat ok, det är väl ganska vanligt med mätfel?
Vi har fått ett litet problem på halsen. Maken opererade bort en liten cysta/vårta på handen i torsdags och fick värsta bandaget. Det finns inga plasthandskar så stora så det går över så han ringde för att höra om de kunde lägga om bandaget så han kan få ett mindre. När de hörde "blöjbyte" blev de tydligen väldigt nervösa och mer el mindre förbjöd honom att byta blöja pga bakterierisken! Min mamma har varit hos oss i 2 dgr men nu börjar hon gå maken på nerverna (hon är jättesnäll men ni vet föräldrar...). Så förmodligen får maken åka upp till Värmland till sina föräldrar så får de byta blöjor i 1,5 v. Nackdelen är att jag inte får träffa Moa då... Skumt att de inte reagerade på att maken sa att han var pappaledig, innan operationen. Vi hade ingen aning om att det skulle bli en så stor apparat (själva cystan var ju liten som en större finne no big deal liksom). Tydligen är de speciellt nervösa när de opererar händer - det var kirurg och 3(!) sköterskor, dukar, tvätta sig med bakteriedödande flera ggr, rent sänglinne kvällen innan operation mm mm...
(Pappaledig = blöjbyte i min värld...)
Piggelin: det var inte riktigt aktuellt med ME&I-party när maken och Moa varit borta i 4 dagar... Jag ville bara hem och träffa goa Moa. Hon pratar på som 17 nu; säger docka, å-hej och allt möjligt (härmar allt). Superkul! Härom dagen när min mamma var ute med henne hade en tant lett lite mot Moa så hon sa "hej". Tanten såg tydligen ännu gladare ut sen.
Jag tycker Me&I har lite dyra kläder, en tröja för minst 200kr. Jag har hittat jättetuffa tröjor på Lindex tex för 69-129 kr. Inte för att jag är snål men hon får bli lite äldre först innan hon får lite dyrare kläder
BS: japp 1,5v sedan åker bandaget av. Hade vi vetat att det skulle bli en sån stor grej så kunde han ha väntat med detta i ett halvår... (Man kan ju skriva kod med ett bandage på tummen.)
sniff sniff - luktar det inte lite plussss här....?
Zozo: grattis till dottern! Fint namn!
Lappis: grattis till nya pjäxor! Vart i Alperna åker ni? *avis*
Vad kul med "kokboksidén"! Jag skulle gärna vilja ha de recepten samlade! Jag har sparat några under tiden som de dykt upp men har dem inte samlade som du.
Cicci: låter härligt med dagis och lite mer egentid! Spännande dagar nu då...
Vi drack Ripasso förra helgen och igår provade vi Amaronen (Tommasi). Gott gott...