Ännu en tur med barnkarusellen
Hej Lapinette!
Du har varit saknad! Visst är det Portugal du varit i?
Hej Lapinette!
Du har varit saknad! Visst är det Portugal du varit i?
Här kommer lite lyxgnäll.
Jag hade planer på att följa med mina föräldrar på en charter i vinter. Tyckte det var lite kul, skulle ge dem en chans att umgår med lilla tjejen och mig lite sol. Nu har de bokat (jag uppmanade dem att göra det eftersom jag velade fram och tillbaka och tyckte att det var viktigt att de fick det boende de ville ha). Incheckning 03.25 nerresa och hemkomst Arlanda 03.00. Huga.
Jag är stressad ändå av att flyga med en liten men med de tiderna är det bara att glömma. Förutom att resan kan bli en mardröm för mig, lilla tjejen och hela planet som säkert vill sova så pajar man kanske sovtiderna som förhoppningsvis sitter hjälpligt då (hon är redan ganska regelbunden). Dessutom blir man ensam därnere om att reda ut det (visst kan föräldrarna hjälpa lite, men de kan inte ta en hel natt, de är för gamla för det). Hon kommer vara typ fem månader då.
Dagens i-landsproblem, men varför har man så dumma tider? Jag har rest en del sådant men faktiskt aldrig sett plan som avgår 23.00 och landar 03.00.
MSW,
ett tips på amningsbh att ha med sig är att köpa en på apoteket, finns enkla där som inte är så dyra.
Laddare till mobil och kamera skulle jag vilja slå ett slag för att skriva upp på en lista så att de kommer med. Trist om prylarna får slut på batteri!
Nu var det jättevarmt när vi var inne, men är det inte det och man är frusen är säkert en kofta och gosiga sockor jätteviktigt.
Izzie,
hon är inte så lättväckt när hon sover på natten, men svår att få att somna om hon inte äter. Blir hon övertrött blir det skrik. Att lyfta fram och tillbaka i och ur babyskydd vaknar hon av.
Men jag kanske är feg?
Det är en fyratimmars flight. Tror inte man får ha liggdel på planet, men ska kolla det.
Här var det lugnt.
Lapinette, stor kram till dig. Att tänka som du gör är nog oundvikligt och kanske kan du må lite bättre av att ta ut en del av sorgen nu. Men jag håller självklart tummarna för att ni väljer att göra ytterligare försök i höst. Ingen kan veta hur det kommer att bli och självklart måste det viktigaste vara att du och maken mår bra, både var för sig och tillsammans. Men jag önskar så att ni skulle få till det.
Sweet, Izzie och Mrs B, tack för goda råd kring resan. Med tanke på vad jag vet om min dotter nu så skulle jag inte flyga nattflyget hem. Det går inte att ha liggdelen, utan att ha henne i knät är vad som gäller tydligen. Då kan hon inte sova stabilt och då blir det skrik. Men visst kan hon växa på tre månader, men det är svårt att sia om nu hur hon är då. Jag är normalt sätt inte harig, men får en obehaglig klump i magen kring detta och då låter jag bli tror jag. Lite kommer klumpen är det att det är lite mental spänning att resa med föräldrarna (inte den förälder jag är uppväxt med samt den nya respektive som dessutom båda är lite skröpliga och inte har någon erfarnehet av småbarn). Det kommer en ny chans i vår, då ser vi till att välja bättre tider och hon är större. Just vaccinationer var också trixigt, man fick ge den ena tidigare men det blev ändå tight på resan.
Mrs B, tråkigt med dina bekanta. Livet är orättvist och man ska vara glad och tacksam för det som går bra, det tror jag vi har lärt oss här i tråden.
Sweet, hoppas så att det inte var något konstigt med höften?
BS, välkommen tillbaka!
Känner så med dig för din sommar som blev så full av motgångar. Finns det någon chans att du och maken kan få komma iväg några dagar i höst och vara vara själva, helst på ett regnfritt ställe? Det låter verkligen som att ni skulle behöva det. Kanske finns det andra än din mamma som skulle kunna vänjas vid att vara barnvakt? Spännande med dagis snart!
Amning vid start och landning verkar svårt när barnet sitter fast, då sitter det ju framåt?? Tydligen har en del flygvärdinnor tittat åt andra hållet, men det verkar ha blibit hårdare. Napp kan funka lika bra som att dricka något har jag hört, det handlar väl om att suga och svälja saliv.
Och semesterbråk, det hör väl nästan till. Det handlar väl lite om att komma på samma våglängd i förväntningar och tempo. När det ena eller båda jobbar blir det lite parallella spår och sedan ska man helt plötsligt umgås dygnet runt.
Trist, men det kanske fyller en funktion så att det blir bättre efteråt?
Oj, nu sumpade jag ett långt inlägg. På det igen...
MSW, så farligt var inte avslaget tycker jag, men det varierar säkert hur mycket man har och hur man uppfattar det. Är det pga din blodrelaterade problem du tycker det verkar jobbigt?
För mig var det mycket de första två/tre dygnen, då var sjukhusets bindor med jättetrosor bra. Ta med flera par mjukisbrallor om du vill ha sådana och är rädd för att blöda igenom. Sedan hade jag en nattbinda typ Libresse tjockaste ytterligare några dagar och därefter Apotekets tunna binda. Efter tre veckor räckte det med trosskydd och efter fem veckor var det slut.
Jag duschade två gånger om dagen, mest för att hålla stygnen rena och kände mig hjälpigt fräsch hela tiden. Då var det ändå tokvarmt de första veckorna. Är man rädd för infektioner kan man kolla tempen varje dag.
Så inte alls så farligt tyckte jag, dessutom har du en bebis att glädja dig åt!