• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Fröken förväntan

Här är en till som blev hippad igår. Det var så underbart kul .
    Jag blev väckt av 5 av mina bästa vänner + min ena syster som rusar in i sovrummet. Jag hade varit på coctailparty kvällen innan så jag var minst sagt omtumlad. Var helt säker på att det inte skulle bli i helgen. Det sista jag sa till min sambo i fredags kväll var nämligen: ja, då blir det ingen hippa den här helgen för då skulle du väl ändå ha tagit med mig hem tidigare... ha haha. Tji, fick jag. Nåväl, tröttheten försvann ganska fort.Vi åt frukost tillsammans, jag blev lite fixad med bl.a. neongrön slöja och sedan in i bilen och ut i skogen. Väl framme blev det sumobrottning! Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv... eller svettats för den delen. Det var såååå jobbigt men jag vann såklart . Utmattade i framförallt skrattmusklerna åt vi lunch och drack skumpa innan det blev en tur på stan där jag fick utföra ett antal uppdrag som jag skulle fotografera. För varje uppdrag som jag lyckades med fick jag dra av minuter på ett tvärflöjtssolo som jag skulle framföra (spelade detta vackra instrument vid 13års ålder... minns ingenting!). Därför är jag ganska NÖJD med mig själv för jag lyckade genomföra ALLA och slapp därmed undan. Jag fick bl.a. ett par att grovhångla, fick enkurs i vals av en så himla söt gubbe, lyckades få en man att måla läpparna knallröda och kyssa mig på kinden, fick en grupp killar att sjunga en kärlekssång m.m. Folk är verkligen för gulliga...speciellt när man har en grön slöja på huvudet . På kvällen gick vi på spansk restaurang (min favorit) och resten av natten blev det Singstar... helt beroendeframkallande och hysteriskt kul.

Jag blev otroligt rörd av allt vännerna hade ordnat och det ska bli kul att se alla bilder och videoupptagningar på bröllopet sen (misstänker att det blir då iaf).

OJ... nu vart det lååångt

• Ankan80

Va roligt med alla som hippats!!

• Snart fru Wennerström

neeej, allt jag skrev försvann!, tror jag blir tokig!

ja ska fatta mig kort.. puh, mycket att läsa, varit i sthlm på weekend med svärmor, vi har haft superskoj, och det verkar ni andra som blivit hippade också haft!.. kul! min m2b fick sin svensexa i helgen, bara 2 resterande helger kvar för mig att bli hippad nu!

vi kommer fotograferas innan vigseln.

kärlek08: Jättefin väska! du har köpt bågen på panduro va!?

• Tutik och Prasart

Låter som ni alla här har haft en jätte rolig och trevlig helg.
    Själv har jag jobbat både lördag och söndag så det har inte blivit så mycket till helg.
    Men det är kul att gå in här och läsa vad nu andra har hittat på.

• Kärlek08

åhhh vad jag blir avundsjuk på er som blivit hippade, ni verkar ha haft så himla kul!!! Man blir så rörd när folk engagerar sig...

och japp bågen och glittret till bröllopsväskan är köpt på panduro

En helt annan fråga, är det ngn annan som är så anal som jag och har sparat vartenda litet kvitto för att räkna ihop allt när det är klart och se vad kalaset gick på, på riktigt? tänkte sedan sälja av lite prylat och dra av det från totalsumman. Är jag helknäpp?

• Anemia

Gosh! Nu har jag läst igenom hela tråden! Det tog ett tag! Ni verkar ha hållt ihop ett tag ni brudar!

Jag om min sambo gifter oss den 27 september. Vi har funderat lite på det, men bestämde oss och skickade in hindersprövningen den 14:e... så bara den kommer så kan vi defenetivspika datumet. Har preliminärbokat än så länge..

Vi kommer ha ett litet, hemligt bröllop med mina föräldrar, hans mamma (ev moster) hans syster och min bror med sambo. Min bror och sambo vet om våra planer- av den enkla anledningen att de ska hjälpa till att "kidnappa" våra föräldrar och få dem till vigselförrättaren.

Häromkvällen gjorde vi upp våran planering... och i förrgår beställde vi våra ringar (som kostar hälften av våran budget!)

Måste säga att jag beundrar er som har planerat allt så länge! Men, sen ska vi ha ett lite annolunda bröllop med..
    Mitt problem nu är att hitta en klänning (som absolut inte får vara vit!) med plats för stooor mage som växer och växer...

Kul att få lite tips av er i tråden! Hur stor budeget har ni haft egentligen? Låter som stora summor!!

• janedoe

Kärlek08: Man bara MÅSTE spara alla kvitton! Och finns det inte kvitton måste man anteckna noggrannt istället.. Sen ska det organiseras på ett snyggt sätt, räknas ihop och sparas. Hehe. Jag kan tänka mig vara snäppet värre än dig.. gör det liksom inte för att sälja av en del, utan för att jag vill ha kvar allt om förarbetet, även de tråkiga utgifterna... ;)

• janedoe

Det är galet lite tid kvar nu. Om tre veckor är jag alltså en ärbar kvinna och kan njuta av lugn och kärlek dagarna efter! Så härligt! :D :D

Det enda som egentligen stressar mig är givetvis... sömnaden. Men det är underligt, så fort jag har tiden och orken så går det så oerhört fort ändå. Jag jobbar snabbt och det är tack och lov en anledning till att jag inte klappat ihop totalt när det gäller kläderna.. Och vet ni.. Det blir så vackert! :D

I helgen har det varit småpyssel med pärlor och silvertråd och tillverkning av fejk-dreads, kusinträff utöver det. På ons går jag äntligen på semester och börjar den med en festival över helgen. Sen är det intensivt arbete samtliga dagar innan bröllopet. Jag längtar så!

• sandybee

Jajamensan, du är inte ensam!

Kärlek08 skrev 2008-08-17 23:35:47 följande:
    åhhh vad jag blir avundsjuk på er som blivit hippade, ni verkar ha haft så himla kul!!! Man blir så rörd när folk engagerar sig...och japp bågen och glittret till bröllopsväskan är köpt på panduroEn helt annan fråga, är det ngn annan som är så anal som jag och har sparat vartenda litet kvitto för att räkna ihop allt när det är klart och se vad kalaset gick på, på riktigt? tänkte sedan sälja av lite prylat och dra av det från totalsumman. Är jag helknäpp?
  • sandybee

Anemia: Välkommen in hit! Hoppas allt går som det ska så det blir ett riktigt fint septemberbröllop! Och vad spännande med mage som växer!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!