• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Vill bara påpeka till er som ska baka Rocky Road-kakan: Jag såg mig tvungen att efter att ha lagt marshmallows på kakan sätta in den en liten stund till i ugnen så att de smälte lite och fick litelite färg (som på bilden i länken)

• fru AM

Hej alla i babbeltråden! Vad ni varit igång sedan jag kte till landet! Med diskussioner om högt och lågt.

När det gäller ämnena donation av ägg & sperma, adoptioner och andra sätt att få barn så har man ju olika åsikter om det. Min åsikt är att alla medel är tillåtna (förutom stöld)
    Två biologiska föräldrar som lever tillsammans är inte det enda saliggörande för ett barn eller en relation. Det bästa jag gjort i mitt liv hittills var när jag flyttade ifrån min sons pappa. Att vara ensamstående mamma (varannan vecka) var ett paradis jämfört med att vara kvar i den dåliga relationen. Det var också bättre för min son att till slut se sin mamma glad och att jag agerade för att förändra min situation. Tycker det skulle vara lite stenålder att inte utnyttja vetenskapens framsteg som möjliggör för fler att bli föräldrar. Tycker det är synd att det inte är tillåtet med embryoadoption i Sverige.

Hursomhelst. Förmodar att ni släppt det där nu. Vi går vidare!

Någon som kan ge mig inredningslänken som Vänner tydligen skrev i ett inlägg (hittar inte inlägget)???

Helgen på landet var mysig. Eldade upp sommarens rishögar och åt goda grytor och mumsiga kakor. Och sov tre hela nätter (!) - vi hade ingen resesäng med till Livia utan hon fick ligga mellan oss i dubbelsängen. Då sov hon som en ängel från 8 till 7!

• fru AM

Stövlar: Man behöver i princip bara en affär: Marzio på Nybrogatan

Mina tidigare pinnvader har med tiden tjocknat lite så nu passar de perfekt i alla stövlar. Fantastiskt, eller hur! Den enda kroppsdel på mig som verkar stämma överens med klädfabrikanternas kvinnobild ...

• fru AM

Blir inte alla ni tjejer helt vansinniga om ni tänker på att det finns flera olika storleksserier för män (för långa, för tjocka, normala ...) men bara S-XL (eller 34-44) för oss kvinnor???

• fru AM

Nenne: Nästa gång i sthlm så går du till Marzio på Nybrogatan. Där köpte jag mina lårhöga ...

• fru AM

Nenne: Överknähöga kanske är mer adekvat (på mig) ... De skulle nog se trashiga ut om de var stilettklackade (som Julias) men det är inte mina. En ganska låg klack. Dom är tuffa! Tycker även maken (som är familjens stora stövelfantast ...).

Kan också tipsa om butiken Shoescape på humlegårdsgatan. Snyggt!

• fru AM

Nenne: På rätt arbetsplats tror jag de där egenskaperna kan vara attraktivt

För er som vill få gardiner uppsydda och bor i Sthlms-området har jag en bra kontakt att förmedla. Inboxa intresse!

• fru AM

BS: Ohlssons tyger finns fortfarande. På Sveavägen. Annars brukar Åhléns vara bra på tyger tycker jag!

• fru AM

Grattis Nenne! Skönt att det gick så fort och att ni nu kan fokusera på inflytt i huset SNART!

Angående tygaffärer måste jag bara tipsa om affären "Les tissus Colbert" på Karlavägen (se hemsida: www.systrarna.se/)

De har vissa tyger på dubbel bredd vilket är typ toppen om man ska förfärdiga gardiner (till breda fönster). Även andra jättefina tyger på enkel bredd. Bara inredningstyger (inga klädtyger)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen