Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Page, ja ta reda på hur han gjorde för att inte betala, jag skulle gärna protesterat genom att inte betala idag... Fast å andra sidan så fick jag ju röntga, bara inte den där magnetröntgen som jag tydligen skulle bett om.

Nenne, du startar ny tråd då??????

Annars får vi förlita oss på Lapinette som väl inte är utomlands den här omgången som förra gången. Hon är modig och törst trådstarta har jag sett! För att inte tala om FruLLan...

• BrudSommar2006

AM, men stackars Livia, vad är det MED personalen på det där stället???!!! Kommer de att fortsätta vara ute på eftermiddagarna även nu när det börjar bli mörkt? På Iris dagis kommer de att börja vara inne mer nu när det är mörkt för de kan inte hålla full koll på alla barn ute när det är mörkt. Sover de ute också? Märkte du det innan ni gick så du hann skälla på dem på en gång eller blir det morgondagens uppgift?

Här har jag fått vabba idag igen, igår hade hon 38,2, inte så jättefarligt men trist när det är fjärde dagen med förkylning för hennes del. Snoret rinner och hon hostar när hon sover. Annars verkar hon pigg idag men har svårt att tro att dundersnuvan är borta tills i morgon heller. Hoppas att maken eventuellt kan vara hemma i morgon. Vi är ju hellediga på fredag och jag hade inte räknat med att inte få jobba något mer den här veckan.

• BrudSommar2006

Nenne, ser fram emot ny tråd till helgen då!

Jag följde faktiskt livsmedelsverkets rekommendationer hyfsat, jag tänkte att jag har hela livet på mig att äta de där sakerna, jag kommer inte att sakna dem just nu. I fall att liksom men då var det väl i princip bara opastöriserade ostar och fisk med tungmetaller i som jag undvikek, resten äter jag inte i alla fall, äter ju inte kött tex. Osten ska man väl ha en sjujäkla otur för att bli dålig av men metallerna kan ju vara onödiga.

Nu vaknar Iris så nu ska vi ut till mina föräldrar och äta middag.

• BrudSommar2006

Pust vilken jobbig dag! Iris skulle sova efter lunch, sov tio minuter och började hosta så hon vaknade och sedan ville hon upp. Sedan sov hon en timme mellan halv fyra och halv fem och sedan fick jag henne inte i säng igen förrän halv tio! Eller jo, jag lade henne vid kvart över åtta men fick plocka upp henne igen vid kvart i nio, helt galet, har aldrig hänt. Sedan har jag fått springa och jaga henne och bära henne varje gång vi varit ute eftersom hon rusat iväg åt fel håll och vägrat komma tillbaka så jag är helt slut. De sista gångerna vi skulle iväg satte jag henne i vagnen även om vi bara skulle till och från bilen för jag orkade inte jaga henne nedför halva kvarteret och bära tillbaka henne. Förut har hon alltid gått snällt till bilen, suck. Nåväl, maken är ute med jobbet så jag får nog gå och lägga mig, det lär väl bli en lång natt. Ju sämre hon sover på dagen, ju sämre tycker jag hon sover på natten också och om maken druckit ett par öl lär han väl inte vakna och hjälpa till något.

• BrudSommar2006

Stackars Iris är ännu rossligare idag men maken är hemma med henne. Han undrade just vad han kunde ge henne men jag vet inget annat än alvedon och hostmedicin? Själv skulle man ju ta en kopp te med honung kanske eller någon läbbig lemsip dricka eller så men det får vi ju inte i henne.

Igår sade hon för första gången tre ord i rad - gå i trapp. Vi var hos mina föräldrar och åt middag och hon vill alltid gå upp på övervåningen till kontoret och snurra snurrstol och rita. Nu ville hon inte sitta still och äta utan var så rastlös och ville ha hjälp att hoppa ner och då frågade jag vart hon skulle och då kom svaret på en gång, hon skulle så klart "gå i trapp"!

Nenne, bra jobbat med sprutan! Min pappa får sprutor varje dag med blodförtunnande, det räcker visst inte med tabletter, men han vägrar ge sig själv spruta så det får mamma göra!

• BrudSommar2006

AM, det går hyfsat bra med maten för Iris, i alla fall lunch och middag men vi hittar ingen bra frukostmat till henne förutom vällingen. Så det blir mest välling till frukost som det är nu och det är väl ingen kris med det i och för sig. Vi har hittat en yoghurtsort som hon i alla fall kan tänka sig att äta några skedar av på morgonen som jag har ad-dropparna i (undrar förresten om man ska fortsätta med dem oavsett om de tar slut efter nyår eller inte) och ibland tuggar hon lite på en smörgås men det är bara några gånger i veckan hon kan tänka sig det, gröt gillar hon ju inte.

Det knepigaste är att vi inte blir av med svampen på tungan på henne, eller i alla fall antar jag att det är svamp eftersom hon har en beläggning på tungan. Vi har ju penslat med vichyvatten utan succé och fått läbbig medicin utskriven från bvc som vi inte heller lyckades med.

• BrudSommar2006

Koko, jag såg också fram emot att få börja jobba, jag tyckte att det var rätt slitsamt att underhålla Iris hela dagarna, och tycker fortfarande att det är lättare än att vara hemma! Igår var en jättejobbig dag när Iris inte somnade förrän vid halv tio eller vad det var och bara hade sovit en stund sent på eftermiddagen, det blev liksom noll egentid.

AM, nätutseende, var fick du det ifrån, haha!!! AD-dropparna tas ju bort nu och blir D-droppar istället, de har ju kommit på att för mycket A-vitamin kan vara skadligt. Men jag använder väl upp flaskan vi har antar jag.

• BrudSommar2006

Retfullt, jag ringde barnläkarmottagningen bara för att få några goda råd och de tyckte att vi skulle komma in för att de skulle få titta på Iris tunga men den enda tid de hade kvar idag var kvart över elva och maken har ju ingen bil, den har ju jag. Även om jag skulle kasta mig i bilen och åka hem så skulle jag inte hinna hämta dem och vara där i tid. Om han skulle cykla med henne eller åka tåg så hinner han ju heller inte dit så jag får göra ett nytt försök att ringa dem i morgon, de har bara akuttider så här snabbt på så då får man bara tid samma dag man ringer. Vore skönt om de fick titta på hennes tunga nu när vi ändå är lediga.

• BrudSommar2006

AM, har ingen aning om det där med dropparna, har inte hört talas om något fall men har heller inte googlat på det. Fast du får börja bunkra nu då, det kan ju bli tunga kassar att bära hem!!!

• BrudSommar2006

Vår granne, eller ja det är ett hus mellan hans och vårt, är japan och han har säkert också bott i Sverige i 30 år men hans starka brytning verkar han aldrig bli av med, det är knappt man förstår vad han säger! Fast när man stått och pratat en stund så vänjer man sig och då inser man att meningsuppbyggnad och ordval är helt felfritt, det är bara den hemska brytningen som gör det svårt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen