Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Mrs B, jag har i och för sig inte testat filmjölk men jag har svårt att tro att hon skulle gilla det när det knappt går att få i henne yoghurt? Men testa kan man ju. Frusna bär, hm, hon gillar inte färska bär mer än smultron och vad det gäller fruset så gillar hon inte glass (om det inte är choklad på som hon kan pilla av).

• BrudSommar2006

Kom att tänka på alla trevliga japaner vi har här på jobbet, det är roligt att arbeta på ett ställe med så många olika nationaliteter.

Tjoho, snart är det färdigjobbat för den här veckan, ska gå strax eftersom mina föräldrar kommer på fika vid fyra.

Ska försöka prova alla Pippilottakläderna ikväll så att jag vet om jag behöver skicka tillbaka något eller inte, tur i alla fall att inget blev fel i beställningen.

• BrudSommar2006

AM, hur har det gått med dagis??!!

Cicci, hur är det med stackars Victor?

• BrudSommar2006

Stackars, stackars Livia, jag sympatiserar verkligen för Iris hade det lika illa nyligen ju. På barnläkarmottagningen sade bara att man skulle fortsätta med inotyol och att man skulle försöka låta henne gå utan blöja så mycket som möjligt hemma för att det skulle hålla sig riktigt torrt och sluta vätska. Fast just den biten var vi inte så bra på, vi bytte blöja jätteofta istället och det verkade räcka.

Jag vet inte hur det gått med Pippilottakläderna än för Iris har inte varit på humör att prova nu när hon känner sig risig. Men lucialinnet ser hyfsat stort ut, vi måste bara lyckas få på henne först en overall och sedan linnet för att vara säkra. Sedan måste jag nog lägga upp det lite också. Tomteklänningen och pepparkaksdräkten verkar lagom vad jag kan se men bäst att prova förstås, fast de har jag ju inte köpt i så stor storlek att de går utanpå ytterkläder utan de ska hon ju ha på olika tillställningar nu här fram till jul är det tänkt.

• BrudSommar2006

Men Page, jag har helt missat att du precis bestämt dig för att sluta snusa, stort lycka till och vad duktig du är som tar tag i det precis nu när ni varit stressade över annat. Skönt att det verkar gå så bra än så länge, även om det "bara" är dag två! Håll ut! Jaja, lätt för mig att säga.

Vi har tid hos barnläkaren vid halv elva idag, de ska titta på Iris tunga och se om det är svamp och om det är bara att låta det försvinna av sig självt eller vad man kan göra. Hon har ju redan fått medicin utskriven som inte hjälpte så jag vet inte om man kan behandla något mer. Ska bli skönt att få fråga om hennes förkylning också så att vi vet att det bara är en förkylning men det är det nog.

Lycka till hos läkaren idag Cicci, hoppas att det går bättre än sist då du inte fick någon hjälp!

• BrudSommar2006

Oj AM, ska de vara utklädda, vilket jobb! Speciellt om de ska vara utomhus och ha kläderna utanpå ytterkläderna? Jag är ju ledig idag så vi behövde inte vabba idag i alla fall. Tror dock inte att de skulle vara utklädda på Iris dagis, de verkar ha mer sådana saker för sig på ert dagis! Kul när man väl löst problemet med vad de ska ha på sig!

• BrudSommar2006

Här på BT går jag bara in här på "vår" tråd och märker ju därför inget av alla andra trådar ni är så ambitiösa och skriver i. Fast nu var jag ju tvungen att läsa om allt bråk ni påstår pågår här och kan bara konstatera att folk verkar vara minst lika galna här som på FL! Sedan hittade jag ett par saker som var så roliga så jag fick tårar i ögonen och kramp i magen av allt skrattande, bla den där tjejen som blev förnärmad av att cola inte alls smakade samma jämt till middagen för det fanns minsann nästan lika många sorter som vin typ... Sedan skrev ju Nenne och ifrågasatte vad som skulle kunna hända om man fick se varanda innan bröllopet med en riktigt nagelgnagare i stil med att man börjar vänsterprassla och ligga med chefen efter bröllopet men det hade aldrig hänt om de inte hade sett varandra innan. Alltså det var ju så jäkla roligt skrivet!!! Sedan undrade Ore - ny här i tråden ser jag, så kul! - om pappa också hade sett för många amerikanska filmer om han var så sugen på att få vandra uppför altargången med dottern! Ja men jag måste nog börja vidga mina vyer lite här på BT för det här var ju riktigt underhållande, hahaha!!!

• BrudSommar2006

Men det var ju inte därför jag tittade in här, ojojoj vad mycket ni har skrivit idag, jag blev helt svettig nu av att läsa ikapp!

Cicci, där ser man, den där salvan har visst oanade möjligheter...

Apropå symptom så fick jag massor, mest oönskade, rätt fort men inte så fort att jag inte hann plussa först. Så nej, jag kände aldrig av när jag blev gravid.

Minns inte allt jag tänkte kommentera, tur att Victor är på bättringsvägen förresten, synd att Borren blivit dålig.

• BrudSommar2006

Iris och jag var till barnläkarmottagningen i förmiddags och tog halsprov och snabbsänka. Sänkan var bra så det blev inget pencillin idag eftersom hon kanske har svamp på tungan, däremot är hon jätteful i halsen så läkaren undrade om hon faktiskt lyckades äta något alls men hon dricker ju mest välling. Med Iris tunga så kommer beläggningen tydligen att växa bort så småningon oavsett om det är svamp eller inte, eftersom vi provat att behandla och inte lyckats så är det möjligt att hon har en beläggning bara på tungan som kommit sig av att hon haft flera infektioner på raken på kort tid och att det egentligen inte är svamp. Jaja, hursom så tyckte hon inte att vi skulle försöka behandla det mer, däremot hålla nere pencillinkonsumptionen så gott det går men det ska man ju i alla fall så. Hoppas att hon inte har streptokocker för då lär det väl inte bli något dagis nästa vecka heller. Dessutom lär väl vi gå och testa oss vi också då eftersom vi är lite risiga i halsen vi också som aldrig går över.

• BrudSommar2006

God morgon! I natt har vi Iris-fritt för vi ska äta middag hos mina föräldrar och sedan ska hon få ligga kvar så att vi kan städa och åka och titta på soffa i lugn och ro imorgon. Som min pappa sade - annars får vi ju sitta på pinnstolar på julafton! Det hade han tydligen ingen lust med så han var mycket mån om att de skulle ta Iris så vi fick tid att fundera...

Page, jag vet inte hur det där med sänkan fungerar, allt de sade var att eftersom den låg på under tio så var det ingen fara?

• BrudSommar2006

God morgon! Ingen ny tråd än?

Grattis Grattis Cicci!!!!!! Hoppas att du får en fantastiskt bra dag, kram!

Nu ska här städas och sedan ska vi åka och titta på soffa. Någon gång framåt eftermiddagen får vi väl hem Iris också.

• BrudSommar2006

Smygläsare, välkomna hit förresten! Lapinette, väl skrivet så att du fick fram dem.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen