Ännu en tur med barnkarusellen
nenne - säg bara till! Jag är anträffbar och kan dansa lite måndans ... förresten fullmåne just nu så nu dras den där jäkla tanten nedåt av bara den kraften...får alltid mens runt fullmåne.
nenne - säg bara till! Jag är anträffbar och kan dansa lite måndans ... förresten fullmåne just nu så nu dras den där jäkla tanten nedåt av bara den kraften...får alltid mens runt fullmåne.
Tar du fortfarande din Borago? Har du märkt någon skillnad med den? Jag får mycket mer blödning/klumpar när jag tagit den. Vet inte om det är bra eller dåligt. Denna gång knaprar jag både Boragon och så de där örtpillrerna som min akupunktur gav mig (ja, gav och gav ... sa åt mig att köpa).
Boragon gör uppenbarligen något eftersom mensen blir klumpig men visst inte har den hjälpt mig ... än så länge.
Visst här är det mensdags och enligt temperaturkurvan så borde det vara onsdag. Börjar i sådana fall med sprutorna på fredag. Känner mig både gravid och mensig som vanligt ...inget nytt att komma med tyvärr. Idag mår jag lite illa men det beror nog på att vi inte kom hem förrän 01.00 i natt och jag är i stort behov av min sömn.
Läste i en tidning hos min frissa i fredags om just barnlöshet. Det var en artikel om en tjej som fått barn genom IVF, en artikel om en som adopterat och sen om en som efter 16 års försök lever utan barn. Lite om deras argument för och emot att de valde den utvägen som de valde. Jag kände med allihop... så schizofren är jag!
Kaninen hoppas också ... tankarna har börjat samla sig i skallen på mig. Vill inte ha dem där. En del hoppas och tror och en annan förnuftig säger varför skulle det funka nu? Hatar alla dessa tankar.
Jag håller bara till på typ 2-3 trådar på FL och där är de humana. Den ena är vi ett gäng som gör IVF efter IVF så det är betryggande med några man hängt ihop med i drygt ett år som har det lika jävligt som en själv.
Tempkurvan funkar så att du tar muntemp varje morgon, samma tid, innan du går upp. Har fått ett diagram där jag för in min temperatur varje morgon men du kan ju skriva in den själv för att kolla. Tempen är i regel låg ända fram till ÄL då den stiger. Detta syntes tydligt för mig för två veckor sedan. Förra veckan fick min temp "spelet" och har åkt berg- och dalbana. Både till min och akupuntörens förtret.
Jag ska tillbaks och bli nålad på torsdag och du?
Här har du ett schema du kan printa ut och följa om du känner för det nennelainen: www.fertility.se/Images/BasalChart_celsius.swe_tcm33-1839.PDF
Normalt sjunker tempen vid ÄL och sen höjs den därefter. Jag har inte följt en hel kurva men började strax innan ÄL och då hade jag temp runt 36,2 i tre dagar och så helt plötsligt gick den upp till 36,7 på torsdagen och låg sedan kvar där i flera dagar. Detta innebar att jag hade min ÄL på onsdagen.
Varför den hoppar har jag ingen aning om och hon såg bara början då jag hade feber enligt henne förra måndagen. Kände mig inte ett dugg sjuk men jag är visst det ändå?!??
Gällande tvångstankarna så har det varit ganska så lugnt på den fronten men i och med akupunkturen och stundande IVF så sätts de igång igen .
Säger som tidigare talare. Hade nog tagit det och samtidigt sökt vidare.
Nu är jag inte snäll men vill du läsa en symptomslista nenne? www.familjeliv.se/Forum-1-35/m924104.html
Jag har nog en 6-7 stycken just idag !