Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Iris är ju också pneumockervaccinerad, det kanske är dags snart igen, det var ju en spruta under det andra levnadsåret också. Hon blev dessutom lite dålig efter varje spruta vad jag minns. Nu borde vi ta tag i det här med fästingvaccination tror jag, det blev ju inte av i somras.

Vet inte hur vi ska få Iris att äta igen, det spelar ingen roll om hon tycker det är gott eller inte, hon stoppar ju ingenting i munnen för att prova i alla fall och det går inte att komma i närheten av henne med mat i handen, inte ens favoriten glasspinne verkar gå att få i närheten av henne längre.

• BrudSommar2006

AM, just tomatjuice har vi inte provat men annars har vi provat det mesta som går att få ner i en flaska! Läkaren vill helst att hon ska dricka proviva för magens skull och vi har köpt hem en med jordgubbssmak som vi trodde att hon skulle gilla men hon gillar ju inte saft eller juice så den får vi så klart trycka i henne med spruta, suck. BVC undrade om vi provat att ge henne flytande alvedon eftersom det kan lokalbedöva i halsen om det är så att hon fortfarande har ont i halsen. Vet inte om det är värt att prova för sist vi körde den varianten så kräktes hon upp alltihop och vi försöker ju få henne att sluta kräkas nu. Om hon har ont i halsen av att kräkas så borde det ju släppa snart, vi har ju tagit halsprov i alla fall och vet att det inte sitter någon annan infektion där.

• BrudSommar2006

AM, jo vi har ju kört med suppar hela tiden så det får hon ju redan, det var mest att flytande tydligen lokalbedövar bättre ner i halsen om det nu är det som krånglar, vilket vi ju inte ens vet om det är. Vi kör nog vidare med våra gamla hederliga suppar tror jag...

Hur mår du förresten? Fortfarande inte ett enda litet symptom? För tidigt kanske, mådde du illa med Livia i början, jag minns inte?

• BrudSommar2006

Ja att åka bil med barn är ingen lek, i alla fall inte med Iris!

Ska annars bli skönt att komma ner till Öland nästa vecka då vi blir fyra vuxna som tar hand om Iris. Sedan har mamma lovat att hon ska få sova hos dem så vi får sova på nätterna i en hel vecka, tjoho!

MSW, hur snart måste du fundera på det där med operationen? Vore ju skönt om första småbarnstiden, eller till och med året, kunde klaras av först.

• BrudSommar2006

AM, hm, vad är din teori själv angående pojke eller flicka med dessa symptom? Om du var illamående med Livia men inte nu hade man ju tippat på en pojke men nu blev det konstigt! För tidigt för alla riktiga matcravings också antar jag?

• BrudSommar2006

AM förresten, tänker ni ta reda på vad det blir? Annars har vi ju lite tid än på oss att gissa!

• BrudSommar2006

AM, ja, gör 3D, det var fantastiskt! Vi kunde då inte se ett smack ens när han visade att det var en tjej!

• BrudSommar2006

Lunchdags! På återseende.

• BrudSommar2006

Nenne, hm, svårt, men kanske bra att ha något att göra medan du letar vidare?

AM, har du kvar alla dina gravidkläder sedan sist eller blir det tillfälle till en jätteshoppingrunda framöver? Bäst att passa på innan man blir för stor om jag minns rätt.

• BrudSommar2006

God morgon!

Mrs B, vilken mysig helg ni verkar ha haft! Jag tycker inte alls att ni lämnar bort barnen för mycket, tvärtom! Men vad läskigt med slalomturen och besök på akuten, vilken tur att det gick bra.

Nu drar allas ivf:er igång igen på allvar verkar det som, nu jäklar ska det bli plus av här!

Junilejon, jaså har ni köpt hur redan, grattis!

Koko, jag tror att det liksom blir blodfyllt och svullet där nere vid mens, jag känner också av det även om jag kanske inte har direkt ont.

Iris åt faktiskt lite, lite både till lunch och middag igår så det kanske vänder nu? I morse när jag åkte hemifrån vid åtta så hade hon inte ens vaknat än, det händer inte ofta! Tror jag blir tvungen att vabba nu resten av veckan för vi vill nog inte ha henne på dagis än den här veckan. Hursom, när hon vaknade hade hon gått runt och letat och sagt mamma, mamma i tjugo minuter så nästa gång funderar jag på att väcka henne innan jag går...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen