• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej Vickan!

Blev en rätt hyfsad natt ändå....
    Flaska vid 01 och 06 och blöjbyte men sen lugnt till 8.30 då Max vaknade.

Nu däremot har jag en skrikande Malte på halsen.

• Mrs  B

Vickan
    Jag väntade tills jag blött klart och sen tills jag haft min mens igen innan vi satte igång med att försöka igen, kändes bäst för oss.

• Mrs  B

Vi kanke får döpa om våra barn då eftersom de är "gjorda" i sängen med madrasser som inte har något namn.

Nr 1 och Nr 2 kanske???????

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!

Vaknade lite på fel sida idag känner jag , men solen skiner så det kanske ordnar upp sig ändå????

Maken kom äntligen hem igår från sin kurs, har varit borta sen i onsdags, och jag var helt slut för Malte är helt omöjlig just nu och bara gnäller hela tiden och vill inte sova. Efter middagen tackade jag för mig och gick sen in och la mig för att läsa en bok och få lite egentid.
    Men när jag kommer ut vid halv nio är Max fortfarande uppe och Malte har somnat i soffan i makens famn. Så det var bara till att sätta igång med nattningen. Av någon anledning blir det alltid så när maken ska ta kvällarna, varför?????
    Sen gick vi och la oss. Jag ville sova medan maken ville något annat och då blev det såklart en diskussion igen. Försökte förklara att det inte alltid är så lätt att vara hemma själv med två små barn och särskilt inte när en bara gnäller när det gäller mat och sömn. Men eftersom maken inte varit pappaledig vet han inte riktigt hur det är och det är jobbigt nu när det krockar så här.

• Mrs  B

BS
    Ja, skräp är det allt när de inte förstår vilket hästjobb man gör, och särskilt nu med två barn.

Skönt att det hade gått bra med Iris och dina föräldrar. Det bådar ju gott inför framtiden!!!!

Max var hos farmor och hennes man från onsdag till lördag och de var helt slut när jag kom och hämtade honom.
    Men de får faktiskt skylla sig själva lite eftersom de struntat i regler, låtit han vara upp sent och gett honom en hel del godis. Gissa om jag blev arg när jag fick höra det!!!!!
    Blir ju jobbigt för oss nu när vi måste vänja honom av vid sockret och de sena kvällarna. Imorgon börjar dagis igen och då ska upp på morgonen och iväg.

• Mrs  B

Piggis
    Ja, det där med pappaledighet anser jag är väldigt viktigt. Vill så gärna att min man ska vara hemma så han förstår hur jobbigt det kan vara med två små barn hemma, men det har inte stämt så bra än så länge eftersom jag inte har haft en fast inkomst och ett fast jobb. Men jag hoppas fortfarande på att det ska funka i framtiden.

• Mrs  B

Maken ringde precis, utbildning i Stockholm i veckan, så det blir till att vara själv igen....

Zozo
    Tycker att det låter som en bra idé att åka till makens föräldrar istället för att de ska komma till er. Rätt att vi har ett stort hus så har vi inte haft övernattande gäster förrän efter ett par månader efter förlossningarna.

Vickan
    Kommer samtalet in på att ni försöker skaffa barn så hade jag berättat om mf, annars inte, om jag verkligen inte känner för att tvunget säga något.

Syskon
    För mig har det varit perfekt med de här åren emellan Max och Malte, 4 år på pappret och 3 år i verkligheten.
    Kunde njuta av att se Max växa upp och sen jobba i 2 år. Hade ju blivit lite mindre om vi inte fått vårt mf.
    Nu är Max så självgående och klarar det mesta själv så jag kan ge Malte lite extra tid och uppmärksahet. Men så som det var med förstabarnet kommer det ju aldrig att bli.
    Sen har vi ju dagis tis, ons och torsdag och då är Malte och jag själva mellan 9 och 14. Kanon!!!!

Vikt
    Nu ska jag ta tag i mina överflödskilo äntligen!!!!!
    Ska kolla in din sida Vickan, eller så blir det GI. Ska även komma igång med träningen denna veckan.

• Mrs  B

Kram till dig Lappis!!!!

Om en stund tänkte jag gå ner till dagis med barnen så Max får kolla in sin nya avdelning och hälsa på fröknarna. Tror att det kan vara bra inför morgondagens start där.
    För mig också kanske???

• Mrs  B

BS
    Nja, egentligen ska man ju ringa och meddela sin ankomst, men vi bor ju granne med dagiset och jag såg att barnen var ute så jag chansade på att det gick bra och det gjorde det med.
    Vi lämnade lite extrakläder, Max hälsade på fröknarna och barnen och sen gick vi hem igen. Max verkar taggad inför morgondagen så det ska nog gå bra.

• Mrs  B

Skillsmässor
    Makens föräldrar skildes när han var 10 år och det var som sagt ingen rolig skillmässa eftersom det var alkohol inblandat. Syskonen är inte helt överrens än idag eftersom föräldrarna har sina favoriter.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen