• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Frullan - så klart du ska skriva och känna att det är ok att vara här inne. Tror vi är ganska så hårdhudade vid det här laget, jag menar vi som det uppenbarligen bara jäklas med.

Ego - hämtade ut min medicin från Apoteket (den där stora IVF-kassen) påväg till akupunktören. Väl där och jag säger att på lördag börjar jag med sprutor så tittar hon i sina papper och frågar mig om det är absolut nödvändigt. Neeej, säger jag vad tycker du? Att du ska vänta för din kropp är i sådan obalans. Så imorgon (sitter vid makens data just nu) ska jag maila min läkare och avboka tiden och säga att jag återkommer när det är dags.

Faktum är att maken tog upp det här med mig efter mitt besök i förra veckan (inte för att han minns det idag ..men, men) att jag skulle fråga henne om det var bättre att skjuta på IVFn. Nu tog hon själv upp det och visst vad är vitsen med att göra den nu om min kropp inte är redo?

• Lapinette

September - Langley har vissa lägenhetshotell i alperna. Kolla in deras hemsida.

Frejis - trist, nu kommer jag inte gå och våndas med dig... fast jag har för mig att det var du som lämnade mig i sticket senast . Kvitt?!

Cissi - härligt jobbat! Själva är vi vana att ha mycket sex åtminstone en vecka i månaden . Spelar ingen roll att vi har försökt i två år så ger jag inte upp. Saken är ju den att det faktiskt är fullt möjligt för oss att bli gravida på naturlig väg.

• Lapinette

Åhhh Cissi, missade helt det där med Victor. Vad hemskt det låter! Hoppas han blir bättre.

BS - hon sa 1-3 månader men jag hoppas självfallet på nästa månad. Hon visade mig värdena hon fått fram när hon tar puls och trycker på olika punkter. Värdena ska helst ligga på noll men jag hade värden på vissa ställen upp till 7. Det som kändes skönt var att flera värden gått ned sen jag var hos henne första gången så hopp finns ju alltid. Eftersom jag ska köra korta metoden så blir ju väntan inte så där jättelång utan förhoppningsvis kör jag igång om en månad. Ska nu skicka iväg ett mail till min läkare + CvL. Har ingen aning om vad de anser om akupunktur (har inte nämnt något) men skit i samma, det är min kropp och mina pengar.

• Lapinette

Ja mogen är nog en bra beskrivning på mig ... kanske lite väl övermogen!!!

• Lapinette

AM - din utstyrsel låter superläcker!

• Lapinette

Gosnosen - din stackare! När blir det dags för nästa IVF? Kommer att hålla tummarna tills de blir blå!

Själv har jag fått svar från både min läkare (och Telis) samt från CvL. Från min läkare betydligt mer personligt (så klart) och där visar det sig att han har höstlov den veckan då jag skulle göra min behandling (om jag skulle köra igång nästa månad istället) och CvL säger att de måste ha framförhållning och vill veta när jag bokar in en ny tid. Har därför helt själv bestämt ... vi kör IVF'n om två månader. Eget beslut, pang, tjofffs!

• Lapinette

Okidoki. Nu ska vi se om jag har fått det här rätt.

Frejis ? sprutstart 17 september och planerat ÄP vecka 39-40
    Telis ? sprutstart vecka 39 och planerat ÄP vecka 41 ????
    Gosnosen ? ÄP mitten/slutet av november
    Lapinette ? ÄP slutet av november/början av december

• Lapinette

Hi, hi ... kunde inte låta bli! Förut skrev jag ju BIM-listor men det kändes mer aktuellt med en IVF-lista nu när vi är flera som kör under hösten.

muggles - Banyan tree är också en dröm för mig. Satt och suktade på ett av deras hotell för några år sedan men det var då det blev SA istället.

• Lapinette

Vänner - vad härligt att prinsen är så lycklig och fn att folk t o m är på en om att skaffa barn nr 2. Trodde man bara fick pikar när det var dags för det första.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen