• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-14 15:40:08 följande:
    ja, eftersom de där sabla servetterna hade en tendens att inte riktigt vara med i matchen så kanske det tar längre tid än jag vill ... jag ska försöka tvätta en och se vad som händer. Men, den är inte så avancerad som man kan tro och jag kommer leja flera på att vika när vi dukar...Fröken förväntan skrev 2008-08-14 13:42:44 följande:
    Ja det gäller att sätta omgivningen i arbete
  • Snart fru Wennerström

alla här inne verkar ha koll på sitt

kärlek08, grym dukning, de kommer bli super!

är det bara vi som inte kommer provduka?.. vi är säkra på hur vi vill ha det, så vi tror inget kan gå fel.. tänker vi fel då?.. lr är det alltid bäst att provduka?..stressar upp mig för att jag hela tiden tror att vi glömmer ngt, så det känns som att provdukningen får komma sist isåf

• sandybee

Vad skönt! Jag känner samma sak med min. Du kommer att känna dig vackrast på jorden på din dag, och det kommer gästerna också tycka!

Ankan80 skrev 2008-08-14 15:48:27 följande:
    Lite svammel från mig...En tanke om när man vet att man hittat rätt klänning.Jo, det är när man tittar på hemsidor med klänningar och "bara" tycker de är helt fantasiska, men inte vill köpa den .Så känner jag nu med min andra klänning. Himla tur.Rätt känsla i magen helt enkelt
  • sandybee

Kärlek08 och Fröken Förväntan: Vilka jättefina dukningar! Kommer nog att instruera festvåningen att stjäla några idéer där!

• Ankan80

Jag behöver inte heller provduka tack vare karlek08. Hoppas du inte tar illa upp . "lånar" nog din. Det var perfekt för vår dukning och tema.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-14 15:58:31 följande:

alla här inne verkar ha koll på sitt kärlek08, grym dukning, de kommer bli super!är det bara vi som inte kommer provduka?.. vi är säkra på hur vi vill ha det, så vi tror inget kan gå fel.. tänker vi fel då?.. lr är det alltid bäst att provduka?..stressar upp mig för att jag hela tiden tror att vi glömmer ngt, så det känns som att provdukningen får komma sist isåf
  • Kärlek08

nä, va? illa upp? Absolut inte!!! Det är väl snarare en ära... jag inspirerar gärna andra, vill gärna bli bröllopskoordinator i mitt nästa liv ju . Och nä, jag tycker inte ni behöver stressa upp er om ni inte provdukar, jag gjorde det mest på kul för jag var nyfiken på om min bild i huvudet motsvarar verkligheten. och det gjorde den ju!

Ankan80 skrev 2008-08-14 16:06:30 följande:
    Jag behöver inte heller provduka tack vare karlek08. Hoppas du inte tar illa upp . "lånar" nog din. Det var perfekt för vår dukning och tema.Snart fru Wennerström skrev 2008-08-14 15:58:31 följande:
  • aprilsolen

Fröken förväntan: Så himla fint festprogram! *Jag vill också ha*... dessvärre är jag som sagt inte så pysslig av mig så jag skulle nog inte klara att göra en sån där egen font, men jag ska visa ditt festprogram för killen där hemma och höra vad han säger.

• Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-14 16:52:22 följande:
    Fröken förväntan: Så himla fint festprogram! *Jag vill också ha*... dessvärre är jag som sagt inte så pysslig av mig så jag skulle nog inte klara att göra en sån där egen font, men jag ska visa ditt festprogram för killen där hemma och höra vad han säger.
    Jag hjälper dig om du vill... kan göra det som en bild i rätt storlek och skicka till dig. Hojta till .
  • Tutik och Prasart

I går fick jag ett pris på vad min brudbukett skulle kosta.
    ca 1500kr men hon var inte säker på att det skulle stana där.
    *suck* för mig blev det för mycket pengar och det var inte det jag hade tänkt mig.
    I bukten ville jag ha murgöna, sen var det något vit och något blåt. Men det som drar upp priset är orkidén för att den är så dyr på lösvikt.
    Sen kunde hon inte riktigt ge mig en riktigt pris för blommorna kostar olika dag från dag.

Så det blir väll att jag tr blommor från någon annastans eller får tänka om helt.
    jag funderar nu på en rund buket i sället för en droppformad för jag fick höra att droppformad är mycket dyrare och man behöver mer blommor och man vad det nu var.

Vart har ni andra fått för priser på era buketer och vad har ni med för blommer i dem?

• Snart fru Wennerström

jag är rädd att min bukett också kommer bli rätt dyr, jar har fått ett "tak" på 2000:- som den max kommer kosta, just beroende på att priset skiljer sig väldigt olika på några dagar, och för att hon inte riktigt vet hur många blommor det går åt.

jag skall ha en helt rund boll, den kommer hänga i ett sidenband som jag kan hålla den i. I bollen ska jag endast ha vendelarosor och ormhassel, kanske att jag själv kommer trycka ner ngt fint som glimmar till lr så
    Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 18:59:09 följande:

I går fick jag ett pris på vad min brudbukett skulle kosta.ca 1500kr men hon var inte säker på att det skulle stana där.*suck* för mig blev det för mycket pengar och det var inte det jag hade tänkt mig.I bukten ville jag ha murgöna, sen var det något vit och något blåt. Men det som drar upp priset är orkidén för att den är så dyr på lösvikt.Sen kunde hon inte riktigt ge mig en riktigt pris för blommorna kostar olika dag från dag.Så det blir väll att jag tr blommor från någon annastans eller får tänka om helt. jag funderar nu på en rund buket i sället för en droppformad för jag fick höra att droppformad är mycket dyrare och man behöver mer blommor och man vad det nu var.Vart har ni andra fått för priser på era buketer och vad har ni med för blommer i dem?
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!