• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

MEN NU SÅG JAG; Telis!!!!!!!!!!!
    After eight muffin, fabian vad gott!
    Recept måste komma ut i tråden.
    Om man hoppar efterrätt kan man ju bara kör det till kaffet... om man inte vill ha det annars med. Jag ska försöka ha middag hemma - vi har lite folk vi är skyldiga, och jag är såååååå väårdelös på deserter, jag kan verkligen inte få ihop ngt, förrutom en gång då gjordde jag cheescake.Den blev god, men annars kör jag bara fruktsalla o glas, aptrist.
    Folk gillar ju deserter och så kan jag inte göra dem, suck.

• FruCicci

Jag slinter visst på tangenterna och i och med det fattas lite bokstäver ser jag, glass med ett "s", tjena!
    man lärde3 ju sig stava till glass när man var 4 år.

Lappis, låter gott.
    Vet inte ens vad choklad fondant är??!?!?!?!?!
    Du ser, jag och derserter.... aldrig ens intresserat mig förrän nu...
    Choklad mousse låtr frymt, jag älskar vit choklad!!!!!
    Mums.
    Får gärna skriva ner receptet.
    Skönt att det är enkelt, då kanske till och med jag kan göra det...

Tänkte på alla bakverk som Liten och BS, mfl har gjort med silverkulor och glasyr .... herregud, jag har aldrig gjort ngt med glasyr i hela mitt liv, möjligt vis pepparkakor i skolan

• FruCicci

WOW vilka recept....
    Tack för att ni delade med er och tack för recepter AM, det är i min stil - jag är en enkel människa vad gäller mkt.
    Fruktsallade lät mums med amaretto Telis
    Tur att recepten ligger i slutet av tråden om det nu startas en ny till helgen, så jag vet vart jag ska leta...

Som Piggis skriver Lappis, så åt jag allt när jag var gravid med Victor och gör nu med. Åt nyss lite grönmögelost, skit gott, på ett kex till mitt kaffe
    Jsg tror det handlar om mängden!
    Men om hon är nojjig skulle jag göra en god gryta, kyckling funkar ju alltid, hel eller filé.
    Indisk mat är ju gott med, man kan ju bara hälla i lite tandori krydda eller Masala, så vips blir det lite roligt...
    Är det helg middag eller vardags middag?
    Som AM skriver så kanske du ska säga vad du tänkt.
    Annars står det lite hysteriska råd om mat för gravida på livsmedelsverkets hemsida tror jag, har aldrig varit inne, av ren princip, men det kan ju vara bra i detta läget...

Har varit i parken idag, men det var lite ruggigt o geggigt.
    Victor tenderar till krupp så jag gick hem för att ta det lite lugnt, via bvc, för han har fått utslag i ansiktet... men det var nog ingen fara.
    Go sköterska som rekommenderade oss att gå till en annan läkare än deras egen Jag behöver verkligen ngn hostmedicin till Victor, han har hostat i 7 veckor nu mer eller mindre... Ja ja lite ot.

Phuuu, jag känner mig lite dovt illamående jag med. Men det är det värt! Kommer inte ihåg att jag hade det med Victor i dessa veckorna...

kramisar till alla

• FruCicci

VA??? Blöjan igen!!!!!!!!!!!!!!
    Jag hade tagit motorsågen och sprungit dit i 300 km/h och kastat blöjan i fejjan på dem
    Ni som sagt till båda 2!
    ååååå vad jag blev arg nu!

• FruCicci

Räkor funkar!
    De är ju kokta innan....
    Alla skaldfjur funkar...

• FruCicci

AM, vad gör Listeria bakterien med en då om man nu skulle få i sig den?
    Jag åt ju ostar i Frankrike i somras och drack massa vin + rökte och tog upp detta med gynläkaren på mamma mia ifall vi skulle behållit det barnet, och hon sa att det inte var någon fara alls! ?????

jag dricker inget nu så klart och röker absolut inte... men jag älskar ost i alla former.... Kan inte låta bli....

• FruCicci

Min barnmorska sa att de har ändrat riklinjerna ag fisk o tungmetaller, att det inte är lika hysteriskt länge... jag blirtokig på allt detta, så jag tänker använda mitt sunda förnuft.
    Men om man kokar grönmögelosten och sen låter den svalna och stelna igen, är det ok då eller?

• FruCicci

Jo jag vet att om den kokas är det ju ok, annars hade jag inte överlev graviditeten om jag inte fick äta tex pasta med grönmögelost sås...

Googlade på Listeria bakterien, oh 2003/2004 var det 1 (!!!!!!!!!) fall i Sverige.
    Men det är ju faktiskt onödigt. Ska inte göra det fortsättningsvis, skulle ej förlåta mig själv om det hände ngt... men jag ska äta upp den lilla biten jag har kvar
    Det är ju extremt ovanligt iaf.
    Tack för länkenb AM

Nu måsste jag leta efter mina näsdroppar, jag är helt igenkorkad i nästan.

• FruCicci

Hej alla!

