Ännu en tur med barnkarusellen
För säkerhets och tydlighets skull, två gånger ...
För säkerhets och tydlighets skull, två gånger ...
Telis, jag måste kanske omvärdera stadsdelarna. Kungsholmen är enligt mig befolkat endast av små beiga tanter i angorabaskrar - och det var väl ingen sån dom anföll dig?
Telis - för att återgå till realiteterna ... Hur blir det nu: Är det köande för ÄD som gäller? Hur lång tid kan det ta? Finns det något hopp om att hitta en donator så att ni kan få kortare kötid?
BS: Vi letar mest norrut mot kusten. Östhammar, Öregrund, Grisslehamn är hett för oss. Fast huset vi blev snuvade på igår ligger långt ut i norra skärgården ...
Behovet av stora möbler är inte bara av godo ... Det är nämligen rätt dyrt ... Men eftersom det är ett löjligt lyxproblem, icke förenligt med de mer allvarliga problemen som dryftas här, så tänker jag inte oja mig om det vidare
BS: Hur stort är rummet? (inredningskonsulten i mig vaknar ... )
Tinga: Haha - nej, han är ursvensk lille maken.
JAg tor jag väckte en björn som sov i o m detta med inredningsnyfikenheten ... Jag är absolut inget inredningsproffs men bruka få bra idéer när det gäller andras hem. Så om ni vill att jag ska tänka till på riktigt så inboxa mig era problemrum med mått och beskrivning! Vem vet - det äkanske inredare jag ska bli när jag blir stor!?
Piggelin: Det är sås värt att säga något om stolarna om man inte sett bordet - men stolen i sig var väldigt snygg med det där flanell/tweedaktiga tyget. Tänka bara efter och mät höjd på bord och ta reda på sitthöjd på stol så att inte t ex stolarna är för låga ... Vi gjorde ett litet misstag när vi köpte vårt stora matbord - det är franskt och franska bord är tydligen väldigt höga - vilket gör att det är ett helsike att hitta nya stolar (mina gamla barockstolar börjar gå sönder ene efter en efter många middagar och fester ...)
Apropå vantar: HAr köpt ett par till Livia på Stadium som jag tror mycket på. LÅng dragkedja samt "senilsnöre" som är avknäppbart. 79 kr! Då kan man ju köpa flera par!
Hej så länge - nu ska jag iväg på öppna förskolan med Livia. Glömde att säga till på dagis att hon är frisk så dit kan jag inte lämna henne
Kramkram
BS: grattis!!!
PAGE! Hej och vad skönt att J är på bättringsvägen och att du fläskat på dig!
Piggelin: Fint bord. Om jag var du så skulle jag INTE försöka hitta matchande stolar utan bryta av lite - antingen med riktigt moderna varianter (vita?) eller med en stol som har stoppad/klädd både sits och rygg. Se t ex exempel på
www.folkhemmet.com/shop.pab|34 (t ex modellerna Penta ell Tely ...?)
(fast jag tror att folkhemmet bara finns i Stockholm)
Den där stolen från Ilva som du visade förra veckan tror jag är jättefin till.
Ett annat tips kan vara BQ of Sweden. Finns butiker i Stockholm, Malmö, Vänersborg - se deras matsalsstolar: www.bqofsweden.com/index_produkter_matsal.htm (t ex modell York eller Danform Helene)
Farligt när de små når saker ... Fast ibland blir det ju som sagt lite lustiga situationer också!
Piggelin: Stolen York fanns med på översta bilden på länken (www.bqofsweden.com/index_produkter_matsal.htm).
Liten: Sjysst hus - eller kan bli med lite fix (typ vävtapeter bort, kanske byta köksluckor?)!