• Mrs  B

Ännu en tur med barnkarusellen

BS

Vad skönt att det går bra för Iris på dagis!
    Hon är nog liksom Max ett "dagisbarn".....

Max älskar sitt dagis och vill aldrig gå hem, så igår skojade fröken med mig och undrade om jag verkligen var såååå tråkig att vara hemma med. Tja, sa jag, det är ju inte samma action som ni har här.....

Malte och Iris ska kanske bilda klubb, nu när Max äntligen lämnat klubben....
    Malte är nämligen lika hopplös (?) som Iris och vaknar en gång i timmen. I natt skrek han våldsamt i 1 timme sen blev det alvedon och välling och natten innan var jag uppe hos honom 1 gång i timmen. Vissa dagar är inte roliga....

• Mrs  B

Jag testade AKUPUNKTUR mot min migrän och det gjorde susen. Har inte lika många anfall längre.

Har även testat ZONTERAPI mot stress och orolighet och det gick sådär.

Vi har ett vanligt BADKAR och Max älskar att bada där men nu på senaste tid har det blivit duschen istället för honom eftersom det går snabbare.

Liten
    Max är verkligen en liten SKOGSMULLE. Han älskar att vara ute i trädgården, skolgården, naturen osv. Och nu är det perfekt för mig när hösten är på väg (pga allergin kan jag inte vara ute mycket under våren och sommaren). Hoppas på lite mindre regn bara!

Koko
    Här finns en till som älskar sin gåstol.....
    Malte far runder som en toking, liksom Max gjorde på sin tid.

BS
    Max var rätt kinkig när vi kom hem från dagis från han var 1 år tills han var 2 1/2 år eftersom han aldrig ville hem från dagis, men då var vi ute i trädgården en bra stund och då lugnade han ner sig. Men det gäller att hitta saker som de tycker om.

Nenne
    Många kramar till dig!!!!

• Mrs  B

Oj vad konstig natt vi måste ha haft inatt....

Maltesov bra från 19 fram till 04 (nästan som vanligt). Sen gick jag upp och gav honom en flaska och bytteblöja och sen somnade vi om igen.

När Max kom in till oss var klockan 08 och man kände sig ganska ok. Maken och jag pratade om natten och hur Malte sovit och då kom det fram följande:

Jag hade varit uppe som sagt 04, välling och blöjbyte och maken hade inte märkt något. Sen hade han varit uppe 05.30 och gjort samma sak eftersom han trodde det var dags och jag hade inte märkt något.
    Det hela var nog väldigt toppen för Malte iaf......

• Mrs  B

Hej hej i svamlet!!!!

En zombi tittar in....... zzzzzzzzzzzz
    Är så trött så trött och laptopen fungerar som vanligt inte så det blir till att sitta här i "källaren" en stund om nu barnen tillåter det.

Nenne
    Börjar med att skicka en bamsekram till dig!!!!
    Livet är bra trist ibland.
    Var det denna helgen det var bröllop eller var det festen nu???
    Vi ska nämligen ha en brakfest på lördag så du kan ju titta hit istället. Endast en mamma kommer eftersom hon ammar men vet inte hur länge hon stannar. Vi andra tänker festa på, VÄLKOMMEN!!!

• Mrs  B

Izzie
    Krya på dig!!!!
    Hoppas verkligen att du blir bättre för det är INTE kul att vara sjuk och ta hand om små barn samtidigt, jag vet....
    Ja, Malte blev verkligen nöjd när han fick mat av oss båda två den där morgonen.
    Angående mat så här ser Maltes tider ut: (de är väl nästan jämngamla eller hur var det nu?)

ca 04-06 Flaska välling
    ca 08-10 Smörgås (innan fick han gröt men det bara kräktes han av på morgonen)
    ca 12-14 Lunch, frukt och AD-droppar
    ca 16-18 Gröt
    ca 20 Välling (om han är vaken)

Sova: kortpass på förmiddagen och ett långt eller två korta pass på eftermiddagen.

• Mrs  B

MSW
    Lycka till nu med bebisen!!!!!
    Och ja, nog sov vi bra den där morgonen när Malte fick mat två gånger.

Cicci
    Då hoppas vi att det har tagit nu då?
    Jag brukar också smygsova förresten, fast då enbart på helgerna när jag vet att maken inte ska upp och jobba.

