Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Mrs B, efter vad jag sett hittills på den där sajten så är det nog så som Vickan säger att man måste offra något för att gå ner i vikt.

Jag kommer inte att kunna äta samma mat som Iris för ska jag äta samma som Iris tycker om så kommer jag att få äta så små mängder att jag inte blir mätt. Då måste man ändå lägga tid på att göra grönsaksröror och annat för att fylla ut med och det kräver ju sin planering på vardagarna när det är knepigt nog ändå att få tiden att gå ihop innan Iris blir panikhungrig och vägrar äta totalt. Det är ju bara att inse att det inte är optimalt att ha småbarn och behöva banta men, men, i alla fall jag måste ju. För när Iris äter måste jag ju iväg och leka med henne, då har jag ingen möjlighet att börja med mat till mig, för då är hon trött och har inget tålamod.

• BrudSommar2006

Vickan, det kan ju hända att jag bara är väldigt bra på att hitta på ursäkter för mig själv! Tror att jag kanske skulle trivas bättre med vv men är inte helt säker för jag hann knappt börja sist. Den här gången ville jag göra något nu, inte betala in till vv och sitta och vänta på att saker ska komma med snigelposten!

Men jisses, jag undrar om jag drabbats av pms på äldre dagar, fast jag vet inte om det är dags för det än, men det verkar inte finnas någon hejd på allt jag retat mig på idag nu när jag tänker efter, listan är lång som Öland! Typ den långsamma sjukvården, tanten på jobbet som är min personaladminkollega, som började babbla med en doktorand om hans eventuella uppsägning inför alla i fikarummet, vårt vardagsrum som är lite litet och inte rymmer den monstersoffgrupp för hela tjocka släkten som jag skulle vilja ha...

• BrudSommar2006

Vickan, lycka till själv med den eventuella viktminskningen, du verkar ju lyckas ta tag i saker och ting i alla fall!

• BrudSommar2006

Nu ska jag gå och överväga om jag törs pussa lite på Iris eller om jag väcker henne då, kanske törs jag lyfta lite på en fot i alla fall.

• BrudSommar2006

Nattson förresten, om du läser det här så har jag inboxat dig!

• BrudSommar2006

Jag har fem sidor att läsa ikapp, får se hur långt jag kommer för nu har maken åkt för att hämta svärmor på centralen, suck, men man får stå ut. Det värsta är att hon inte är snäll mot Iris, om Iris blir ledsen och sitter på golvet och gråter så säger hon bara att det inte är synd om henne och hon mår inte dåligt av det och så får hon sitta. Tänker inte lämna människan ensam med henne en sekund! Det värsta är att maken ju är föräldraledig måndagar och tisdagar och han blir rätt påverkad av henne när de träffas så jag har lite ont i magen av att behöva gå till jobbet imorgon. Men, men, maken är ju en vettig person i vanliga fall så man får väl hoppas att det går bra.

Nenne, då var det rätt lägenhet, den var ju jättefin.

Vickan, maken hade och har noll koll på min ÄL men om jag var lite tveksam så skulle jag behöva en knuff i rätt riktning och så kunde jag liksom bara haka på så om maken var lite på så skulle jag liksom också tycka att det var ok, kan det vara så för dig?

Fortsätter läsa nu.

• BrudSommar2006

Vickan, minns att du hotade med att lämna oss här i tråden för ett tag en gång förut, gör inte om det!!!

Cicci, vilken otur med gräl precis på testdagen, skönt att det verkar ha rett ut sig i alla fall. Kram!

Liten, simma går inte just nu när jag inte kan stå rakt, jag kan ju varken laga mat, duscha eller ja saker som kräver att man ska stå upp, halva tiden, ibland har jag tur och lyckas få lite gjort. Igår fick maken skjutsa mig ända fram till cirkus och sedan fick han åka och parkera bilen. Sedan klarade jag faktiskt att gå därifrån ner till Ulla Winbladh men maken fick bära min handväska för vikten av att hålla i den klarade jag inte. Jag är i riktigt risigt skick nu tyvärr och får flytta mig från en stol till en annan.

En motionscykel har vi fast den står i garaget just nu eftersom vi inte vet var vi skulle få plats med den utan att Iris gör sig illa på den, hon lyckas göra sig illa på den mina föräldrar har i vardagsrummet hela tiden. Men hon blir ju äldre och äldre och kanske det kan fungera så småningom, sitta ner kan jag ju som sagt, ligga och sova är värre.

• BrudSommar2006

Nu ska jag leta mig tillbaka till sidan med viktklubben Koko tipsade om. Kul med syskonjakt förresten!

Zozo, eländes elände måtte de åka snart.

Äsch nu kommer svärmor, återkommer.

• BrudSommar2006

Grattis Cicci, vad roligt för er!

I morse hade vi en liten incident med en totalt nedkissad säng så att det tom gått ner i botten på sängen under madrassen. I sängen i allt det blöta stod Iris glad och stolt över att hon lärt sig ta av sig blöjan själv och räckte fram den mot mig.

Det roligaste Iris vet är att säga aja baja och vifta med ett finger. Nej används flitigt i alla sammanhang, oavsett om hon menar ja eller nej. Fast hon har som tur är aldrig varit särskilt klåfingrig men det kommer väl kanske...

• BrudSommar2006

Har varit inne och kollat på Hälsovakten, det lät lite intressant, ska se om jag kan avboka den där Viktklubben, annars kanske jag byter i alla fall. Man fick visst en veckas gratis demoversion så ska prova den hursom, fast inte förrän nästa vecka när svärmor har åkt och min födelsedag är överstökad.

Lapinette, nej det är väl lika bra att fortsätta försöka, annars blir det ju definitivt inget. OK om man vet att chansen är obefintlig för att man har konstaterade fel på sig men så är det ju inte för er. Ni kanske skulle undersöka den där vampyrmetoden med att byta blod??!! Eller har de tagit blodprov på er båda redan kanske.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen