• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • _koko_

Vi hade en lång lista en gång i tiden har jag för mig?!

Med på den var också:
    - Boka långresa någonstans dit man inte bör åka gravid.

nenne - Hon har varit dålig så länge nu, in och ut från sjukhuset, att jag faktiskt önskar att hon får somna in.

gosnosen - Trevlig helg! Hoppas det känns bättre när du väl är igång med sprutorna.

• nennesjuttioåtta

Ore
    om du kan så försök tänka på annat. Inte för att det tar då, utan för att man blir så ledsen när man hoppas för mycket och det inte lyckas. Det är ingen prestation att bli gravid och inget vi kan påverka. Blir det så blir det. Hoppas du lyckas snabbt och slipper fundera på det!
    Jag tror jag banne mig varit skengravid i snart 2 år, hahhaha. Kroppen spelar en spratt hela tiden. Och man känner inte igen sin egen kropp.

Koko
    visst har du haft det som jag, att just när man bestämt sig för att försöka så k*kar kroppen ur och börjar spotta i förtid och trassla sig. Men jag vägrar gå med på att det är mitt fel för att jag tänker för mycket som det inte funkar, för om man inte kan påverka det fysiskt så borde det väl inte gå psykiskt? För graviditet är väl en fysisk åkomma om nåt.

• Ore

En anledning till att jag bara vågade skriva på uppmaning var att ni verkar vara väldigt tighta i den här tråden. Trevligt, men då undrar man hur ni ställer er till "utbölingar" som mig...

Väldigt välkomnande, visar det ju sig. Så här kommer jag nog trivas...

• Lapinette

Själv sätter jag ihop lådorna som ska in i bokhylland vi köpte igår på IKEA. Usch, måste ut i regnet har akup om en timma och tomt i kylskåpet. Ser inte fram emot att behöva klä på mig och gå ut. Gå idé känns mer lockande.

gosnosen - sprutdags, förstår att det inte känns skoj. Själv har jag förträngt IVFandet länge nog men den närmar sig med stormsteg...iiiihhh om två veckor + 3 dagar börjar nog jag med mina sprutor.

• Page

Choklad med havssalt?! Det låter konstigt nog gott...fast det är nog med all största sannolikhet mörk choklad, och jag brukar inte gilla det. Ska nog försöka tvinga i mig mörk choklad, så att jag överlever snussuget utan att bli fet!

Nu har J kommit hem! Hans hårsäckar har tydligen vaknat till liv igen, för att hade nåt fjunigt över läppen. Har kontrollerat de nedre regionerna också, men där är det fortfarande pp som gäller!

Dags att besiktiga bilen!!

• _koko_

Ore - Tror det dels beror på hur man ger sig in i tråden (som smygläsare vet du säkert att vi inte gillar "plötsliga plussare", som bara skriver för att berätta att de lyckats med något som många av oss fått kämpa och kämpar för), och dels hur man tajmar sin presentation (dvs om någon i tråden går igenom något jobbigt just då har man kanske all fokus på det).

nenne - Är du också en spottare???? Det har jag helt missat!!! Ja, min kropp spottar bara när vi försöker, har aldrig gjort innan och inte heller de 2 mensarna jag hade innan vi började försöka nu igen. Tycker det känns som ett medicinskt mirakel att jag psykiskt kan påverka mina hormonnivåer (det förklarade nämligen JÅ för mig att progesteronnivån sjunker i förtid och det gör att man börjar spotta innan mens)... Får se om det fortsätter och om det gör det går jag till någon annan för en second opinion, skulle isf vilja testa progesteron (det är ju "lite" billigare än ivf...).

• nennesjuttioåtta

Page
    hhahha, snabb check av underredet, mao.

Ang choklad och havssalt, har inte prövat just den men någon pralin och dessutom har vi alltid salt i kladdkakan för att stinga chokladsmaken lite. Nu börjar jag dreggla igen. Och ute snöar det, så jag sitter nog kvar i värmen och avvaktar att P kommer hem med godis från tax-freen hahahahha!

Ore
    Förstår att det kan verka skrämmande till en början, men alla har vi någongång klivit in för första gången här. Men det är enklast om man är frekvent i sitt skrivande, för det är lätt att man försvinner i bruset här annars, det matas ju några inlägg per dag. Här snackar vi HÖNSGÅRD!

• _koko_

Jag hade inte så många besökare, 470 nånting, och de allra flesta gäster men de som hittar till mig möts ju av - ingenting - så jag tycker lite synd om dem.

Däremot har jag över 3000 inlägg, Hahaaaaaa...

• _koko_

Nu vaknar conny, så nu bär det av till de (ännu mer) norra förorterna!

Kram på er, underbaringar!

• Ore

Lapinett: Oh, jag älskar att skruva ihop möbler. Jag och maken slåss om det hemma... (nästan). Ut i regnet är mindre kul, dock.

_koko_: Förstår fullständigt att det finns olika bra timing att ge sig in i en tråd. Det verkar finnas många som kämpar för att bli med barn här, hoppas verkligen att ni lyckas. Jag kan inte ens föreställa mig vilken mardröm det vore att bli mer och mer besviken för varje mens som dyker upp fast man inte vill det...

Än så länge är jag inte där, eftersom vi precis har börjag och allt är bara nytt och kul... Personligen skulle det inte göra mig så mycket om det tog ett litet tag. Inte för att jag vet exakt hur det funkar med graviditet och träning, men om jag inte är alltför långt gången så är det en jätterolig tävling i slutet av april, och en ännu roligare i mitten av juni... Så det vore skoj att vara med på dem. Samtidigt som jag vet att dessa tävlingar går varje år, och det är lika roligt varenda gång... Och ett tag måste jag missa det, det är nog garanterat roligare att få barn...

nenne: Skengravid blev jag typ direkt... Och jag är det nog nu också. Försöker sitta och tolka signaler, fast jag vet att OM det tog sig så har det där ägget inte ens satt sig fast... Jäkla mamma, som sagt att hon känt vid alla sina graviditeter direkt när hon är gravid. Även första... Hon lurar in mig i någon slagt falsk tro att man verkligen kan känna det... Ni som är/har varit gravida, har ni känt att ni blivit gravida?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen