Ännu en tur med barnkarusellen
Uuuuuuuh...pratar ni csn?! Urrk, det är ett av några ämnen som jag inte gärna diskuterar. Men hjälp mig som är totalt dum i huvudet när det gäller lån,avbetalningar och räntor...Är det på något sätt bra att ha csnlån? Förklara för mig som om jag vore tre år gammal, snälla! I nuläget, öppnar jag de där hemska kuverten, kastar de i obetaltlådan och försöker nynna glatt när jag betalar dem. Något som jag kommer att göra till mina döddagar.
Nenne, shit, hur gammal är maken egentligen eftersom han redan (nästan) har betalat klart? 60? Bra jobbat med din ansökan!! Tjohoo för drömjobbet!
Telis, de där jäkla sura typerna på csn!! Det är klart att du förtjänar ett grattisbrev! Ge mig din adress så ska jag ordna ett fint grattisbrev till dig.
Cicci, om du fortsätter att må illa kan du be om att få Lergigan utskrivet till dig. jag tycker att de funkar kanon. Hmm, har jag redan sagt det nån gång? Minns inte, men det låter väldigt bekant.
AM, jag har liknade problem när det gäller hushållsarbetet. Av någon anledning har jag trott att problemet är störst inom arbetarklassen, men det är dumt att ha den typen av fördomar. Frågan är hur man ska handskas med den typen av problem. Jag har insett att det kommer aldrig bli någon förändring på den fronten hemma hos oss. Det är upp till mig att bestämma mig om jag accepterar läget eller om jag ska dra vidare. Vissa dagar tvekar jag kan jag säga. Jag har också insett att om vi skaffar barn så kommer jag bli mer eller mindre ensamstående. Det är jag som kommer ha nästintill hela ansvaret för avkomman.
Och nu till mina livsviktiga funderingar. Vad ska jag göra med min lugg?! Jag har alltid haft en och jag trivs bra med den, men jag funderar smått på att spara ut den. Frågan är om jag passar utan lugg. Min panna är gigantisk och jag är inte helt säker på vad man ska göra med en lång lugg eftersom jag inte är så förtjust i att ha hår bakom öronen. Tips och råd snälla! Passar alla utan lugg?
Annars kan jag berätta att jag har förvandlats till en odiplomatisk surkärring. Till saken hör att jag sällan gör saker som jag inte tjänar på i slutändan (har inte världens bästa moral). Jag är till och med villig att förnedra mig för att slippa utföra vissa saker (har inga problem med att darra med underläppen inför främmande människor för att få mina cykeldäck pumpade. ha, olika knep för kvinnor och män) och om jag ska klaga på något så ser jag verkligen till att smöra först. Men i helgen blev jag så irriterad och till slut arg på vården J får just nu att jag skrek, i telefon, åt en sjuksköterska att hålla käften och sluta avbryta mig. Hjälp, jag som brukar vara så korrekt och vänlig utåt. (Haha, som ni ser gäller inte den regeln här)
Vickan, är du färdig med dina 15 nu? Blir det någon lugn och ro för dig snart?
Frullan, jaaa, var är du egentligen med ditt resultat? Tyvärr är jag inte lika positiv som Cicci, så jag förväntar mig det värsta. Hahaha, du ska bara veta hur många personliga konkurser jag har gått igenom, utan att egentligen vara i närheten av det.
Mrs B, tappade du modet med att visa upp din ansökan för mig?! Jag kan vara riktigt snäll ju... Jag behöver något annat än mig själv att fokusera på!