Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis, det visste jag inte, att ni redan står i kö, det var väl jättebra! Då kan ni ju ta det beslutet senare utan att gräma er över att ni slösat bort tid då ni kunde stått i kö! Äsch, mormor var 45 när hon fick mamma, men, men, det där ska jag inte lägga mig i!

Visst är det kul att gå på visningar som sagt! Ibland får man riktigt bra inredningstips även om man inte är intresserad av att buda annars.

• BrudSommar2006

Haha Telis, jag tror att det skulle blivit ett litet sött, smart barn i alla fall! Och det tror jag att det blir med ÄD eller för all del adoption också för jag tror att det här hemmiljön som påverkar mest!

• BrudSommar2006

AM, ooooohhh, tack!

Muggles, en aktningsvärd ålder av 37, hu... Man inser att ska man ha en chans till syskon så...

Omsan, jag är också verkligen för adoption, tror inte att vi skulle få adoptera eftersom maken har diabetes och vi är nöjda med Iris om vi inte skulle få fler men skulle annars gärna.

• BrudSommar2006

Muggles, jag var inne och läste på om adoptioner och där står det att många länder har restriktioner mot en massa "sjukdomar", däribland diabetes så det kanske inte är helt omöjligt men som sagt, många länder säger nej. Vi resonerar annars som ni, vi är inte sugna på ett syskon just nu så blir det bara Iris så är vi nöjda som det är!

Hej Page! Vad roligt att du tittar förbi, skönt att höra att transplantationen är över, jag hoppas så att det ska vara över för er del nu. Stora kramar, hehe!!!

• BrudSommar2006

Frejis, jag var faktiskt helt övertygad om att det skulle fungera för er den här gången, jäkla skräp! Tur att ni har ett par FET fixade i alla fall.

Nenne, det låter som att ni haft det hur trevligt som helst, kul!

Telis, vilken otrolig tur att hitta en donator, tjohoo!!! Är det ett begränsat antal försök man får på sig som vid ivf?

Igår var vi på dagissamtal men gjorde misstaget att tro att vi skulle kunna gå båda två och ta Iris med oss, tur att det inte var mycket vi skulle diskutera för hon var inte alls på gott humör när vi kom dit! Vi fick i alla fall veta att det går bra för henne men att hon äter lite sämre nu sedan hon var sjuk och har inte alls samma aptit som innan men det har vi ju märkt hemma också, hon har blivit väldigt kräsen. Sedan är det tydligen nästan alltid hon som vaknar först efter vilan och är ledsen och väcker de andra barnen! Synd för hon behöver verkligen sova men hon har ju sömnproblem hemma också så det är väl inte så konstigt att det inte riktigt fungerar där heller. Däremot somnar hon lätt och det är ju tur men också precis som hemma. Till sist pratade vi om hur stor hon är och tydligen har ett par föräldrar frågat hur gammal hon är eftersom hon ser så gammal ut med allt sitt hår och några har till och med trott att hon hör till stora gruppen! De måste verkligen tro att hon är efterbliven med språket om de tror att hon är över tre... Fast de kanske inte hört henne prata.

• BrudSommar2006

Telis, intressant med fördelningen av ägg. Finns det ingenstans man kan vända sig privat för ÄD, typ Danmark, om man skulle behöva fler försök?

• BrudSommar2006

Haha, jag gick just med i hälsovakten och lade in det jag ätit hittills idag. Då säger den att den tyvärr inte kan ge mig något matförslag just nu då jag redan ätit för många kalorier idag och att jag ska försöka äta grönsaker och dricka vatten resten av dagen, haha! Jag tror att jag kommer att gilla den här faktiskt, om jag bara får tid att gå in på datorn varje dag vill säga.

• BrudSommar2006

Nu har Iris börjat bli en liten mardröm att lämna på dagis, det som gick så bra fram tills i förra veckan. Nu skriker hon på mamma och gråter och är helt hysterisk när vi ska lämna henne, suck, det var så trevligt som det var innan...

Jag kan inte tisdagkvällar eftersom maken har kurs men å andra sidan är det tveksamt om jag orkar ta mig in till stan en vardagskväll över huvudtaget.

Iris problem är inte att somna första gången utan att hon vaknar så fort igen och sedan skriker och är ledsen resten av natten om hon inte får välling. Vi tog ju två veckor till att försöka bli av med det nyligen och maken sov på golvet i hennes rum och allt men vi kom ingen vart och till sist blev vi ju tvungna att avbryta försöket när ingen av oss orkade längre, vi jobbar ju båda två på dagarna.

• BrudSommar2006

Cicci, jag gillar också söndagar, när kan du? Vad sägs om den 26:e? Jag var jättetrött med Iris så jag förstår precis hur trött du är! Inga teorier alls om en liten hon eller han än? Du skrev han några inlägg bak?

Välkommen hem till skräpvädret Lapinette, men så här dåligt har det inte varit en enda dag du varit borta, jäkla otur att komma hem just idag! Förstår förresten att du inte skulle satsa på ÄD, inget säger ju att det skulle gå bättre för er.

• BrudSommar2006

Har just läst på om Junibacken, blev nyfiken när Cicci nämnde det och man får inte ta med sig barnvagnen in utan man får låsa fast den utanför entrén. Känns som en liten mardröm med Iris som blir trött på att gå rätt fort, våra besök får nog vänta.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen