• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Oms - jag ska försöka och vinet hade jag ändå hållt mig ifrån fr o m sprutstart men just i helgen när vi ska ned till svärmor känns lite kymigt.

So you think - tyckte de gjorde helt rätt när de valde ut de två sämsta killarna och tjejerna men tyckte sedan att fel åkte ut. Igår var de 10 och blev röstade ned till 8, dvs 4 par kvar. Tyvärr hamnade jag på deras hemsida för någon vecka sedan så jag vet vem som vinner. Brukar annars aldrig tjuvkika (maken gör sånt hela tiden ... lider av nyfikenhet).

• Lapinette

Tinga - ha, ha så du är fin och mörk nu igen? Själv skulle jag inte ha mycket hår kvar precis vid min bena om jag ryckte ut de grå. Imorgon ska jag äntligen till frissan och då "försvinner" det grå tillfälligt.

• Lapinette

Vad många som inte gillar kaffe här inne. Jag håller med Tinga, det får inte finnas kaffesmak i glass eller annat heller. Fast Tiramisu kan jag smaka lite av om det är mest annat "guck" (inte botten med kaffet).

• Lapinette

Vart tvungen att tjuvkika ... har noll koll på namnsdagar!

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN ÅSA!

Annars, sol i Stockholm och regn i Frankrike . De hade 25 grader o sol igår men självfallet så blir det regn och 17 grader i morgon då vi ska besöka en djurpark och äta moules frites. Det sistnämnda tror jag vi kan göra ändå . Samt vara inne och krama brorsbarnen tills det blir trötta på oss. Bäst att passa på!

• Lapinette

Cissi - vad konstigt med ÄL men vilken dag är du på? Mensen kanske är lite ostabil så här i början? Vet hur min är efter IVF'erna. Helt galen sen (typ 40 dagars cykler).

• Lapinette

Mrs B - härligt med pilates! Själv får jag ju inte gå och träna någon mage ... lär bli slapp som en ...ja, vad kan jag hitta för liknelse...??!!

• Lapinette

AM - man behöver ju inte ha samma symptom varje gång man är gravid. Ska bli spännande att gå in och läsa här på måndag. Håller tummarna ... för att det inte är klimakteriet !

• Lapinette

Me too!... som vanligt. Ska snart iväg och ta bort de grå!

• Lapinette

Vilken stenkoll ni har brudar!

September - visst Luxembourgtrakterna åker jag till i kväll. Typ 10 minuterspromenad från gränsen in i Frankrike. Ser fram emot de "friterade musslorna" och äter de självfallet med pincetteknik. Något som jag lärde mig när jag pluggade nere i Frankrike för tusen år sen (japp, så gammal är jag!).

Men nu ser jag yngre ut igen ! De grå är borta och håret uppklippt.

Piggelin - nästa tjej som har koll. Visst, har aldrig förstått Amaronens storhet. Har varit på vinprovning à la Amorone samt fått någon flaska i present... föredrar helt enkelt en riktigt god Bourgogne eller Bordeaux.

• Lapinette

När jag får dricka vin igen så ska jag be om AM's amaronetips och hoppas på att förföras.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen