Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Usch vad jobbigt med förvirringen. Det finns ju som sagt fall där det tar lång tid innan hormonhalten är tillräckligt hög för att visa Gravid. Men sedan kan ju mensen tyvärr bara vara sen också. Jag håller tummarna för att det är det första.
Själv kan jag lägga ner hoppet. Vi hade sex i går vilket resulterade i att mensen visade sig. Kom blod direkt efteråt. Nu kommer inget men jag är tämligen säker på att det kommer komma igång idag eller imorgon. Så det är bara på´t nästa månad igen.
lanovia 08 skrev 2008-11-19 08:19:14 följande:
Ar det sant att genomsnittet for folk att bli gravida ar tva ar?!
5-7 månader är genomsnittet när man försöker aktivt har jag fått höra, men det beror kanske på hur man räknar?
Bride in England skrev 2008-11-19 12:03:10 följande:
En kompis till mig havdade bestamt att genomsnittet var 2 ar, det tyckte jag lat valdigt mycket
Överallt där jag läser så är det 5-7 månader, så ett genomsnitt på två år tror jag inte på
Ja, förvirring är det värsta..
Hej alla!
Jag trillade in här då jag är nygift och har försökt få barn i ca 2,5 år utan någon vidare framgång. Trist....
Blivandefrularsed- en kompis till mig hade väldigt långa cykler och finnar. Det visade sig att hon hade PCO, åt en omgång Pergo och blev gravid på första försöket. Långa cykler och finnar är symtom på PCO. Det behöver givetvis inte vara det!
Usch då, det låter trist... Har ni kollat upp om det finns någon orsak till att det inte tar sig?
Jag fick nidblödning tva dagar innan min vanliga mens skulle ha kommit da jag istället testade positiv. Nidblödningen var som en mini-liten blodfläck och inget mer, sen kom inget alls, och det var allt. Vet inte om det är sa för alla, men man kan ju jämföra med det kanske.
Jag har ocksa finnar i pannan -äckligt- har inte haft finnar sen jag var 13!