• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

MrsB, hon bor i Vasastan i sthlm, så jag kan hälsa på henne när som helst, men just nu behöver hon nog mest sina barn och man, tills chocken har lagt sig. Hon har dock sommarstuga i Karlskronas skärgård o är så klart född där.
    Kul med kör,men trist att du inte kunde gå igår då.
    Tanten är ju ingen höjdare,men det finns ju minipiller som tar bort den helt o hållet, min väninna äter det och hon har inte sett röken av tanten på flera år....
    VI har förrästen inte fått ngt till Victor än... vi får se vad som händer framåt...

• FruCicci

tack för tipset gosnosen!!!!
    Ska kolla med läkare nästa gång vad vi ska göra och vad som är bra eller ej för honom.

• FruCicci

Just det - HUVUDVÄRK hade ´jag också efter ÄL.... fick reda på att det är symptom eftersom hormonerna påverkar slemhinnerna, och det kan kännas som man har ont i bihålorna då...
    jag trodde bara jag hade det pga förkylningen....
    De du Frejjan
    Låter plussitivt...

• FruCicci

Halloj tjejer!

Har varit hos mamma o pappa i Blekinge i 5 dagar, kom hem idag.
    Blev lite uppdaterad av Vänner i lördags och fick sen snabbskumma igenom...

Telis, finner inga ord. Fasen vad ledsen jag blev när jag hörde att det inte gick vägen.
    Hur vet man att man får donera ägg? Jag kan ge bort hur många som helst, hit och plocka bara!
    Vilken grej att få ge andra ´den gåvan.
    Håller verkligen med dig Telis, ungen kommer få ditt blod och leva genom dig, jag tänker likadant och skulle aboslut testa ÄD innan ev adoption. GO GIRL...
    Om jag nu vill ge telis tex ett ägg måste jag kontakta sjukhus o säga att jag vill att en speciell människa ska ha det, eller hur funkar det? Får man vet vem somn får det i Sverige?

När är det tråd dejt???
    Skulle vara kul att ses snart!

nu vaknar victor, det var ju attans....

• FruCicci

Nu såg jag Freijs, fan jag trodde verkligen det var din tur att plussa nu... Är du helt säker (misstänker det)? Jag trodde ju jag fick tanten för det började blöda lite den dagen jag skulle haft mens, men det var ju något annat...
    FAN rent ut sagt, men köööör på nu så det ryker.

• FruCicci

Tack Am för länken...

hej nenne,kul att ni haft det bra...

jag måste bara säga att jag är sååååå sjuuuuuuuk trött redan, jag somnar hela tiden och känner mig nästan förlamad, jag orkar inte med någonting o gäspar konstant, trots minst 10h sömn per natt....(fast inte i rad då, inte när man är mamma till Victor, hihihi)

Korsika, dit hade väl både ;Muggles och Vickan farit i somras, handlar om det på NärochFjärran...

Har bakat äppelkaka till min man. Jag är inte alls sugen, men ska ändå smaka lite... hade fär mycket smör o för lite av allt annat, den ser inte så god o krispig ut precis...

jaha och nähe, nu önskar jag alla trevlig kväll

snark

• FruCicci

BRA SKRIVET TELIS,som vanligt. Håller med dig till 200%
    Jag ska kolla om jag kan bli donator nu

Vinkar till alla andra.... dregglandes, för jag blir tokig av alla smarriga recept

Nu ska jag laga middag till min son, som inte liknar mig ett skvatt.
    AM såg honom senast från er i tråden och hon konstaterade som alla andra i vår omgivning att han är sjukt lik sin pappa!
    Någon snäll själ säger att han har mina ögon, ha ha ha...
    Så trots att han ska ha 50% av mig så undrar jag vart det är, kanske innuti

• FruCicci

Just det, måste bara berätta lite snabbt ag adoption o sjukdomar. Jag var barnflicka hos en familj på Ö-malm, -94, med 2 adopterade barn från SriLanka tror jag, eller om det var sydkorea, nu blev jag ställd.... hur som, pojken och flickan kom båda som bebisar, och när pojken sen blev större konstaterades att han hade en cp skada i benen o inte kunde gå. Så man vet ju aldrig trots adoption.

hej frullan, du kanske har symptom ist? pms är ju likt symptom

Guldfisken, just det ja, han ska ju ut först, sen får jag kanske ta tag i det... måste ju vänta till jag släpper ägg igen, kan ju ta minst 1 år från nu eller mer....
    tänkte inte på det, blev så exalterad

• FruCicci

Liten, jag kan helst inte alls på veckodagarna på kvällarna, det är så mycket annat då och jag är så trött så jag går o lägger mig med Victor ungefär. Kan vi inte ses som vanligt en söndags eftermiddag?
    Kan väl vara trevligt att ta en fika eller så bara, vi behöver ju inte brunsch i all oändlighet.

Kokosen, glömde kommentera ditt fina äpple Wow.
    Skönt att det inte var öroninflammation iaf.
    Ag Connys matproblem, vet jag jätte många, och från mamma-gruppen bland annat, så fick problemn runt 8-9 månader. De gick då tillbaka till burkmat som var från 6 månader, och HIPPs barnmat för den var mer mosad... Kanske ska testa, om han nu vill ha gröt c ersöttning som man inte känner så myvket bitar i utan bara sväljer?

Muggles: Ag hur trött jag var med Victor - inte trött ALLS. Känner mig förlamad av trötthet denna gången. Var ganska tröttt nu sist med, hoppas det går över snart. Lätt illamående kommer krypandes med, men annars mår jag som vanligt!
    Jag ar ju haft förkylning i 1 månad snart, så det kanske gör att man är lite extra trött med... inte vet jag....

Nu ska jag surfa in på Junibacken.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen