Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Vänner, vad synd att Pippilotta varit sådär att handla från, tänkte ju som sagt slå till på vantarna och hade också tänkt mig tomte/pepparkaks-/luciakläder därifrån.

Liten, har inga stavar så det har jag inte provat. Hoppas att vi ses på söndag för nu var det länge sedan!

• BrudSommar2006

Koko, då får vi klara oss utan ditt sällskap!

Nu har jag i alla fall lagt in en beställning på Pippilotta, det var ju bra att jag blev påmind om det, fast jag är lite osäker på om jag tog rätt storlek så om de tar lång tid på sig att skicka och det blir fel storlekar så kanske jag inte hinner byta.

Iris har storlek 92 eller 98, nu slog jag till på en tomteklänning och storlekarna var 86/92 eller 98/104. När det är så brukar ju största storleken gälla och det är ju inte läge att vika upp ärmarna när det är stora muddar så det är ju viktigt att det inte blir för långt i armarna. Å andra sidan är hon ju gränsfall 98 redan så nu när jag tog 86/92 så kanske det blir för litet i alla fall.

Lucialinnet tog jag 98/104 så att hon skulle kunna ha något varmt under när det nu blir utomhus men det kanske blir för smalt? Kanske jag skulle tagit ett ännu större och sytt upp det nedtill men då blir väl ringningen så himla stor upptill och det är ju inte snyggt.

• BrudSommar2006

AM, jag tycker att det är urknepigt med mat till Iris, helst ska det ju vara bitar hon kan plocka med men bäst tycker hon om pasta med tomatsås, hur kladdigt som helst och man förstör tröjan hon har på sig varenda gång...

Nu har vi hastigt och lustigt anmält oss till plask och lek som börjar 9.30 imorgon! Så nu måste jag rusa från jobbet och leta badbyxor till Iris i eftermiddag, hoppas att jag hittar på Babyland. Hon behöver verkligen vänja sig vid vatten så jag hoppas att det här blir bra, maken är modig nog att ta första passet imorgon.

• BrudSommar2006

Visst är det bra med nätet förresten!!!

• BrudSommar2006

AM, fantastiskt, jag var inne på Babylands hemsida och sökte men hittade inte. De verkar finnas i Bromma, jag åker dit. Konstigt förresten att största storleken verkar vara 12 - 18 månader när de måste ha sådana badbyxor upp till 3 år, hoppas att det räcker.

Kanske kan vi använda haklappsförkläde men Iris tillåter knappt att vi har vanlig haklapp på henne alls om den inte är extra mjuk så det är inte säkert att hon går med på att äta med en sådan på, fast vi får väl prova.

• BrudSommar2006

Jag åker väl till Babyland och ser vad de har, har de något som kan fungera tills imorgon så tar jag dem och så får vi väl se sedan.

• BrudSommar2006

Liberos blöjor finns bara i upp till 16 kg och det tror jag inte hon får på sig, däremot har jag beställt från Pippilotta och där finns det upp till 20 kg, fast det hjälper oss ju inte imorgon. Kanske tar jag en sväng in på Lindex här i Solna på väg till Babyland fast jag vet inte, nu har jag ju sett att de finns i Bromma så jag åker nog direkt dit.

• BrudSommar2006

Mrs B, om Iris kommer att älska att bada imorgon blir jag mycket förvånad men vem vet, kanske blir vi glatt överraskade alla tre! Annars tror jag mest att det kommer att handla om en invänjningsperiod för vår del.

• BrudSommar2006

Nenne, vi har ju aldrig badat i stor bassäng förut så vi får väl gå dit helt förutsättningslöst och se hur det går men vi har ju redan upptäckt att hon är rädd för vatten, vi har ju inte ens lyckats bada i vårt stora badkar än. Fast det är ju inte säkert att hon upplever stor bassäng på samma sätt eller så kanske hon blir distraherad av de andra barnen. Maken ska ta första gången imorgon i alla fall.

Fick tag på badbyxor på Babyland, fast det största som fanns var storlek 12 - 15 kg, höll upp dem och tyckte att de såg jättestora ut och chansade. Nu har vi provat och de passar ju faktiskt fast de var ju inte så stora på som de såg ut men nu klarar vi oss imorgon i alla fall.

• BrudSommar2006

Cicci, stackars Victor, har han börjat återhämta sig än? Frågan är om vi ska skjuta på morgondagen, jag är nämligen jätteförkyld? Eller om du och Frejis vill ses i alla fall? Jag sms:ar också!

Det gick i alla fall bra med badet imorse, maken tog badningen, faktum är att det var bara pappor som badade lustigt nog, i gruppen innan var det äldre barn och också bara pappor! Efter oss var det babysim och där var det i alla fall blandat mammor och pappor!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen