Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

God morgon! Jag kommer i eftermiddag fast jag håller mig lite på avstånd för säkerhets skull så att jag inte smittar ner någon.

Eftersom vi har äppelträd numera så skaffade jag mig tidigare i höstas en bok om att baka med äpplen. Jag bakar aldrig annars men tänkte att nu skulle jag göra slag i saken. Igår försökte jag mig på ytterliggare ett nytt recept i boken, äppelmuffins. Fast de smakade bara citron, goda i och för sig men lite falsk marknadsföring! Sedan skulle det vara glasyr på, den blev sådär snyggt penslad men smakade som den skulle, fast på glasyren skulle man dekorera med en massa små silverkulor. Snyggt men vad läbbigt att bita igenom alla de där små hårda bitarna. Och vilken tid det tog att hålla på, blir nog inget favoritrecept...

• BrudSommar2006

Nenne, vad trist! När blir inseminationen, var det inte omgången som kommer nu som ni skulle få göra det? De där silverkulorna är precis så läskiga som du skriver, jag skulle uppenbarligen skrivit om det här innan jag tryckte dit dem så hade jag kanske fått varningen i tid!

Cicci, Liten och Frejis, jättetrevligt att ses igår och extra nöjd blev jag av min upptäckt att jag börjar bli lite bättre i ryggen och klarar att gå lite mer. Den här upptäckten borde ju inte vara det minsta förvånande i och för sig med tanke på att jag haft ont i snart ett och ett halvt år men har min läkartid imorgon, då kommer jag att vakna upp helt frisk...

• BrudSommar2006

MSW, trist med en liten förkyld en hemma, Iris har nog åkt på min förkylning nu tror jag för hon var jättesnuvig nu imorse, men det är ju inte så konstigt, hon klänger ju på mig hela tiden och snor min gaffel och stoppar i munnen osv. Det jag hoppades på var att det var jag som blivit smittad av henne men det verkar ju inte så nu.

• BrudSommar2006

Nenne, vad bra att det äntligen är dags för insemination, nej, det är ju inte säkert att det fungerar heller men nu får du ju gå på extra koll som Lapinette säger och se att ÄL-biten verkligen fungerar ordentligt och ni får ju också se hur makens simmare klarar sig och de två bitarna i sig är väl jättebra att få veta. Om nu nästa steg är att stå i kö till ivf så har ni ju i alla fall försökt allt innan dess och skaffat er all information ni kan? Så skulle jag resonera i alla fall.

• BrudSommar2006

Cicci, hur har det gått för stackars Victor?! Om han fortfarande kräks tror jag inte att det är vanlig magsjuka för oavsett hur han fått de bakterierna så borde det gått över nu. Fick jag lära mig när jag gick och väntade och väntade på att Iris skulle sluta kräkas... Diarré däremot kan sitta i länge.

Haha, svullen mage, var är den någonstans?!

Lille Victor är i alla fall otroligt mycket mindre klåfingrig än Iris, väldigt snäll är han!

• BrudSommar2006

Cicci förresten, vad kul att du fick samma BM! En av de saker jag kommer att se fram emot vid en eventuell ny graviditet här framöver är att få slippa min gamla BM, vi har ju flyttat så jag kommer att gå på ett helt nytt ställe.

• BrudSommar2006

Grattis Frullan, vi var väl alla rätt säkra på hur det låg till, kul att helgen blev lyckad och kul att du kan slänga tillbaka pillerna längst in i skåpet tills vidare! I den här takten hinner ni bli en storfamilj!

• BrudSommar2006

Page, här är en till med vissa problem med hushållsarbetet. Maken lagar till exempel inte mat alls. Så han sitter med Iris och väntar tills jag kommer hem från jobbet och fixar middag. Så jäkla irriterande. Jag har provat införa att han ska laga mat en dag i veckan till att börja med, det fungerade väl i ett par veckor men då skulle det prompt vara komplicerad trerätters söndagsmiddag varje gång och det blev för jobbigt för att upprätthålla så nu är vi tillbaka där vi började igen. Tur att han orkar fixa korv och makaroner till lunch till sig och Iris på dagarna i alla fall... Sedan gör han det man säger åt honom men jag börjar bli bättre och bättre på att säga åt honom på kvällarna istället för att springa runt och fixa allt själv i alla fall. I övrigt är han bra på att fixa med huset, hjälpa till med Iris och att städa så allt är inte kris. Fast de första åtta månaderna hade jag Iris i princip själv, inte kul alls, tur att det blev ändring...

Vad det gäller CSN så får jag nog dras med mina lån tills jag blir 65, suck.

Jag är förresten också missnöjd med mitt hår just nu, när jag klippte mig sist så klippte frisören upp det för mycket i etapper så det inte passar längden på håret. Nu är det inte mycket att göra än att vänta på att det växer ut men det kommer att ta tid. Under tiden går det inte att få snyggt vare sig utläppt eller uppsatt, jättesurt.

• BrudSommar2006

Till helgen behöver vi en ny tråd ser jag!

Nenne, ni har ju knappt ens börjat att få hjälp, ni har ju alla chanser kvar att lyckas som Telis skriver.

Page, hur har det gått för J med sjukvården? Får han inte den hjälp han behöver nu eftersom du är så arg?

Piggelin, jag tänker som du med CSN! Hoppas att det går bra med lägenhetsförsäljningen nu, håller tummarna!

• BrudSommar2006

Nenne, maken skulle ta till det gamla hederliga knepet Familjen Dafgårds färdigfrysta som jag tror var vad han överlevde på när vi träffades. Hm, ja, undrar om man kan ha mössa inne på jobbet också.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen