Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci, grattis! Vilken himla tur att du gav dig iväg ut och köpte ett till paket! Vad bra, då kan ni sluta med tandborstskavet efter det här då, haha!!! Börjar genast hålla tummarna, tror på nästa plusvåg äntligen, du, AM och så alla lyckade ivf:er framöver! Vem mer försöker, FruLlan och Koko kanske?

Jaha, då är det vab-dags imorgon igen då, nåja, efter nästa vecka får vi hoppas att hon kan vara på dagis lite innan hon glömmer bort det helt och vi får börja om med inskolningen...

• BrudSommar2006

Junilejon, fina bilder, det kommer att bli jättebra med de ändringar ni ville göra också!

• BrudSommar2006

Ja jag undrar hur det gått för Zozo.

FruLlan, hoppas ni får till det där pluset snart också då. Var det inte September som fick progesteron för att motverka tidigt missfall? Har inte hunnit prata med dagiset än eftersom Iris inte varit där och nästa vecka ska vi vara på Öland så då blir det heller inget dagis.

AM, kul att allt var bra!

Frejis, lycka till med hormonerna den här gången då! Hoppas att det inte blir så struligt som sist. Trist med borrelia, hoppas att pencillinet råder bot på det fortast möjligt, är det svårt att bli av med eftersom du ska äta så länge?

• BrudSommar2006

Cicci, har ni också fått bekanta er med Astrid Lindgren-akuten nu, stackars Victor! Falsk krupp måste vara bland det läskigaste man kan råka ut för, usch. En släkting till mig har fått ha syrgas hemma till deras tjej, som jag är gudmor till, för hon har haft sådana problem. Nu verkar det tack och lov ha försvunnit. Har han varit sjuk och det har utvecklats ur någon infektion eller kom det bara sådär?

Vickan, vilken grej, nu har man snart hört allt av att hänga i den här tråden, missfall för att man har för lika blod!!! Hur är det ens möjligt att naturen skulle komma på en sådan grej, det är ju så galet så om någon som inte skrivit här tidigare bara hoppade in och gjorde ett sådant inlägg så skulle jag tro att de hittade på!

AM, vit klädkod verkar besvärligt, hur har det gått med shoppingen?

Lapinette, så nu har du ingen aning om när ni ska dra igång då? Men det går bara att starta en viss dag per cykel så det blir minst en cykels fördröjning nu då? Har hon förhoppning om att få ordning på balansen i alla fall? Tänk att det finns en massa ivf-par som kanske slänger pengar i sjön för att deras kroppar också är i obalans utan att de vet om det, vilken betydelse akupunktur plötsligt fått i det hela.

Nenne, det är ju som sagt inte mer än rätt att AM startar plusvågen men sedan kommer ordningen inte att följas, det kan jag lova! Jag skänker bort min plats till någon bättre behövande för någon sämre behövande än jag just nu tror jag knappt det finns vad det gäller fysisk hälsa och möjligheten att klara en graviditet! Men, men, nya tag hos naprapaten imorgon och snart är det ju jul och då kanske jag får en tid hos den där ortopedläkaren i alla fall...

Håller tummarna för alla plusjägare!

• BrudSommar2006

September förresten, jag tycker att det verkar jobbigt att inte kunna fixa och dona med mat själva så jag skulle satsat på lägenhet.

• BrudSommar2006

Iris vill inte ha sin välling varm men då dricker hon iofs tetror och inte pulvermix. Igår kväll glömde vi ge henne pencillinet så maken fick göra det imorse i stället, bara det att hon äter ju inte frukost, tror maken fick i henne två brödsmulor, och troligtvis var det det som gjorde att hon inte tålde pencillinet då för maken cyklade sedan iväg och handlade med henne och i affären kräktes hon, som tur var över golvet och inte ner i frysdisken men hon blev ju helt nedkräkt inför cyklingen hem stackarn. Hoppas i alla fall att det var det som var förklaringen och att hon inte åkt på mer magsjuka.

AM, din outfit låter som en succé, hur har det gått för maken?

Nenne, tror Prinsen är lite äldre än Iris så du får vänta på ett plus till för att ta min kölapp!

Har varit hos naprapaten men hon är nästan övertygad om att jag har en buktande disk som inte ger med sig, måste ringa och tjata om den där remissen så att jag får komma till röntgen.

• BrudSommar2006

AM, man måste hitta rätt plats för den där tavlan! Fast med dina cravings ska väl du om någon lyckas hitta just den platsen! Kunde förresten inte heller se bilden på länken men har nu varit in och tittat. Om vi hinner ska vi dit en sväng och titta imorgon men det beror på hur stressigt det bli med att packa och städa inför Öland.

• BrudSommar2006

AM, toga! Och vita tubsockor.

Nenne, naprapaten kallar det en buktande disk, den vill inte ligga kvar på rätt plats utan är framme och stör muskulaturen hela tiden.

• BrudSommar2006

Omsan, vilken tur du har som fick komma till ortopedläkare så snabbt! Jag skulle ringa och höra hur det gått med remissen idag men då har de bara telefontid en timme måndag till torsdag och eftersom jag verkligen ville göra något idag så ringde jag till en privatläkare och fick tid den 28:e oktober. Jag är också orolig att operation är enda vägen att gå för min del och jag vill verkligen inte! Nåja, nu lär jag ju få vänta en månad innan jag får träffa läkaren så det är väl ingen idé att oroa sig riktigt än...

Vickan, ha det så trevligt!

Muggles, tänk när man får åka på sådana resor igen!

Ha en trevlig kväll alla, tänkte ge upp jobbandet nu och nästa vecka har vi ju semester, fast datorn följer ju med förstås.

• BrudSommar2006

Eh, gratismakeup??????

Cicci, vilken jäkla otur era stackare!! Blir det dyrt verkstadsbesök nu då, hoppas att det mesta går på försäkringen i alla fall. Att man aldrig kan få ha sitt ifred. Stackars Victor, hoppas att den där eländiga hostan går över, har ni fått hostmedicin?

Ser fram emot att sista pencillindagen ska vara överstökad, tyvärr är det några dagar kvar tills dess. Sedan har hon fått svamp på tungan och vi har fått medel mot det som ska strykas på med tops fyra gånger om dagen och det är ju inte roligt det heller, stackarn.

Tinga, stackars, stackars dig med magsjukan. Jag kan nästan inte tänka mig något värre än att vara småbarnsförälder och så sjuk, jag minns när jag varit magsjuk och maken fått bära in Iris till mig i sängen för att hon skulle få amma lite och så har han fått komma rusandes och slita bort henne igen fast hon klamrat sig fast och varit ledsen, usch och fy. Tur att man har slutat amma i alla fall.

Idag delade vi på oss så att maken gick ut med Iris medan jag städade. Jag fick välja men eftersom jag har så ont just nu så har jag svårt att gå ut med henne medan jag kunde sätta mig på en stol med jämna mellanrum medan jag städade så det var bäst så. Han hade varit i centrum och även hälsat på min farmor med henne och det hade varit en succé. Hon hade fått syn på ett foto från min universitetsexamen som farmor har på väggen och pekat och sagt mamma. Så så olik mig från studenttiden är jag uppenbarligen inte!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen