Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Fråga prästerna 5

Kjell, jobbar du aldrig? Du är ju alltid här!
    Och det är ju iofs bra för oss med 1000 frågor!

• MulleNuh

Jag bor i sthlm och ska gifta mig i luleå. Nej det kostar inget.. Men som jag har förstått det kan det variera från kommun till kommun?!

älskarlivet skrev 2008-09-27 08:06:43 följande:
    Behöver man betala något om man gifter sig i en annan församling än sin hemförsamling? Och sen om vi vill ha präst och organist från en tredje församling, kostar det?
  • MulleNuh

vaaa?? Typ ALLA klänningar är ju axelbandslösa.. 90%.

Snoris skrev 2008-09-27 09:38:54 följande:
    Har läst i några bröllopstidningar att man måste skaffe en sjal om man har en axelbar klänning för det accepteras inte i kyrkan. Stämmer det verkligen?
  • MulleNuh

Ska bli intressant att höra svaret på!

Snoris skrev 2008-09-27 09:41:08 följande:
    ja, precis. Just därför jag undrar om det verkligen var sant.
  • MulleNuh

nää.. Men i vilken tidning stod detta? Och vad var källan till den uppgiften?

Snoris skrev 2008-09-27 09:41:50 följande:
    Finns ju inte många med ärmar nuförtiden.
  • MulleNuh

Fast gäller inte det gästerna?? Jag har för mig det!

Snoris skrev 2008-09-27 10:45:54 följande:
    Hittade i Bröllopsguiden nr 2 2008 under vett och etikett"Att tänka på: I kyrkan ska axlarna aldrig vara bara. Använd sjal eller liten jacka".vet att jag sett det i fler tidningar som jag har. håller på att renovera sammtidigt så min man är inte så jätteglad på mig just nu, haha. Återkommer när jag tittat i fler tidningar.
  • MulleNuh

jo.. Jag har för mig det nu när du säger detta.. MEN jag VET inte..

Snoris skrev 2008-09-27 10:59:49 följande:
    Jaaa, så kan de va. Amelia brud och bröllop nr 1 2000. "På inbjudan ska det stå hur gästerna bör klä sig. Kvinnan bör ha en fin klänning, men inte hellångt och inte axelbart."
  • MulleNuh

Men vad skulle prällen göra OM man kom i axelbandslös klänning? Skulle dom stoppa bröllopet? Eller tvinga vruden att ta på en jacka?! Hmm.. Kanske är bra att kolla upp innan iaf.. Vill ju inte behöva gå in i pappas gamla rock eller nåt.

• MulleNuh

Hej Kjell!! Jag har nu en fråga! MÅSTE man gå in i kyrkan (som brud) till en bröllopsmarch? Eller kan man ha "vilken sång som helst"?

Vi har en sång vi ÄÄÄLSKAR och verkligen vill gå in till.

Svar på tråden Fråga prästerna 5