• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Mrs B: Men då är det ju strålande att ha arbetsplats i lekrummet - så kan du sitta och chatta med oss i tråden medan Max & Malte leker i samma rum!

Vad gillar ni för typ av stil på möbler? Om jag vet så kan jag hjälpa dig att surfa reda på bäddsoffa (är lite sysslolös just nu eftersom Livia tvingar mig att sitta bredvid henne i tv-soffan. Vill INTE titta på HITTA NEMO för 345:e gången)

• fru AM

Vynil var ju coola, Muggles!!! De passar inte hemma hos oss - men jättefina i en mer renskalad inredning!

• fru AM

Har just insett att Livia är tvåspråkig! Hon talar svenska (hjälpligt) samt val-ska flytande. Det senare kan jag tacka 200 timmars Hitta Nemo-tittande för

• fru AM

Jag är så nyfiken på hur alla här i tråden har det hemma! Man får små hintar i inlägg när det pratas om inredning osv men man kan ju aldrig veta ... Ingen annan som är nyfiken???
    (jag har i alla fall fått se MrsB:s "allrum" på bild! )

• fru AM

Lappis: Så skönt att värdena börjar bli normala! Och att kroppen lugnat sig! Det var riktigt positiva nyheter! Du ska se att det kommer en lite hoppe kanin ut ur det hela ...

Angående min inredningsnyfikenhet - jag menade inte att jag tycker att alla ska ta kort på sina hem och skicka runt, jag menar det gör ju inte jag heller - men jag är nyfiken på vilken stil olika människor har i sin inredning ... Jag får nog helt enkelt fortsätta läsa mellan raderna och fantisera om er!

• fru AM

Telis: SÅ tråkigt med dessa IVF:er som inte vill sig!! Stor stor kram! Jag tycker definitivt ni ska testa att trösta er med den lägenheten med den fantastiska utsikten.
    Och så håller vi alla tummarna för att ni kommer fort fram i ÄD-kön. Jag vet att det är lätt att säga när man själv är borträknad - men hade jag inte varit för gammal så hade jag donerat ägg nu!

Lappis: Jobbig väntan men du förbereder ju kropen på bästa sätt! Vilken fin lägenhet och fint hus! Jag kunde konstigt nog inte se bilderna på lägenheten men den beskrevs ju väldigt bra i texten. Fint kök (det såg man ju). Och läget är ju bra!

Inrednngsföljetongen: Du trodde jag gillar färger i inredningen ? Gillar gör jag, men hemma hos oss är det (just nu) mest mörkt trä, brunt skinn, guldiga detaljer, brunt tyg i olika nyanser, fjäderprydnader och orientaliska mattor.Bisarra gamla tavlor och några egenhändigt gjorda. Gamla släktporträtt. (Livias och henens storebrors rum ser naturligtvis inte ut så.) Hoppas intresseklubben noterar detta nu!

• fru AM

Och för oss handlar det alltid om att hitta så stora möbler som möjligt Det tog ett halvår att hitta ett GIGANTISKT matsalsbord.

Jag misstänker att ni, Telis med make, är lite minimalistiska och har utvalda och rätt dyra möbler/saker? Är det rätt?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen