Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Hmm nää jag kände nog inget sånt. Däremot fick jag lite rosa/röd flytning efter jag sexade i början av graviditeten.
Hmm nää jag kände nog inget sånt. Däremot fick jag lite rosa/röd flytning efter jag sexade i början av graviditeten.
Men alla här.. När har ni bim??
Ok, va spännande! Ja då borde det ju visa positivt. Ohh kan du itne testa idag? Sånt här är så spännande tycker jag.
Ja det jävliga är ju att 98% av alla gravsymtom är ju samma som innan mens.
Så man blir så förvirrad!
Vad vill ni veta om kaffe och allt?! Jag är proffs!
Man bör ej dricka mer än 3 koppar kaffe, iaf när man ÄR gravid. Rökning kan försvåra för att bli gravid. Ett bra tips är att redan nu börja äta folsyra. Det "bör" man helst äta ca 6 månader innan man blir gravid.
Runt vecka 7-9 tar fostret näring från mamman. Men innan dess så är det inget som är "farligt". Sen efter vecka 10 får fostret ALL näring från sin mamma.
Ja!
Jag drack dock kaffe hela tiden och under mina graviditeter. Men inte alls mycket. Kom nog inte upp i 3 koppar/dag. Kanske max 1 kopp.
Ja då är det HELT klart. Men innan får den lite av mamman. Men inte allt. Det är då vissa får mf. När fostret går över till moderkaka o dylikt.
Mmm.. Det är nog lite olika.. Jag har hört ca 10 olika storys om hur det går till!
Så allt är nog möjligt..
Ja du kan dricka. Jag visste inte om NÅGON av mina graviditeter så jag blev aprak många ggr.