• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • lanovia 08

Ingenjörsbruden. Tack, ja det är verligen skönt att det har släppt. Var knäckande att må så konstigt.

Ninnispinnis: Ja skall man testa aspirin kanske man skall dela tabletten...?

Visst det är säkert någon bra att ta till när man känner att nu minsann orkar vi inte vänta längre. Och kommer kanske själv göra det om ett tag. Tror bara att många blir lite för hysteriska och börja prova ALLT från första början.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:31:11 följande:

Tror bara att många blir lite för hysteriska och börja prova ALLT från första början.
    Hear hear!!! True true!!
  • solsystem

Nej, jag har inte kollat egentligen bara försökt räkna mig till det, men det är ju inte helt säkert att det stämmer, så jag får kanske gå och köpa nåt test. Nån rekommendation?

ingenjörsbruden skrev 2008-08-21 08:59:45 följande:
    Välkommen hit!! Ooo va härligt!!! Har du kollat så att du fått ÄL? I sådanafall så borde det inte vara några problem!
  • Ninnispinnis

Ja, kanske i 6 delar...

Har förhoppningsvis ÄL under bröllopsresan, så det kanske blir en "Made in USA"

lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:31:11 följande:

Ninnispinnis: Ja skall man testa aspirin kanske man skall dela tabletten...?Visst det är säkert någon bra att ta till när man känner att nu minsann orkar vi inte vänta längre. Och kommer kanske själv göra det om ett tag. Tror bara att många blir lite för hysteriska och börja prova ALLT från första början.
  • Ankan80

Haha...ja, vem vet

lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:26:24 följande:
    Perfekt!!! Då kanske det blir ett bröllopsnatts barn. Själv kommer jag ha ÄL under bröllopsresan så vem vet kanske lyckas vi få till en liten afrikan.
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 13:54:55 följande:
    Ja, kanske i 6 delar... Har förhoppningsvis ÄL under bröllopsresan, så det kanske blir en "Made in USA" lanovia 08 skrev 2008-08-21 13:31:11 följande:
    *hahahaha* skaffa en stämpel

ÄL-stickor finns på apotektet....är inte billiga tyvärr.
    Sen finns det ett husmorstips där du kolla konsistensen på slidsekretet....när man har ÄL så är det annorlunda....tyvärr så har jag glömt om det var klistrigare eller lösare....
    Någon annan som har koll?!
  • lanovia 08

Vad gäller ÄL-stickor skulle jag (tråkig som jag är) säga spar pengarna. Fast det beror sig ju iof på hur ofta ni normalt har sex...
    www.gravid.se/10_bli_gravid/bli_gravid.htm
    Om man läser här och står typ samma på de flesta ställen, så borde man klara att pricka ägglossningen om man har sex i genomsnitt varannan-var tredje dag.

(sedan lägger jag in en reservatation för att jag kanske om några månader i min förtvivlan säger något helt annat men tror inte ÄL stickor skulle kunna hjälpa oss så mycket i alla fall)

• lanovia 08

Hehe... lyckas vi kanske man skall köpa en t-shirt sedan när magen är stor, där det står "made in Tunisia".

ingenjörsbruden skrev 2008-08-21 14:14:10 följande:
    *hahahaha* skaffa en stämpel ÄL-stickor finns på
  • Ankan80

Åhh...skitbra!!
    För vår del...

Made in Ängelholm

lanovia 08 skrev 2008-08-21 14:31:28 följande:

Hehe... lyckas vi kanske man skall köpa en t-shirt sedan när magen är stor, där det står "made in Tunisia".
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3