Frejis
    Tja, "dagisbarn" får man väl egentligen inte kalla dem längre eftersom det heter förskolebarn, men det struntar jag blankt i.
    I Max fall ligger det till så här:
    Han hoppar dit på morgonen och vägrar gå hem på eftermiddagen. Till och med när jag jobbade länge liksom maken och Max fick extremt långa dagar så var han inte nöjd. Han skulle nog tänka sig att sova där också....

AM
    Max fick en växasäng när han fyllde 2 år och det var först då vi fick se en LITEN ändring på hans sömn. Så för hans del har det bara blivit bättre och bättre och nu vid snart 4 år sover han nästan alla nätter och hela nätter i sin egen säng på sitt eget rum.
    Hoppas det blir så för er också!

Muggles
    Grattis Moa!!!!!!
    Satt faktiskt och funderade på hennes födelsedag igår, trodde det skulle vara häromkring.

Mama Mia
    Mina föräldrar har sett både musikalen och filmen och de gillar dem,men har inte pratat med dem angående detaljer.
    Själv har jag inte sett något av det, men jag ÄLSKAR musikaler annar så det är lite synd att man inte har sett något.
    Men brukar inte fastna så mycket för storyn utan jag koncentrerar mig istället på musiken, musiker som jag är.

Försäkringskassan
    Fick inga pengar i juli månad av någon anledning men hoppas verkligen att de kommer nu denna veckan.

• Mrs  B

Har upptäckt att två tänder är på väg att titta upp hos Malte, så det kan ju förklar ett och annat.
    Har varit gnällig en längre tid och det börjar bli lite jobbigt.

I morse fick han för sig att han skulle gå upp vid 04 då maken gick upp för att åka till Göteborg. Sen somnade han inte om så det är väl därför jag går som en zombi just nu.

Har inte tid att ligga och vila heller just denna veckan för på lördag smäller det som sagt.....
    Vi firar 30 plus 30 år hela dagen, först släkten och sen kompisar, men det ska bli roligt, så då får man ta tröttheten också.

• Mrs  B

BS
    Max fick sin säng vid två och började sova betydligt bättre än han någonsin gjort i spjälsängen.
    Vi lärde honom direkt att komma in till oss istället för att vi skulle gå och hämta honom mitt i natten och det fungerade okej, med vissa undantag förstås. För säkerhets skull stängde vi grinden till trappan och han har alltid lampan tänd på svagt ljus.

• Mrs  B

Lappis
    Håller tummarna för att det ska gå vägen med akupunktur!
    Fick själv hjälp för min migrän och det har blivit så mycket bättre. Trött blev jag också efter varje gång, men jag fick tillsägelser om att det var soffan som gällde efter varje besök. Så jag lydde och sov en stund.
    Maken min är också träningsnarkoman och han är inte rolig när han inte få ut och röra på sig.

Koko
    Maltes första tänder har börjat titta fram i nederkäken. Mycket gnäll blir det tyvärr. Sen gör det ju inte saken bättre att han även är fökyld.

Tinga
    Heeejjjj!!!
    Säg till om ni vill träffas en dag, hade varit mysigt!!!!
    Skönt att höra att ni verkar har det bra!
    Just nu räknar jag också sovtimmar och funderar på hur jag ska kunna tjäna in dem.....

BS
    Hoppas ni får en trevlig kväll!!!!!!!!
    De är ni väl värda.

Piggelin
    Klar man får var nostalgisk......
    När är det tänkt att du ska vara hemma igen???

• Mrs  B

Hej hej

Tittar in en snabbis medan Malte sover sitt pass på 30 min.....

Han är så förkyld stackarn och så börjar två tänder att komma upp så han har det inte lätt. Såg dessutom att han spytt ner sin snuttefilt i natt eller tidigt i morse.

Annars är vi TRÖTTA!!!!!

Hade FEST i lördags (30+30 år), först för släkten 13.00 och sen för kompisar 18.00 så det var full fart hela dagen.
    Barnen vaknade som vanligt 07 och sen blev det inte mycket till vila, men som tur var åkte barnen med mina föräldrar hem så vi var barnfria på kvällen vilket var super....

Tyvärr kom barnen hem redan klockan 10 igår för Max skulle på gympa, men men det gick det med.

Lycka till idag för alla som börjar jobba igen!!!!!!!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen