• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis - håller fullständigt med! Det är verkligen ett mysterium. Min kollegas väninna (lite jag mötte Lassie varning här) har försökt att bli gravid i 20 år, lite till och från. Hon har bl a gjort IVFer och pratat om äggdonationer men tillslut sa CvL henne att ge upp, ingen idé att betala för en IVF som ger så lite chans. Nu är hon gravid i 16:e veckan, 45 år fyllda. Man kan ju undra, varför funkade det nu och inte tidigare?

Sen det där med träning, icke träning och bli gravid så är det ju som allt annat väldigt individuellt. Vissa blir gravida även om de stressar, röker, lever osunt, inte tränar över huvudtaget (vilket inte heller är bra) men jag blir ju inte gravid så något är ju fel. Har även väninnor som hållt på med samma sport som mig som inte ens fått sin mens på ett år efter de slutat med p-piller samtidigt som jag har andra som blivit gravida trots att de skyddat sig. Jag tror jag bör lyssna på den kloka akupunkturdamen och ge detta ett försök, vad kan jag förlora?

• Lapinette

Frejis - jag har tyckt att akupunktur är lite hokuspokus och har inte heller velat prova. Den största anledning är att det är ytterligare ett moment som tar tid och kostar pengar men jag var positivt överraskad igår och känner mig positiv igen. Det var länge sen jag hade den känslan. Attans, det kanske funkar och hon gav mig hopp.

• Lapinette

Hmmm... när jag tänker efter så har slutade min otroligt fertila väninna att tävla och träna hårt typ när hon var 20 medan jag hela tiden har fortsatt. Likaså den där väninnan som inte får sin mens, henne har jag stött på titt som tätt på samma träningspass som jag själv går på.

Har för mig att Core och Pilates ska vara ok, enligt träningstråden på FL. Fick dock redan där varningar om pump och ashtanga yoga. Jag ska ju fortfarande röra på mig men inte ta ut mig som jag brukar (gå ned 50 % i intesistet). Ska prova att gå på en dansklass i nästa vecka men gå ut när det börjar bli jobbigt dvs efter ca 40 minuter, samma sak gäller spinning - gå dit och cykla lugnt, inte ta i för kung och fosterland. Om jag inte klarar detta (vilket är tveksamt) så får jag klippa mitt SATS-kort.

• Lapinette

Helt klart hade nålarna en inverkan på mig igår. Kan inte komma på när jag var så trött senast ...troligen efter ÄP då jag är drogad. Kände mig nästan som drogad när jag låg där och flöt omkring i rummet. Men som sagt alla känner inte likadant. Tjejen på FL som också provade akupunktur för första gången igår hon storgrät.

• Lapinette

nenne - vad härligt det låter! Sälja lägenheten och resa jorden runt. Hade absolut gjort det om jag vore yngre....SUCK.

Sitter här helt drogad efter akupunktur nr 2. Attans vad trött man blir av behandlingen. Sov under tiden och försökte räkna nålarna...kom upp till 22 st! Snacka om igelkott!

Ska nu försöka jobba ikapp lite medan maken är ute på AW.

• Lapinette

Här lämnar man datorn i en dryg timme och voilà "alla" är inne och skriver! Själv har jag sett den sista och tårdrypande delen av Six feet under. Har under sommaren plöjt igenom 5 säsonger!!! Galet, javisst men sjukt härligt.

Hmmm... vad tänkte jag säga. Fick ikväll höra att min brors vänner la ned 250 000 på IVF'er innan de la ned verksamheten och adopterade från Ryssland. Attans massa pengar det!!!

Och pirr, jag känner mig förhoppningsfull (akupunktur)! Försöker ta det med lagom dos men den lilla spanska damen har gett mig en strimma med hopp.

• Lapinette

Zozo - jag med!!! eller så berodde det på att min pappa är Japan?! Skämt å sido så trodde folk att jag var adopterad som liten... men numera är det ingen som reagerar längre.

MSW - GRATTIS!!! Hur känns det?

Cissi - jag hade inga problem att få en tid. Första sessionen kostar typ 750-800 kronor och tar 1,5 timma. Där går man igenom en mass frågor, känner puls och tittar på tungan och sen hinner man med 20 min av en behandling. Sen kostar det 500 kr/gång och tar 1 timma och då är det enbart akupunktur.

• Lapinette

nenne - gör ni behandlingen samtidigt! Ligger bredvid varandra med en massa nålar instuckna (ser bilden framför mig)? Själv är jag tillbaka efter min tredje session och som vanligt somnar jag och snarkar högt. Som tur är går hon ut från rummet när jag ligger där och sussar. Nästa gång jag går dit ska hon åter igen kolla igenom mina värden för att se vad som hänt.

Vad mer? Jo hade ÄL i onsdags. Tempen steg nämligen i torsdag och kommer nu att ligga lite högre fram till mens. Kroppen är verkligen finurlig.

• Lapinette

nenne - din toka! Sitter här och skrattar så maken undrar vad jag håller på med (vi jobbar båda hemifrån idag). Du får gärna berätta mer om akupunkturen, tycker det är intressant.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen