• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Fröken förväntan

Jag satte ett tak på 1000:- för min bukett + ett coursage och sa till floristen att de skulle ta upp det gula i min sambos slips på något sätt och gärna fick vara lite busig och höstig, sedan fick hon fria händer så det blir ett litet överraskningsmoment för mig . Floristen blev överlycklig!!!

• Tutik och Prasart

Sådant är ju alltid roligt när floristen för göra lite som hon själv vill.
    Vart ska du köpa din buket?
    Jag funderar på om jag ska ta dem från Asta här i Växjö.

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:17:11 följande:

Jag satte ett tak på 1000:- för min bukett + ett coursage och sa till floristen att de skulle ta upp det gula i min sambos slips på något sätt och gärna fick vara lite busig och höstig, sedan fick hon fria händer så det blir ett litet överraskningsmoment för mig . Floristen blev överlycklig!!!
  • Fröken förväntan

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:35:03 följande:

Sådant är ju alltid roligt när floristen för göra lite som hon själv vill.Vart ska du köpa din buket?Jag funderar på om jag ska ta dem från Asta här i Växjö.Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:17:11 följande:
    Det blir hemma i Smålandsstenar där jag är uppvuxen. Det finns ju bara en blomsterbutik där , men som tur är så är tjejerna där superduktiga så jag känner mig lugn!

Vill du komma ner i pris på buketten så är ett alternativ att välja en handbunden, istället för en i hållare. Sedan beror det ju självklart på vad man ska ha för blommor i den.
  • Tutik och Prasart

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:43:41 följande:

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:35:03 följande:
    Det blir hemma i Smålandsstenar där jag är uppvuxen. Det finns ju bara en blomsterbutik där , men som tur är så är tjejerna där superduktiga så jag känner mig lugn!Vill du komma ner i pris på buketten så är ett alternativ att välja en handbunden, istället för en i hållare. Sedan beror det ju självklart på vad man ska ha för blommor i den.
    Jag har märkt det.
    Så jag tänkte att jag skulle prata med dem igen i morgon och se vad de kan tänka sig att göra och vad jag villa ha för blommor.

Föresten jag har hittat en bra sida där de vissar många olika buketter så man kan få tips på vad man vill ha.
    bernzonsblommor.se
  • Kärlek08

jag har ju sådan tur att en kompis till mig binder buketter och är superduktig. hon får relativt fria händer och jag tror att jag kommer få den i gåva av henne men får jag inte det betalar jag "bara" för blommorna. Det blir vita rosor, vita luktärter, hjärtan på tråd och ormhassel. lite assymmetrisk men nätt.

• sandybee

Jag har beställt min och tärnornas buketter därifrån. Inte billigt, men kanonbra! Ägarinnan gav superkonsultation!

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:48:07 följande:

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:43:41 följande:
    Jag har märkt det.Så jag tänkte att jag skulle prata med dem igen i morgon och se vad de kan tänka sig att göra och vad jag villa ha för blommor.Föresten jag har hittat en bra sida där de vissar många olika buketter så man kan få tips på vad man vill ha.bernzonsblommor.se
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-14 20:15:04 följande:
    jag har ju sådan tur att en kompis till mig binder buketter och är superduktig. hon får relativt fria händer och jag tror att jag kommer få den i gåva av henne men får jag inte det betalar jag "bara" för blommorna. Det blir vita rosor, vita luktärter, hjärtan på tråd och ormhassel. lite assymmetrisk men nätt.
    Låter jättevackert. Jag älskar luktärter, speciellt formen. Jag tycker att de de ser lite vilda och busiga ut
  • sandybee

Ang buketter, min kommer gå på 2200 kr :( ... typiskt stockholmspriser, allt ska vara så förbaskat dyrt. Och då tillkommer 3x500 kr för tärnornas buketter. *snyft* ... men de kommer bli kanonfina.

Jag kommer ha en liten droppformad bukett med vendela och rubyröda rosor, och tärnorna kommer ha små runda buketter med vendela rosor och 3 st rubyröda i varje.

• Lillsnufflan

Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.

Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.

Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare!

Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.

• Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-08-14 20:29:18 följande:
    Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare! Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.
    Vad kul, jättevacker. Grattis! Det är en härlig känsla när man hittar klänningen med stort K. Såg att ni ska gifta er i Floda kyrka, jag var där på bröllop förra sommaren... häftig och vacker!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!