BS, Victor mår bra med magåkomman han drogs med förra veckan nu och äter bra igen. I dag fick jag till och med i honom en hel barnmatsburk + desert, så det var verkligen bingo.
    Dessvärre har han nu fått ngn allergisk reaktion, liksom nässelutslag i ansiktet och på händerna o upp mot armbågen. Så i morgonbitti ska vi till knäppa doktorn igen som inte ville ge oss hostmedicin sist... ja ja
    Tack för att du undrade...

Jag ska gå o lägga mig nu, är helt slut för jag var på ikea idag och sen hem i regnvädret...

Vi hörs i morgon istället.

STOR KRAM TILL ER ALLA!

• FruCicci

Hej tjejer!

Jisses vad ni har skrivit idag. Orkar inte läsa i kapp allt, men har skummat lite iaf och konstaterat att det varit mycket snack om maskerad o dess kläder och såg att tempen steg för lappis idag, hoppas att ni har lyckats får till det iaf Lappis.
    Säger som AM, skulle inteförvåna mig om det är just denna gången det funkar.
    Din trådkompis på FL hade ju fått ÄL dag 15 + 19 och lyckats när hennes ÄL var lite upp o ner
    Lycka till o upp med hakan!

Har varit hos doktorn idag med Victor.
    Hans kräkningar förra veckan är pga hostan han har haft. Alltså inte av någon magsjuka som vi trodde, så nu äntligen har han givit oss recep på en hostmedicin.
    Sen var han risig i kistan pga förkylning.
    (Så frullan jag tror inte Borren har fått ngt från Victor för det stämmer inte, sorry att han är dålig iaf, hoppas han repar sig)
    Liksså utslagen är en reaktion på en förkylning o kan även vara en kombination att han är känslig mot blåst och kallt väder, men läkare trodde mer på förkylningen.
    Det ser ut som nässelutslag och givetvis när vi var där idag var de bort helt, trots att jag var ute 20 minuter innan vi skulle in så det skulle kunna blomma upp igen, men nej...
    Nu hoppas jag bara att förkylningen är ok till på måndag när han ska börja dagis.
    Ska hämta hostmedicinen och ge honom bums, jippi, kanske får vi alla vova en halv natt i natt iaf

I dag får vi bilen tillbaka Så skönt!
    Börjhar sakna den lite nu´. Ibland när man är trött på stan, så är det så skönt att hoppa in i bilen och åka ivägo titta på ngt under helgen, eller bara besöka en restaurang utanför stan...

Hoppas det gick bra för dig BS idag hos doktorn med!

page, underbart roligt att du är inne o skriver lite mer nu. Och vad mysigt ni kommer ha nu när J kommer hem.

Härligt med akupunktur Lappis, hoppas de små nålarna gör susen för ägget nu!

Nenne - din man som Loket, nu förstör du min vackra bild av honom....

Telis!!! Ha det fint i Götet. Hälsa Mugglan, Moa, Piggis och Amanda från mig Hoppas brunchen blir trevlig!
    Önskar jag kunde vara med, älskar bruncher.

MrsB, låter positivt!

AM, hoppas tigerungen får en fin dag på dagis, kul att de firar Halloween där. Hoppas även blöjan är torr när ni hämtar.
    Kladkaka muffins var det ju, mums, måste måste gör det!
    Gillar de där choklad rutorna med kladd o kokos uppepå, vad de nu heter, mockarutor kanske... I parkleken sålde de sådana för 5 kr styck, jag köpte för 20 kronor, sen skämmdes jag för det var bara 2 kvar

Nu har Victor sovit över 2h, han har haft en jobbig hostnatt o början till krupp, så maken fick ta ut honom i natt igen.

Mår annars mycket bra, känns inte som jag är gravid ens. Illamåendet är som bortblåst just nu o livet leker

Vad mer?
    Kommer inte ihåg nu...

kram o trevlig allhelgonna helg tll alla!

• FruCicci

Nenne,
    om jag försöker riktigt ordentligt kommer jag ihåg en varelse i gräaset i humlan läsandes expressen....
    Kan ju måla dit cyklop och snorkel på den sinnesbilden och klä avhonom lite, så tror jag Loket är som bortblåst.
    hihihihi
    skämtåsido...

• FruCicci

Ore, välkommen!
    JA om du ffrågar de 2 som senast blev gravida så var det allt från:
    Rosenrot, Bisolvon, Bidrottninggelé, Multivitaminier, Berocca, Folsyra och sex varje dag i minst en vecka som gällde. Jag hade till o med skavsår mellan benen!
    Jävligt jobbigt med värt det.
    Sen, inget kaffe, inga cigg, inte så mycket alkohol som vanligt, ingen stark mat och massa andra NO NO...
    Tja... LYCKA TILL i halmen!

• FruCicci

BS mfl...
    Jag måste bara berätta att Inytiol salvan vi använder till barnens rumpor har jag använt själv mellan benen. Den funkar när det gäller skavsår åstadkommet av för mycket sex
    Ha ha ha, så sjukt...
    Ni ska bara veta vad fint läkt det blev

• FruCicci

Måste väcka Victor nu, inser att han sovit lite länge, 2h45min redan.
    Hörs senare!

Håller med, mer champagne åt folket. Jag älskar Champagne, det är verkligen det godaste jag vet!
    Ett 1/2 glas med mycket vatten måste jag hinna med innan jag går in i vecka 12....

hej hej

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen