Ännu en tur med barnkarusellen
September
Vi flög första gången med Max när han var 11 månader och det gick bra. Han sov ca 3 timmar ner av 5 h och sov 2 timmar hem. Mina föräldrar var med och satt bakom mig och Max var hos oss alla när han var vaken, livlig som han är. MEN resan gick bra fast jag var nojig och nervös innan. Nu ska vi resa med Malte och Max i början på nov och då är Malte 10 mån. Ska bli spännande att se hur det går med allt och nu ska vi resa ensamma utan mina föräldrar.
Ett tips förresten:
När mina föräldrar bokade vår resa så bokade de platser till mig, maken och Max på ett speciellt ställe i planet där man får ha småbarn liggande i en "liggdel a la liggvagn". Liggdelen sätts fast på väggen och där kan bebisen sen sova i lugn och ro. Funkade jättebra.
Tyvärr har vi inte kollat upp detta till denna gång med Malte så jag får se hur det går denna gång.
Amma eller ge flaska på upp och nergång med planet så går det bättre med barnens öron och kolla upp vaccination för lilltjejen. Vi måste nämligen gör en vaccination tidigare på Malte än vanligt pga vår resa.