Stort grattis AM! Vad underbart att det gick så fort! Håller hårda tummar för att allt ska gå bra. Jag som var beräknad till slutet av maj kan intyga att det känns som en ypperlig tid att få barn. Inte tokvarmt när man är höggravid normalt heller. Sen lyckades jag ju dra in i juni och därmed pricka att vara övergången i årets varmaste veckor, men vad gör väl det i efterhand!
BS, låter jättebra att Iris är piggare, då måste ju penicillinet fungera!
Pneumockvaccinet kommer vara i baspaketet (3,5 och 12 månader) över hela landet från 1 januari 2009. Vissa landsting har redan börjat ge det gratis, Stockholm bland annat. Det går att vaccinera även lite större barm som AM skrev. På www.prevenar.se hittade jag en del info inför att lilla tjejen skulle få. Verkar jättevettigt, både maken och jag var sk öronbarn och det går att minska risken för det tycker jag det är fantastiskt.
Undrar också över Zozo?
Håller extra hårda tummar för våra IVF:are och inseminationsplanerare. Jag tycker akupunkturen låter så vettig.
Förresten, är det möjligt att få tänder när man knappt är fyra månader? Tjejen tuggar nu frenetiskt på händerna, leksaker, nappen och verkar lite orolig i kroppen. Jag försökte känna efter igår men känner inget riktigt men hon är nog öm för det blev protester. Growingpeople skrev 6-8 månader men i en tabell de hade stod det för någon tand 8 månader, +/- 4 månader. Är det någon som fått tänder så tidigt?
Funderar på att köpa bitring så vi har det.