• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

AM
    Ja, tyvärr dog min syster i en trafrikolycka (hon skulle cykla över en väg och blev påkörd) när jag var 12 år och min syster 15 år. Tragiskt och inget roligt alls.
    Sätter sina spår...

• Mrs  B

Lappis
    Ja, det var inget vidare ska jag säga.....

Cyklade iväg till en spelning en söndagskväll och kom aldrig mer hem....Pappa var i Stockholm med jobbet och mamma och jag var själva hemma. Minns det som igår.

• Mrs  B

Oj, Max ÄLSKAR bollhavet på IKEA, då kanske vi ska passa oss eller??????

Eller är det kanske där jag ska lämna honom när han trotsar som mest och få en barnvakt....????

Vilket IKEA ska vi välja, hmmm

Besökte förresten Bokbussen idag för att lämna och låna lite böcker. Passade även på att låna en tidning "Vi föräldrar". Numret är September 2008 och handlar om MATVÄGRAN för er som har problem med att bebisarna inte vill äta. Bara ett tips!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej hej

Har precis kommit hem från en power walk med Malte.
    Lämnade Max på dagis 9 och sen promenerade vi i en timme och Malte sov i en haltimme som vanligt. Man kan nästan sätta klockan efter honom.

Nenne
    Kul att du har kikat på bilderna, på måndag är det ett år sedan...
    Så i helgen ska vi fira på tu man hand. Makens bror och fru ska passa barnen för första gången. De har passat Max en gång innan men det var när han var drygt 1 år så vi får väl se hur det går i helgen. Malte sover ju som en kratta just nu så de lär säkert vara trötta.
    Kul med en dag med syskonbarnen!
    Och verkligen ett fin hus!!!!!!!
    Vi bor ju i en liten by utanför stan men fick ändå betala nästan en miljon för vårt hus för 5 år sedan så billigt är det inte här heller. Ett kompispar letar inne i stan och där ligger priserna mellan 1,5 och 2 miljoner, ungefär som hos er då.

Liten
    Vad söt mindre är!!!!!!!!!

• Mrs  B

ÄLSKAR gott kaffe och gärna en latte när jag går på kafé.
    Men tyvärr begränsar min mage hur mycket som jag kan dricka, men det är nog bara bra det också.
    Maken dricker mycket kaffe och har altid gjort men här hemma är han förbjuden att koka kaffet för då går det inte att dricka.

Har just kommit hem från en lite promenad i byn.
    Malte är verkligen inte rolig just nu. Vill inte sova, spyr upp maten, förkyld, hostig och allmänt gnällig. Idag har han bara sovit 30 min på hela dagen så därför blev det en promenad nu.

Själv ska jag iväg ikväll på PILATES och det ska bli kul och intressant, men framför allt skönt att komma hemifrån.
    Är så trött och sliten just nu och det är inget vidare kul.
    Har börjat gå småpromenader i byn och sen försöker jag hinna med antingen en power walk på en timme eller cykling i 45 min en gång i veckan, men med två små barn och en make som inte är hemma så ofta så är det svårt. Men jag försöker iaf.
    Är så trött så nått måste jag ju hitta på......

Maken har jobbat hemifrån nu i eftermiddags (har fortfarande inte vant mig vid det) så han "gick tidigare" idag och nu har han och Max åkt på hockeyträning. Igår kom nämligen maken hem med det som fattades i Maxs utrustning så jag skulle tro att han vill att Max ska komma igång på riktigt med hockeyn nu också.

Nenne
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för er nu med piller, akupunktur och inseminering!!!
    Grannen spolade sina äggstockar (???) tidigt i våras och sen gjorde dem en inseminering och nu väntar de barn i slutet av januari. De har försökt i 2 år så jag tror det ska gå vägen för er också.

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Ännu en natt med minimal sömn....
    Jag blir snart tokig!

Det är dags att kolla upp de olika sovmetoderna igen och ta tag i det hela. Men det får bli efter helgen eftersom jag och maken ska iväg till hemlig plats och fira vår första bröllopsdag.
    Det är ju inte klokt vad tiden går......

Var på PILATES igår och det var intressant och väldigt bra för min kropp just nu. Tränade mycket mage, rygg, axlar och nacke och det är vad jag behöver nu.

Annars har Malte börjat smitta ner oss andra lite med förkylning , hosta och ont i kroppen/huvudet (det sista har jag iaf).
    Hoppas verkligen allt försvinner fort, men för Malte har det tyvärr suttit i 2 veckor nu...

• Mrs  B

AM
    Hade tyvärr samma problem med Maxs blöjor när han var 1 1/2 år och började på dagiset här i byn. Han hade bajs nästan varje eftermiddag som jag kom och hämtade honom och jag "skällde" ut personalen varje morgon (dagen efter) och till slut fick jag säga till på skarpen och då började det gå bättre. Men sen gick det tillbaka till det gamla igen vid ett par tillfällen senare, men efter det så blev det bättre.

Jag krävde till slut att de skulle kolla hans blöja en gång i halvtimmen eller skriva upp tidpunkter då han brukade bajsa för att ha bättre koll. Personalen valde det sista och fick lära sig att min son är en mästare på att bajsa.

• Mrs  B

Håller på att läsa ifatt.....

AM
    Grattis till plusset!!!!!!!!!!!
    Det blir säkert bra med allt, det brukar lösa sig till det bästa.

BS
    Usch vad ni har haft det jobbigt!!!!!!!!!!!!!
    För 1 1/2 år sedan var Max kass "i" snoppen. Mina föräldrar var barnvakter och fick åka till barnakuten med honom. De tog prover och kom fram till att han hade fått bakterier i snoppen. Salva och tvätt var lösningen och som tur var verkade medicinen snabbt och han kunde kissa igen. Brukar ge isglass när det kniper och Max inte vill äta när han är dålig.

Nenne
    Låter som en mysiig helg med syskonbarnen!
    Min make tog inga blöjor eller toalettbesök innan vi fick barn, så det var strongt gjort av er (fast ni hade ju inte mycket att välja på...)

• Mrs  B

Nu har jag läst ifatt, tog lite tid.....

Vickan
    Ta en paus från det hela!
    Njut av livet och ha det bra i ert nya fina hus. Sen kommer ni säkert fram till hur ni vill ha det.

• Mrs  B

Här har vi hostiga familjen, jag, Max och Malte hostar ikapp och det är inget vidare kul....

I helgen var vi dock barnlediga och for på Spa för att fira vår första Bröllopsdag som är idag....
    Massage, bad, bubbelbad, SEX, ALKOHOL och en härlig middag.

Tyvärr slutade inte gårdagen bra.
    Malte fick för sig att åka storslalom nerför vår trappa i gåstolen så jag fick åka i illfart in till akuten igårkväll. Körde bilen i 120 och min mamma fick möta upp mig vid akuten för Maken och Max var på bio. Usch så hemskt det var!!!!!!!!!!!!!
    Som tur är har det inte blivit något mer än en bula i pannan och alla sa bara att sånt händer!!!

Men när det kommer till sjukdomar och olyckor är jag en riktig HÖNSMAMMA. Klarar inte av att se mina barn sjuka eller skadade. Pratade med maken om det sen när vi kom hem och kom fram till att jag nog inte ska vara så mycket i ishallen framöver.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen