• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • salkert

Bride in England skrev 2008-11-19 12:03:10 följande:

Ar det sant att genomsnittet for folk att bli gravida ar tva ar?!
    Genomsnittet är 7 månader..
  • blivandefrularsed

Ore - så tänker jag med. Allt handlar om slumpen och tur. Att det ska funka för båda osv.
    Samtidigt kan man bli lite lessen när man hör folk som "oj, jag blev visst gravid" utan att ha haft en tanke på det och så finns det dom som försöker och försöker utan resultat.
    Äjdjäj - det är definitivt så. Man fokuserar så på vad man vill ha och inte kan få eller har svårt att få att man glömmer bort allt annat viktigt i livet och tänker inte på att njuta av det som är nu. Ska verkligen ta med mig dina ord och Ores.

• Ore
    blivandefrularsed skrev 2008-11-19 15:18:37 följande:
    Ore - så tänker jag med. Allt handlar om slumpen och tur. Att det ska funka för båda osv.Samtidigt kan man bli lite lessen när man hör folk som "oj, jag blev visst gravid" utan att ha haft en tanke på det och så finns det dom som försöker och försöker utan resultat.
    Visst blir man litet ledsen. Och då är det extra viktigt att komma ihåg att det inte är något misslyckande att inte vara gravid...
  • Bride in England
    Ore skrev 2008-11-19 15:21:14 följande:
    Visst blir man litet ledsen. Och då är det extra viktigt att komma ihåg att det inte är något misslyckande att inte vara gravid...
    Man kanske kan jamfora med folk som vinner pa lotto? Det ar ju inget misslyckande att inte vinna, bara otur...men det kan handa nar man minst anar det!
  • ingenjörsbruden
    Ojoj va ni skriver!!

Japp, jag har PCOS.....men som jag skrev innan så kan symptomerna variera kraftigt från person till person.....

www.pco-s.com

Sen är det även så att efter att ha käkat hormoner i många år...så måste det ta lite tid för kroppen att ställa om o funka normalt......så oftast har man inga sjukdommar eller större problem......läkarnas första åtgärd efter 1 års försök till graviditet är pergotime....

Jag vände mig till en privat gynläkare som gjorde VUL (vaginalt ultraljud) o kollade äggstockar o äggledare o livmodern....allt såg bra ut. Men mina hormonvärden var ngt förhöjda....inte massor men tillräckligt för att bråka med kroppen.

Så om vi vänder oss dit igen o inte lyckas denna gången heller så får vi nog pergotime utskrivna direkt....

Något som jag själv tror är det absolut viktigaste för att bli gravid är "lugn o ro"...det funkar nog inte om man stressar/jobbar för mkt/har 1000 grejor att göra alltid.....kroppen är ett väldigt finkänsligt instrument som sänder ut ganska tydliga signaler när ngt är fel.....tex jag jobbar för mkt just nu = har fått småfinnar i ansiktet...detta tar jag ganska allvarligt som att jag måste börja ta det lite lugnare....hur lätt det nu är innan bröllopet!!

Samtidigt har lite lusten för bebis trubbats av....min m2b jobbar mkt o är sjukt stressad....detta gör att jag blir lite fundersam till hur det skulle funka med ett barn i bilden osså....såklart skulle han prioritera oss i första hand.....men lite fundersam är jag ändå.....
    Dessutom har han slagit upp en gammal revbensskada så han kan inte springa sin vanliga milrunda varannan dag...detta motionsstopp har lett till att hans mage inte funkar som den ska....vilket gör honom på dåligt humör.....
    ..pluss att han har så ont att det inte är lätt med sex heller....så det blir nog inget pluss denna månaden....

Ursäkta detta mastodont inlägg...måste bara få gnälla av mig lite grann!!
  • Ore

Bride in England skrev 2008-11-19 15:22:23 följande:

Man kanske kan jamfora med folk som vinner pa lotto? Det ar ju inget misslyckande att inte vinna, bara otur...men det kan handa nar man minst anar det!
    Exakt!
  • Ankan80

Hur går det här då?
    Jag har fastnat på fl igen.

• lanovia 08

Men Ankan80!

Som sagt här sket det sig även denna månad. Men det är ju bara på´t igen. Om ca 2v får vi nästa chans.

Idag är sista dan för den här tråden kanske dags att starta en ny...

• Ninnispinnis

Ja, starta en ny! För oss som gett oss själva FL-förbud är denna tråden vår ända ventil för barangörande och graviditet

Jag har inte minsta tillstymmelse till den mensverk eller det dåliga humör jag hade inför förra månadens indianbesök. Däremot molande i magen och ömma bröst, samt yrsel och trötthet. Oavsett orsak så är jag glad att slippa det premenstruella monster jag var förra månaden

• Ninnispinnis

Bra initiativ!

lanovia 08 skrev 2008-11-20 11:16:39 följande:

Jag tog tag i det med en gång så att vi slipper stå förvirrade imorgon och undra vart alla tatt vägen. Här hittar ni den nya www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3163955.htm...Det är väl lika bra att vi byter över med en gång.
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3